• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Lappeenrannassa rysäys?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teude
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mun mielestä nää kaikki onnettomuudet ovat keskustelujen arvoisia.
Pistää muuten miettimään vielä vähän enemmän, kun näkee uhreja.... Kuolleita ja vammautuneita....surevia läheisiä....  
sad_orig.gif

Pistää muuten ihmeesti himmaamaan....
niin ja sitten katsellaan jotain ghostrider pätkiä, missä joku luuseri ajaa henkilöauto mallista poliisiautoa karkuun ja sitten ollaan ja mietitään että "vi**u on kova jätkä meikäkin lähteen vähä nsr:llä vetään pätkää tonne"

voi voi... on se jännä miten erilailla ihmiset asioista ajattelee... tässäkin on taas moni syyllistänyt autoilijan vaikka väistämisvelvollisuus on aivan selvä, nopeutta on todennäköisesti (huom. oletan) ollut motoristilla liikaa jne. ja silti ei suostuta uskomaan sitä tosiasiaa, että motoristi olisi tehnyt virheen. kyllä mua (kukkahattu) pelottaa joskus liikkua tuolla kun ihmiset ajattelee näin... pitäs vissiin pysyä kotona...

lopetetaan se söheltäminen niin pysytään vielä elossa olevat pidempään hengissä. Myös liikenteessä.
thumbs-up.gif

No kyllä tämä ainakin on ajanut, kun vähänkin miettii ajoneuvojen kulkusuuntia. Helvetillinen painauma auton vasemmassa etukulmassa.. Tartti varmaan repsikalle näyttää miten peli kulkee?
confused_orig.gif
confused_orig.gif
confused_orig.gif
Tää ja zuha on niin oikeessa
sad_orig.gif

Onneks omat näyttöhalut on jo "vaimeat"
mad.gif

Pakko kelaa mahdollisia riskejä liikenteessä vielä
enemmän
lookaround_orig.gif

Tätäkin tapausta seuranneena,(täällä palstalla)kyllä moderaattorit hyvinkin voisivat karsia tai ainakin siivota joitakin tekstejä.Ei ole mitään järkeä haukkua menehtyneitä,virheitä voi tehdä kuka vaan,täydellistä kuskia ei varmaan löydy.Itse tapahtuman voi kuvata ja muutakin asiallista kirjoittaa,mutta selvästi uhreja osoittavat tölväisyt voisi kyllä poistaa.Sellainen ei ole mitenkään järjellistä.

Tätäkin tapausta seuranneena,(täällä palstalla)kyllä moderaattorit hyvinkin voisivat karsia tai ainakin siivota joitakin tekstejä.Ei ole mitään järkeä haukkua menehtyneitä,virheitä voi tehdä kuka vaan,täydellistä kuskia ei varmaan löydy.Itse tapahtuman voi kuvata ja muutakin asiallista kirjoittaa,mutta selvästi uhreja osoittavat tölväisyt voisi kyllä poistaa.Sellainen ei ole mitenkään järjellistä.
Niin. Varsinkin mikäli omaiset sattuvat lukemaan tätä foorumia. Tuskin on kovin mukavaa luettavaa. Itsemoderointia voisi itse kukin
cool.gif
tykönänsä harrastaa.
withstupid.gif

In memoriam- osiohan on rauhoitettu keskustelulta ja arvostelultakin ja se on toiminut hyvin asiallisesti.

Tämä keskusteluosio taas sallii vapaan keskustelun asioista, ikävistäkin.

In memoriam- osiohan on rauhoitettu keskustelulta ja arvostelultakin ja se on toiminut hyvin asiallisesti.

Tekisi mieli sanoa että...Lueppa se teksti uudestaan tai pyydä joku selittämään se sinulle.Ei sen pitänyt olla vaikeaselkoista.

Tekisi mieli sanoa että...Lueppa se teksti uudestaan tai pyydä joku selittämään se sinulle.Ei sen pitänyt olla vaikeaselkoista.
Tekee minunkin mieleni sanoa, ja sanonkin...
biggrin.gif

Mutta en luetuta enkä selitytä muilla tekstejä sinulle vaan koitan vääntää rautalangasta. Keskustelut onnettomuuksista saavat sisältää myös menehtyneiden virheiden arviointia. Joku kokee sen vääräksi ja joku taas tarpeelliseksi, mutta noin tämä on toiminut. Mun mielestä ihan oikein.

