• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kysymyksiä naismotoristeille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja EllaÖ
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tänäkesänä vielä näin kyydissä istuen, mutta ensikesä sitten itse ajaen..
Ripsaria ja kajalia käytän, ja ainakin ne on pysyneet hyvin paikallaan. Visiirinsäätämisellä sain tuulenkin potasta pois.
Hiukset mulla on pituudeltaan lapaluiden alle ja aivan pakko pistää letille ja takin alle. Kerran on ollut pelkällä ponnarilla ja takista ulkona, meni muutama tunti sitä takkupalloa selvitellessä. Otsari on kypärän jäljiltä aina vinksinvonksin, mutta olkoon, oon ajatellut että prätkävaatteet paljastaa 'syyn' ehkä vähän räjähtäneeseen lookkiin.
Korvikset otin viimereissulla pois, vaikka kypärähuppu estää niiden kypärään jäämisen niin tapit painavat ilkeästi korvan alle tuohon kaulaan/kallonreunaan.

Mulla ainakin kevyt arkimeikki pysyy ihan hyvin. Ehkä asiaa auttaa se, etten laita rajauksia alaluomiin enkä ripsaria alaripsiin...

Tukka menee ihan littiin tietty, mutta entäs kun pitkä tukkani on letillä, ja hieman kerroksittain leikattu päälliosa sojottaa joka ilmansuuntaan kuin jöröjukalla, kun ottaa kypärän päästä...  
crazy.gif
No, näillä mennään. Jos joku pelästyy, niin voi voi!  
biggrin.gif

Meikillä tai ilman, kukin tyylillään!

Olen tämän kesän uusia motoristeja ja lueskelin tätä ketjua kun olin alottamassa pyöräkoulua. Nyt kun omaa kokemusta on kertynyt niin ei minulla ainakaan ole ollut mitään ongelmaa. Töissä täytyy näyttää siistiltä niin aamulla tulee laitettua meikkipuuteria, luomiväriä ja ripsiväri, joskus rajaustakin ja hyvin on kaikki pysyneet. Pitkät hiukset tulee laitettua letille tai niskaan kiinni jotenkin josta on sitten helppo siirtää ponnarillekin. Kun kypärän painautumat naamasta on kadonnut niin on kuin juuri peilin edestä tullut
biggrin.gif

Ripsivärinä Lumenen natural code volume defining mascara, luomiväri body shopista ja rajauskynän merkkiä en nyt muista mutta on sellainen kajalin ja eye linerin välimuoto joka pysyy todella hyvin suttaantumatta.

Jos lähden ajelemaan ihan muutenvain vapaapäivänä niin en jaksa sen takia pelkästään laittaa mitään naamaan.

Meikä on niin toivoton tapaus, ettei ole edes käyny mielessä, että pitäis meikata, kun lähtee liikenteeseen. Saati laittaa tukkaa.. Tosin en tuota meikkaamista harrasta muutenkaan, ainoa "työmeikki" on mustat kynnenaluset, öljyä naamassa ja akkuhapporeikiä takinhihoissa  
tounge.gif
Mut ihan hyviä vinkkejä täällä oli, jos joskus vaikka tulis tarvetta kunnostautua. Ainoa kaunis ele kanssamotoristeja kohtaan lienee se, että älyän peittää liimaletin yleensä tuubihuivilla kahville mennessä. Ja tuubihiuvi mainospuhe: sillä voi peittää siis länääntyneet hiukset, se toimii kypärähuppuna, joka ei sotke meikkejä ja sillä voi sitoa pitkät hiukset tarpeen tullen  
thumbs-up.gif
Muita kauneusvinkkejä meikältä ei irtoa, paitsi ehkä se, et hommatkaa huononäköinen mies (ei huonon näköinen)  
smile_org.gif

Perussetin vetäsen aina naamaan lähdin sitten ajelemaan, töihin, kauppaan tai mihin vaan. Eli meikkivoide, puuteri, eyeliner ja ripsari. Eipä ole silmämeikit vielä poskilla olleet koskaan vaikka silmät välillä vuotaakin ja ajeltua tulee satoja kilometrejä.
Puhtaat hiukset on ok pienellä pöyhinnällä kypärän jäljiltä (tupeeraaminen auttaa huomattavasti). Hiukset pidän niskassa ponnarilla, letillä tai sitten muuten kauluksen alla. Jos taas hiukset on vähäkin likaiset, niin sitten ne on kyllä liiskassa.
Eli kyllä mä tykkään olla vähän huoliteltu vaikka aika "jätkä" olenkin  
smile_org.gif

Onkos kukaan viettänyt ajokauttaan hiuspidennykset päässä, tarkemmin sinettipidennysten? Osumaahan ne ottaa, kun hinkkaa kypärää päähän ja pois, puhumattakaan sitten hikoilusta..mutta ihan ensikäden tietoa arvostetaan.
smile_org.gif

Mulla on ollu hyvin kauan elämäni ajan lyhyt tukka, joten sen suhteen ei oo kypärän kans silleen ongelmia ku sen saa vaan pystyyn tai muuten vaan sekaisin, tai sama kai vaikka olis lätässäki - vesikampaus vaan päähän.
thumbs-up.gif

Ja hiukset saa tosiaan paljon eläväisemmän näköseks ku laittaa raitoja, yleensä ne kuivattaa hiuksiaki sen verran että ne on helpompi laittaa/pysyy kuosissa hieman paremmin.
Meikkauksen suhteen -> välillä, just lyhkäsemmille matkoille voi laittaa jotain mut eiköhän pidemmälle reissulle lähtiessä ota kuitenkin sen pussukan mukaan ja tulee sit jossain paikan päällä vasta paklattaua (jos jaksaa).
lookaround_orig.gif

Mulla on sellanen Rimmelin Exaggerate vedenkestävä
rajauskynä, sellanen rullattava ja eikä ees kallis. Ei tosin saa niin ohutta rajausta kuin jollaine kosteella eye-linerillä, mut hyvä on.

Onkos kukaan viettänyt ajokauttaan hiuspidennykset päässä, tarkemmin sinettipidennysten? Osumaahan ne ottaa, kun hinkkaa kypärää päähän ja pois, puhumattakaan sitten hikoilusta..mutta ihan ensikäden tietoa arvostetaan.  
smile_org.gif
Jos ne pidennykset on huolella laitettu kiinni, niin ei pitäs olla mitään ongelmia. Muutamana kesänä ollu tollaset päässä ja ei oo mitään huolta ollu. Ja ei ne ees paina. Nääs kaikkeen tottuu, paitsi jääpuikkoon p*ssä.

Back