• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kysymyksiä naismotoristeille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja EllaÖ
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minäkään en tahdo ymmärtää esim. hotelliyöpymisiä, jotka tuntuu olevan joillekin ihmisille elinehto..kun pyörän vieressäkin pärjää pressun kanssa ihan hyvin...tai teltassa.

Esim ladybikereiden vuosikokousta ei voinut missään nimessä laittaa paikkaan, jossa ei ollutkaan hotellihuonetta tarjolla..
Ai ton kommentin jälkeen "kukin tyylillään" muka  
crazy.gif

Ei sillä, että inhoaa telttailua, ole mitään tekemistä sen kanssa onko motoristi vai ei. Kova alusta, kylmää ja kosteaa, elämässäni ei ole mitään niin ankeaa ollut koskaan, kuin teltassa herätyt aamut, hyi s**tana  
033102ass_1_prv.gif

Minäkään en tahdo ymmärtää esim. hotelliyöpymisiä, jotka tuntuu olevan joillekin ihmisille elinehto..kun pyörän vieressäkin pärjää pressun kanssa ihan hyvin...tai teltassa.

Esim ladybikereiden vuosikokousta ei voinut missään nimessä laittaa paikkaan, jossa ei ollutkaan hotellihuonetta tarjolla..
crazy.gif
biggrin.gif

Ei sillä, että inhoaa telttailua, ole mitään tekemistä sen kanssa onko motoristi vai ei.

Totta..

Kyllä sitä kuitenkin miettii miltä näyttää, itse ainakin. Meikkaan mut en paljoa, perussetti, ripsari, meikkipuuteri, luomiväri. Käytän kylmemmällä ilmalla huppua, tai kauluria. Hiukset on ongelmapituiset eli saa just kiinni, joten ovat auki aina ajellessa. On mukavaa ottaa kypärä pois päästä kahvilan edessä ja pöyhiä hiuksiaan niin kuin Loreálin mainoksessa. Saapahan muutaman päänkin kääntymään.
Eihän sitä varmaan kauheen kaunis aina oo mut mun mies on ainakin ollu aina tyytyväinen. Eipä oo ainakaan valittanut.

crazy.gif

Ei sillä, että inhoaa telttailua, ole mitään tekemistä sen kanssa onko motoristi vai ei. Kova alusta, kylmää ja kosteaa, elämässäni ei ole mitään niin ankeaa ollut koskaan, kuin teltassa herätyt aamut, hyi s**tana  
033102ass_1_prv.gif
No mä luulen, että saan olla sitä mieltä kuin haluan...kuten sanoin meitäkin on muutama.

Sanoin.. ettei se sovi minun ajatusmaailmaani, mutta te teette ihan niinkuin haluatte, en ole määräilemässä miten muiden pitää ajatella..

Itse en käytä mitään meikkiä ajaessani. Jos en taukopaikolle kelpaa ilman tälläytymistä, niin ei voi mitään.
Kahville menen, vaikka miten töllötettäisiin.
Kypärä ja huppu pois päästä, jonka jälkeen viispiikkisellä hiuksia kuosiin, sen minkä menee ilman lakkaa tms. aineita. Itselläni huomion kiinnittää nämä tatuoinnit, eikä kukaan hoksaa katsoa tukkaa tai naamaa...

wink.gif

Joten suositelkaapas nyt myös kajalia, joka kestää ainakin pari sataa kilometriä eikä kirvele silmissä!
Miulla on käytössä Gosh -merkkinen kajali, joka on vedenkestävä. Sokokset ja Emotionit niitä ainakin myyvät. Jos en väärin muista, ni värivaihtoehtoja tais olla jotain 5-7. Mie ainakin tästä oon tykänny. Mie siltä myyjältä kysyinkin, että etippä miulle sellanen kajali, joka kestää pärräilyn, vaikken mopoillessa kulmakynää, ripsasia ja meikkupuuteria enempää koskaan käytä. Useimmiten en ees niitäkään, vaan ihan au naturellina. Ei vaan aina jaksa ruveta paklaamaan.
tounge.gif