Tuu juu äntörtstänt
wink.gif

Mun mielestä nää kaikki onnettomuudet ovat keskustelujen arvoisia.
Pistää muuten miettimään vielä vähän enemmän, kun näkee uhreja.... Kuolleita ja vammautuneita....surevia läheisiä....
sad_orig.gif

Pistää muuten ihmeesti himmaamaan....
niin ja sitten katsellaan jotain ghostrider pätkiä, missä joku luuseri ajaa henkilöauto mallista poliisiautoa karkuun ja sitten ollaan ja mietitään että "vi**u on kova jätkä meikäkin lähteen vähä nsr:llä vetään pätkää tonne"
Aika turha johtopäätös,jos pystyy toimimaan liikenteessä luulisi osaavan erottaa viihteen tosi elämästä.
Mutta kun ruvetaan ihailemaan jotain rautaperseajoa lue"väsyneenä ajamista" se on vaarallista.

Tänä aamuna ajelin hiljakseen onnettomuuspaikan ohi. Ei enää muita jälkiä kuin kenollaan oleva pensasaita ja kohtalainen kasa kynttilöitä ym. muistojuttuja.

Oli kyllä järjetön paikka vauhtivarojen kokeiluun. Kuvitelkaa tiheään asuttu omakotialue kapeine teineen ja tasa-arvoisine risteyksineen joissa ei ole näkyvyyttä oikein mihinkään. Hidasteita ja hiekkaa.

Toivon ja uskon että koululla pidetään jonkinlaista infotilaisuutta oppilaille, varsinkin niille 16-kesäisille jotka ovat juuri aloittelemassa piikillä ajoa. Vauhtivaroja voi sitten kokeilla vaikka tuolla nelikaistaisella tiellä omakotilähiön pikkukatujen sijaan.

Todella harmittava tapaus...

Melko varmasti suurin osa meistä on JOSKUS ajanut sopimattomalla paikalla liian lujaa tai muuten vain huolimattomasti. Jos ei enää 30 vuoteen niin ainakin niinä nuoruuden hurjina vuosina. Itse olen tähän syyllistynyt.
Näille kavereille sattui vain se ikävin tapaus, mistä me muut olemme päässeet "tuurilla" luistamaan.

Levätköön rauhassa.

Itse tapahtuman voi kuvata ja muutakin asiallista kirjoittaa,mutta selvästi uhreja osoittavat tölväisyt voisi kyllä poistaa.Sellainen ei ole mitenkään järjellistä.

biggrin.gif

Mutta en luetuta enkä selitytä muilla tekstejä sinulle vaan koitan vääntää rautalangasta. Keskustelut onnettomuuksista saavat sisältää myös menehtyneiden virheiden arviointia. Joku kokee sen vääräksi ja joku taas tarpeelliseksi, mutta noin tämä on toiminut. Mun mielestä ihan oikein.

Tuu juu äntörtstänt
wink.gif
Tässä oli lähinnä tämä lause se jonka olisin halunnut kaikkien lukevan.Asiallisesti oli se mitä minä tarkoitin,onhan näissä tapauksissa kyse omaisille erittäin surullisista asioista kyse.
Liikenteessä tapahtuu onnettomuuksia,ei sille mitään voi.Tehdään inhimillisiä virheitä ja tekninen vika voi aiheuttaa onnettomuuksia mutta pahinta minusta on se että tapausta mitenkään itse nähneenä tai paikkaa ja taustoja tuntematta annetaan asiantuntijalausuntoja.Samoin muistellaan näihin tapauksiin liittyen uhrin ennenkin ajaneen kovaa esim.
Onnettomuuden uhreja täytyisi kuitenkin kunnioittaa.
NEPONIMAJU.
Itse tapahtuman voi kuvata ja muutakin asiallista kirjoittaa,mutta selvästi uhreja osoittavat tölväisyt voisi kyllä poistaa.Sellainen ei ole mitenkään järjellistä.
tÄMÄ JÄI POIS

