Moro
Mitenkäs olette naiset kokeneet yhdistelmän meikki & kypärä? Onko meikkaaminen tyssännyt sikseen vai oletteko kehittäneet selviytymiskeinoja? Itse en haluaisi luopua meikistä, mutta kun päätä tarpeeksi kypärässä hautoo niin meikistä ei juuri mitään jää jäljelle ja kypärän sisusta on puolestaan turhanki laitettu. Onko jotain tuotteita, jotka kestäisivät paremmin tuon kypärän?
Ja sitten ne hiukset. Oletteko keksineet miten voi välttää littaantunutta "liimalettiä"? Se tuskin on mahdollista, että tukka näyttäisi samalta kuin lorealin mainoksessa kypärästä riisuuntuvalla feikatulla mallilla, mutta kun edes jonkun verran pysyisi tuuheana.
Höh! Tottakai mä meikkaan mopoilemaan lähtiessäkin!
Ratkaisu on löytynyt kypärähupusta - sekä meikkien että tukan suhteen.
1. MEIKIT. Kun käyttää kypärähuppua, ei kypärään jää meikkivoidetta yms., koska kasvot koskettaa vain huppua. Ja kun laittaa hupun päähän, sen voi "venyttämällä" kyllä saada päähän niin, ettei meikit tuhraannu. Kypärähuppu ei myöskään liiku ajaessa, joten meikit on ihan tiptop ("---", jos ne nyt mulla ylipäänsä on sitä mopoilemaan lähtiessäkään...), kun ottaa kypärän ja hupun päästä.
Niin, ja jokainen nainenhan tietää, että mopon sivupeili on meikkausta varten! Mä laitan huulikiiltoa lähes joka kerta siitä peilaten, kun pysähdyn - paitsi ulkonäön vuoksi, niin myös siksi, että mulla muuten kuivuu huulet.
Hmm... ainoaksi ongelmaksi on jäänyt se, että ajoviimasta johtuen (vaikka on umpipotta, sitä kyllä jostain aina tulee) mun silmät tuppaa vuotaa vettä, ja siitähän ei silmämeikki pidä. Vedenpitävä ripsari auttaa vähän, mut luomiväri ei tykkää. Siksi en aina käytäkään luomiväriä, kun ripsari ja meikkikynän jälki sietää paremmin vetiset silmät.
2. HIUKSET. Samainen kypärähuppu auttaa siinäkin. Mulla on pitkät kiharat hiukset, mutta ne on TAIPUISAT, joten ne myös taipuu kypärän alla sievästi luttuun, siis suoriksi, jos en tee mitään. Hiffasin lopulta, että kun laitan hupun päähän, työntelen etuhiukset ja osan muustakin tukkamassasta sykkyrälle hupun alle, niin ne ei ole
todellakaan sitten suorat, kun otan kypärän ja hupun päästä. Parempi kuitenkin zykkyrä kuin ihan suorat ja lutussa... Tosin joku kaveri nimitti mua sitten trulliksi
...
Ja tietysti jätän takaa osan hiuksista hupun alta vilkkumaan (ja setvin sitten sotkut joskus myöhemmin), olenhan nainen!