Meikä meikkaa ihan normaalisti ajoon lähtiessä, rajaukset ja muut poskipunat mitä asiaan kuuluu. Ja hajuvettä omaksi iloksi. Osa meikistä katoaa pois, mutta yritetty on. Suojakertoimella kasvovoide+meikkivoide niin ei naama punoita ajon jälkeen. Ja tukkaan sitten niiin paljon lakkaa että se on suht koht kiharretun näköinen, kyllä se sieltä pöyhistyy kun vähän sormilla haroo. Kypärähupun sijaan mulla on "mopopipo", ohut puuvillainen. Se on kypärän alla, ja jos tukka onkin lätsähtänyt niin pipoa voi pitää kahvilassa yms. päässä. Joskus myös kukkahuivi on ollut pipon sijasta. Eikä nämä ole kypärän alla niin tiukkoja kuin kypärähuppu.

Meikä meikkaa ihan normaalisti ajoon lähtiessä,  rajaukset ja muut poskipunat mitä asiaan kuuluu. Ja hajuvettä omaksi iloksi. Osa meikistä katoaa pois, mutta yritetty on.
Ihana asenne.
biggrin.gif

Niinhän se on, että kukin taplatkoon tyylillään. Minä ainakin tykkään lähteä kotoa huoliteltuna, vaikka sitten vaan mopoilemaan. Mistäs sitä koskaan tietää mihin päätyy... Ja kaipa siitä meikistä on tullut jollain tapaa yksi "asuste", siinä missä korvakorut tai rannekellokin on.

Itsellä riippuu ihan siitä, että millasissa naamareissa sitä lähdetään liikenteeseen jos ollaan oltu töissä tai vapaapäivällä. Joskus kyllä pesasen koko nassun puhtaaksi, joskus taas laitan kulmat ja ripset kuosiin. Ja silmälasit on aina ollut päässä, joten en ole itselläni havainnut lainkaan tuota ripsivärin leviämistä. Piilolinssejä en tohdi käyttää, koska varmaankin ajon aikana kuivuisivat silmiini kiinni.

Hiukset taas tulee yleensä laitettua aamun aikana, joten niihin en sen pahemmin puutu.. Mitä nyt tuuletusräppänöiden auki ollessa olen saanut eräänlaisia laineita hiuksiini  
wink.gif
Yleensä hieman sormenpäillä pöyhötän ja lasken pystyyn jääneet suortuvat kypärän pois ottamisen jälkeen. Tällä hetkellä päässä on epätasaisen rikottu malli joka ylettyy hieman olkapäiden ylitse. Kertaakaan en ole vielä ponnarille laittanut hiuksia ajoon lähtiessä, mutta ehkä sitten tulevaisuudessa sen pitkän tukan kanssa..

Oli meikkiä tai ei, niin kyllä sitä nyt kahvipaikalle kehdataan pysähtyä ilman ongelmia.

Moro

Mitenkäs olette naiset kokeneet yhdistelmän meikki & kypärä? Onko meikkaaminen tyssännyt sikseen vai oletteko kehittäneet selviytymiskeinoja? Itse en haluaisi luopua meikistä, mutta kun päätä tarpeeksi kypärässä hautoo niin meikistä ei juuri mitään jää jäljelle ja kypärän sisusta on puolestaan turhanki laitettu. Onko jotain tuotteita, jotka kestäisivät paremmin tuon kypärän?

Ja sitten ne hiukset. Oletteko keksineet miten voi välttää littaantunutta "liimalettiä"? Se tuskin on mahdollista, että tukka näyttäisi samalta kuin lorealin mainoksessa kypärästä riisuuntuvalla feikatulla mallilla, mutta kun edes jonkun verran pysyisi tuuheana.

smile_org.gif
Höh! Tottakai mä meikkaan mopoilemaan lähtiessäkin!

Ratkaisu on löytynyt kypärähupusta - sekä meikkien että tukan suhteen.

