• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Laittaisitko avokypärän päähäsi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ozzy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Laittaisitko avokypärän päähäsi? -

• En mistään hinnasta

Ääniä: 0 0,0%
  • Kyllä sen joskus kaupunkireissulle voi laittaa

Ääniä: 2 50,0%
  • Onko niitä muita kuin avokypärä? Ei minulla ainakaan

Ääniä: 2 50,0%

• Ääniä yhteensä
    4
Hell no! Avokypärä =
ghostface.gif

Molemmat löytyy, mutta 99 prosenttisesti tulee umpipottaa pidettyä. Umpinainen on avattava ja avopotta on kokovisiirillä oleva. Vanhalla jytärillä kun joskus kesäiltana rauhallisesti kruisaa niin silloin voi sen avon pistää päähän. Tulee rypsipellon tuoksikin selvemmin esille.

Umpipotta ollut aina, avo hankintalistalla, kun tarvii sellaisen urheilusuoritus potan eli, kun käyn pelaan fudista tai tennistä niin hikiseen päähän kun vetää umpipotan johan se haisee seuraavaan reissuun lähtiessä, avo potalla tulisi sellaisia muutaman kilsan ajoja viikossa ja ei niin väliä vaikka vetäisisi hikiseen päähän.

Nolanin musta 01, eli siis avo.
Avopotta on turvallisuutta lisäävä varuste: se päässä ei tule kaahotettua tai lentää aurinkolasit silmiltä  
cool.gif

Umpikypärät on painavia, kuumia, tunkkaisia, ja rajoittavat näkökenttää ja pään kääntämistä.

Tällasina päivinä kylläkin paras vaihtoehto taitais olla se, että köyttäis kypärän tarakalle  
062802moto_prv.gif

olen ajanut avokypärällä 6000km ympäri eurooppaa ja mukavaa oli ,kas siellä ei niin paljon ötököitä,ja plussana vielä lämmin kokopäivän jatkunut sade kivasti  syväpuhdisti ihon naamalta! ei tartte kalliita kosmetologisia hoitoja
tounge.gif
nykyään umpi-mallisella kylläkin..tuppaa kyllä tulee ahtaanpaikankammo!
ghostface.gif

Stadissa avopotta ja tyylikkäät lasit .
biggrin.gif
Taajaman ulkopuolella umpikoppa, mahtava potta.

Lyhyille matkoille avo, koska en viitsi silloin piilareita laittaa.
Lyhyellä tarkoitan kauppa reissua tai pyörähtämistä kaupungilla, on nääs vaivattomampi ja näkyvyys sivuille parempi.

Oon miettinyt tätä kypärä juttua, kuin myös katu/matka pyörä ja kustomi juttua. Jos ajat kustomilla tai tupperilla ilman pleksiä lujaa, oli sinulla avo- tai umpikypärä, niin hurjaa on kyyti.
Muttta jos ajat pleksin kanssa, niin mitä väliä. Eroa et varmaan huomaa muuten kuin, että muovisempi pyörä kulkee helpommin huomattavasti kovempaa.

Eli jos turvallisuusasiat unohtaa, niin aivan sama, mikä on kypärä, jos edessä on pleksi.

Korjatkaa, jos olen väärässä....

Just noin, ja se pleksi on silleen kiva, että se on ku Jeesus, pelastaa kaikesta kaiken
baaa.gif
No nyt en silleen ymmärtänyt, miten pleksi ja pelastus ja Jeesus menis yhteen? Asiani pointti oli, jos ei mennyt perille, niin se on sama, ajatko kyykyllä tai kustomilla, niin pleksi se on se, mikä lopuksi määrää sen hyväksyttävän vauhdin, normaalisti. Tietysti riippuen ajatko avo- vai umpikypärärällä .........

Just noin, ja se pleksi on silleen kiva, että se on ku Jeesus, pelastaa kaikesta kaiken
baaa.gif
No nyt en silleen ymmärtänyt, miten pleksi ja pelastus ja Jeesus menis yhteen? Asiani pointti oli, jos ei mennyt perille, niin se on sama, ajatko kyykyllä tai kustomilla, niin pleksi se on se, mikä lopuksi määrää sen hyväksyttävän vauhdin, normaalisti. Tietysti riippuen ajatko avo- vai umpikypärärällä .........
Ja mun mielestä se on pelkästään kuskista kiinni, riippumatta varusteista, ajaako sen minkä vehkeet kulkee.

Ja mun mielestä se on pelkästään kuskista kiinni, riippumatta varusteista, ajaako sen minkä vehkeet kulkee.
No kyllä, mutta ajatko itse samalla tavalla, jos sulla on päässä avokypärä ilmanpleksiä tai umpikypärä ilmanpleksiä?
Ilmeisesti ajat vain pleksin kanssa ja umpikypärällä, mikä ei ole huono ratkaisu
bowdown.gif

Ihan pikkusen meni pieleen
biggrin.gif
Ajan avoruukulla ilman pleksiä ja esim. vanhalla sporan rouskulla sakuissa baanalla marssivauhtina pystyi pitämään noin 180km/h todellista nopeutta.
Hitto.. en kyllä usko. Omalla vn mopollani pleksin poiston jälkeen 140 km/h on jo tuskaa avopotalla, jotta sillä kokemuksella uskallan epäillä tuota marssivauhtia ilman umpipottaa?? Mutta jos näin on, niin
bowdown.gif

Back