Pelkät kynttiläviestit dellitty tästä ketjusta, keskustelu jatkukoon...

biggrin.gif

Tuu juu äntörtstänt
wink.gif
Tässä oli lähinnä tämä lause se jonka olisin halunnut kaikkien lukevan.Asiallisesti oli se mitä minä tarkoitin,onhan näissä tapauksissa kyse omaisille erittäin surullisista asioista kyse.
Liikenteessä tapahtuu onnettomuuksia,ei sille mitään voi.Tehdään inhimillisiä virheitä ja tekninen vika voi aiheuttaa onnettomuuksia mutta pahinta minusta on se että tapausta mitenkään itse nähneenä tai paikkaa ja taustoja tuntematta annetaan asiantuntijalausuntoja.Samoin muistellaan näihin tapauksiin liittyen uhrin ennenkin ajaneen kovaa esim.
Onnettomuuden uhreja täytyisi kuitenkin kunnioittaa.
NEPONIMAJU.
tÄMÄ JÄI POIS
Ei tässä mielestäni edesmenneitä solvata.

Kuvista voi päätellä, että moottoripyörällä EI ollut 40 km/h nopeus törmäyshetkellä, vaan oletettavasti paljon enemmän. Tuskin kukaan oppii tästä mitään, omaiset ja asianosaiset tuskin ikinä unohtavat tuota päivää ja tapahtumaa, mutta me muut, ollaan luultavasti unohdettu tämä tapaus jo viikon päästä. Kukaan tuskin oppi tästä mitään, vaikka tapahtuma osoitti että se 40 km/h rajoitus on olemassa syystä.
Turhaa "jeesustelua"? Ehkä, ehkä ei. Saa nähdä, saattuko vielä joskus kohtalokas onnettomuus 40 km/h:n alueella, missä toinen osapuoli on käyttänyt liian kovaa tilannenopeus. Silloin vasta tiedetään.

Liian nuoria, ja niin turhaan.

itse kolarista vielä, ettei tuon vauhdin ole tarvinnut olla ylinopeutta. jos 40 vauhdista tillaat auton keulaan, joka ei anna periksi, niin kyllä siinä rupeaa jäsenet irtoilemaan.. etenkin kun takimmainen tulee ammuksena nittaamaan kuskin. (suuret sisäiset verenvuodot yms.) mitä tuon kypärättömän kyytiläisen kopsoseen tulee, niin pää nyt ei kestä kunnolla edes paikaltaan asfalttiin kaatumista.. kanssapa vauhdin kaa.

panu..

Niin tuo auton keulahan oli painunut sisään, joten siinä lienee kuitenkin ollut enempi vauhtia kuin 40km/h.

Surku tapaus. Molemmathan siinä meni.

Pistää vain muistamaan, että pyörällä on alakynnessä kaikissa tapauksissa.

Minä uskon, että loppupeleissä oli pojilla enempi osuutta asiaan (nopeutta ja näyttämistä), mutta tuskin autoilijakaan seuraavia öitä nukkuu...

Muistetaan nyt kaikki pitää yhä järki päässä mopon kanssa. Lappeessa eilen pyörähdin ja hiekkaa oli ihan riittävästi. Kiihdytykset siellä mis se on edes rajallisesti järkevää. Ei minihameiden vaikutuspiirissä....
baaa.gif

Tuli aamupäivällä käytyä kolaripaikkaa katsomassa. Hyvin on kapeat tiet pientaloalueella.

Kolaripaikan kartan voi katsoa Lappeenrannan kaupungin karttasivuilta ja se näyttää TÄLTÄ

Kävimme mekin katsomassa kolaripaikan, eihän sitä Lietokatua voi ajaa turvallisesti kuin kävelyvauhtia
confused_orig.gif

Pitää väistää viistosti taka-oikealta tulevia, uskomatonta liikennesuunnittelua muuten...

Ajellaan kaikki varovasti , jookosta jooko
062802moto_prv.gif

Back