1. MEIKIT. Kun käyttää kypärähuppua, ei kypärään jää meikkivoidetta yms., koska kasvot koskettaa vain huppua. Ja kun laittaa hupun päähän, sen voi "venyttämällä" kyllä saada päähän niin, ettei meikit tuhraannu. Kypärähuppu ei myöskään liiku ajaessa, joten meikit on ihan tiptop ("---", jos ne nyt mulla ylipäänsä on sitä mopoilemaan lähtiessäkään...), kun ottaa kypärän ja hupun päästä.

Niin, ja jokainen nainenhan tietää, että mopon sivupeili on meikkausta varten! Mä laitan huulikiiltoa lähes joka kerta siitä peilaten, kun pysähdyn - paitsi ulkonäön vuoksi, niin myös siksi, että mulla muuten kuivuu huulet.

Hmm... ainoaksi ongelmaksi on jäänyt se, että ajoviimasta johtuen (vaikka on umpipotta, sitä kyllä jostain aina tulee) mun silmät tuppaa vuotaa vettä, ja siitähän ei silmämeikki pidä. Vedenpitävä ripsari auttaa vähän, mut luomiväri ei tykkää. Siksi en aina käytäkään luomiväriä, kun ripsari ja meikkikynän jälki sietää paremmin vetiset silmät.

2. HIUKSET. Samainen kypärähuppu auttaa siinäkin. Mulla on pitkät kiharat hiukset, mutta ne on TAIPUISAT, joten ne myös taipuu kypärän alla sievästi luttuun, siis suoriksi, jos en tee mitään. Hiffasin lopulta, että kun laitan hupun päähän, työntelen etuhiukset ja osan muustakin tukkamassasta sykkyrälle hupun alle, niin ne ei ole todellakaan sitten suorat, kun otan kypärän ja hupun päästä. Parempi kuitenkin zykkyrä kuin ihan suorat ja lutussa... Tosin joku kaveri nimitti mua sitten trulliksi  
tounge.gif
...

Ja tietysti jätän takaa osan hiuksista hupun alta vilkkumaan (ja setvin sitten sotkut joskus myöhemmin), olenhan nainen!  
talktohand.gif

Vedenpitävä ripsari auttaa vähän, mut luomiväri ei tykkää. Siksi en aina käytäkään luomiväriä, kun ripsari ja meikkikynän jälki sietää paremmin vetiset silmät.
Olemassa on myös vedenkestävää luomiväriäkin. Tältä samalta jo edellisessä viestissä mainitsemaltani Gosh -merkiltä. Se on sellasta vähän voidemaista ja samanlaisessa puikossa, ku esim. Max Factorin Lip Infinity huulipunat. Ihe en oo kyseistä tuotetta kokeillu, mut lehestä näin vaan mainoksen.

Nii, ja tiedoksi sitten, etten saa minäänlaisia provikoita näistä "ilmaismainoksista".
tounge.gif
Kunhan vaan tullu pistäneeks merkille, että Goshilla on yllättävän hyvä valikoima (tän perus ripsarin lisäks) vedenkestäviä tuotteita. Ihe nimittäin tykkään suosia vedenkestäviä vaihtoehtoja jos sellanen suinkin on saatavilla, nimenomaan niiden paremman kestävyyden takia. Mie oon niin laiska, että jos pakkelit kerran aamulla naamaani sutasen, niin en jaksa olla paikkailemassa niitä pitkin päivää. Kestää minkä kestää ja illtaan asti säilyneet pestään sitten pois.  
biggrin.gif

huh-huh!

Onneks ei oo mitään kauneutta säilytettäväks asti.
Mun vihje: pidän kypärän päässä koko ajan
wink.gif
tounge.gif

Ei sitä tavallista Kanebo 38:sia, vaan separating/lengthenin kamaa, isompi putkilo missä on kunnollinen iso pörröharja. Tuo on parempaa kun omaa ripsiä enemmänkin. Se pikkukanebo on ihan
033102ass_1_prv.gif
...
No mulle taas on ihan sama kumpaa on.
smile_org.gif

Ostinpa viimeks laivalla ollessani sitä uusinta Sensai 38:a. Tais olla Volymising.
Käytössä on vielä pikkukanebo.. Käyttelen sen loppuun, sit toi uus testiin.

Joku kaipaili myös pysyvämpää rajausta mutta ei lineria. Joe Blascolla on sellainen kakkumainen rajausväri, jota levitetään siveltimellä, mutta on pehmeämmän näköinen kuin lineri.
Grimasilla on myös. Hintaa 4,50€. Ja toimii!!
Tai vaihtoehtoisesti vielä kevyempää jälkeä saa Grimasin tummanruskealla luomivärillä, vedellä ja samaisella siveltimellä.
smile_org.gif

Grimasin meikkivoiteet pysyy hyvin naamassa, varsinkin Grimasin puuterilla kiinnitettynä. Ne on alunperin tarkoitettu teatterin lavalla käytettäväksi, mutta niitä käytetään nykyään tosi paljon ihan arkimeikissä hyvän pysyvyytensä vuoksi.
Kosmetologit vertaavat jopa Blascoon.. Joten ihan kökköä kamaa se ei voi olla. Eikä olekaan.
Muuta en enää suostu hankkimaankaan... kuin ehkä hätätapauksessa. Tosin vaikea kuvitella mikä se sellainen hätä voisi olla.
biggrin.gif

Ja se Buff on monikäyttöhuivi tai putkihuivi.
smile_org.gif
Toimii.

Itellä ei oo pitkää tukkaa, mutta jos tuuheutta haluaa, niin käsittääkseni Redkenin Wool Shake on äärettömän toimivaa siihen.

Lyhyeen tukkaan jotain vähän (=oikeasti vähän) rasvaista vahaa, niin sen saa pörrötettyä kun riisuu kypärän.

Hyvä leikkaus ja väri auttaa paljon, vaikka kampaus lättänäksi pyrkisikin
cool.gif
itsellä polkkatukka, joten se on tarkoitettukin lättänäksi --> eli on aina vimpan päälle kypärän alla!

Itsellä käytössä lähinnä ripsiväriä ja huulikiiltoa...pakkelit kun tukkii ihohuokoset aika nopeaan kypärähupun sisässä hikoillessa...
crazy.gif
ja sitten onkin major-finniongelma käsillä.

Sen sijaan, lakatut kynnet on motoristille aivan must. Samoin kaulakorut ja killuttimet korvissa
062802moto_prv.gif

^Tuoreet killuttimet korvissa mopokauden aikana ei oo kovin must.
tounge.gif
Tuli yks kesä ajattelemattomuuden puuskassa lävistettyä kumpainenkin korva vielä kertaalleen.
biggrin.gif

Enempiä tuskin tarvii kertoakaan.
Lisäksi killuttimet, joissa on jos jonkinlaista piikkiä päissä jää aika iisisti kiinni.
biggrin.gif

Mut aika huonoa pakkelia, jos tukkii ihon. Kannattaa kokeilla jotain laadukkaampaa.

Ite tosin luotan kesäisin ihan rusketukseen. Ei siis ripsiväriä kummempaa naamariin.
smile_org.gif

Roikkuvat korvikset tosiaan ovat vähän huonot, kun ne usein tuppaavat jäämään kypärähupustakin huolimatta kiinni kypärän sisään.

Jotkut pienet nappikorvikset menee ajokauden aikana ilman suurta tuskaa mutta ei kyllä mitkään isommat killuttimet. Eipä ole paljoa kokemusta mopoilun kestävästä tai kestämättömästä pakkeloinnista etenkään ripsivärin osalta kun ei ole voinut mitään käyttää muutenkaan kun heti kutiaa silmiä käytti mitä merkkiä tahansa. No, tämän keskusteluketjun perusteella tulin heräteostaneeksi tuota mainostettua Kanebon 38 Sensaita ja ihme ja kumma, ei kutittanut silmiä eikä tuntunut siltä että olisi ollut pölyä silmissä. Eli sopii hyvin herkkäsilmäisille.

Back