Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mää ainaskin pidän kypärää päässä aina kun luen .org:ia.tämä topikki on antanut kypärälle täysin uudet sfäärit, kypärä ei ole enään kypärä vaan erittäin hieno instrumentti.
milloin kypärällä pääsee internettiin, milloin??
Jos et itse arvannut, niin jos suojaukset eivät toimi, tilanne on yhtä huono kuin minkä tahansa suojauksen kohdalla silloin kun se ei toimi: muovi altistuu uv-säteilylle.Entäs jos ne suojaukset ei toimikaan? Entäs jos tulee käytössä hieman naarmuja maalipinnan läpi, eikä jaksa olla yhtä pedanttinen kuin esim. itse olen, että paikkailisi niitä, mitäs sitten voi tapahtua vuosien saatossa?Ovat, jos ovat kunnolla tehtyjä ja uv-suoja toimii. Kypärässä ei tapahdu edes minkään valtakunnan väsymistä, koska se on mitoitettu hieman eri kuormitustasolle kuin mitä normaalikäyttö on.Kertokaahan tietoviisaat, onko muovikypärien ja/tai lasikuitu- / hiilikuitu- / sekoitekuitukypärien kuoretkin sisuksien lailla lähestulkoon ikuisia?
Mutta onhan se vaan kyllä hatunnoston arvoista, että jollain riittää noin absoluuttisen ehdottomia mielipiteitä jaella tässä topiikissa...![]()
Ööö tuota.. hintavammissa kyllä saattaa olla hieman lasi- tai muuta kuitua eksynyt sekaan.Kypärien vanhenemisesta en niinkään tiedä, mutta kyllä ainakin katteiden muovi vanhenee ja muuttuu huonommaksi vuosi vuodelta. Muoviahan nuo kypärätkin kuitenkin kaikki on.
Mistäköhän toi monikko tuonne tuli? Vai yritätkö vain korostaa että kyseessä on "yhden miehen sota"?bla bla bla, google, jne
Ehkä noin, mutta entä jos valmistaja ei olekaan muistanut tehdä minkäänlaista uv-suojausta? Entä jos turvavyöt onkin tehty purukumista? Entä jos aurinkorasvapurkkiin onkin säästösyistä laitettu Delvaccia? Valistunut kuluttaja tosin siinäkin tapauksessa tunnistaa mahdollisen alkavan uv-vaurion merkit ja ryhtyy asian vaatimiin toimenpiteisin. Varminta silti ostaa säännöllisesti uusi purkki.Tätä muovin vanhentumista ja haurastumista kannattaa miettiä seuraavan kerran kun lähtee lentokoneella reissuun. Matkustajakoneet kun on suurelta osin materiaaliltaan muovia / lujitemuovia. Ja siinä korkeudessa, missä niillä lennetään, on tuo UV-säteilykin toista luokkaa.
Kumma etteivät ne murene palasiksi jo parin vuoden jälkeen ?
Hyvin tunnut muistavan. Jakelet fanaattisesti sivukaupalla "neuvoja", joiden tueksi et pysty esittämään yhtään faktaa, kuvaa, viitettä, teoriaa, kaavaa tai ylipäätään mitään, mikä edes etäisesti tukisi esitettyjen "neuvojen" oikeellisuutta.edit. piti vielä sanomani, että tämä netti se on varsin mainio paikka hakea ilmaisia asiantuntijalausuntoja ja suosituksia miltei aiheesta kuin aiheesta. Täällä vaan harvemmin on kellään yhtään minkäännäköistä laillista vastuuta sanomisistaan (esim. kunnianloukkausjutut poislukien), joten on hyvä muistaa, että täällähän niitä on hyvin helppoa jaella, vaikkei juuri olisikaan aiheesta perillä.
Tuosta linkittämästäni Felippe Massan 12000e kypärästä tuli mieleen, onko nämä moto-gp kuskien käyttämät kypärät täysin samoja mitä kuluttajille myydään, vai onko nämä kuluttajille myytävät "halpis" replica malleja..?Silti kustannuksista huolimatta uskon ostavani saman valmistajan parhaan(lue kalleimman) mallin edellisen tilalle. Ehkä olen mainonnan uhri...
Arain osalta ainakin MP-kypärien osalta valmistaja näin väittää. Ainakin viime kaudella muutkin kuin MotoGP-kuskit saivat käyttöönsä (Pedrosa, Hayden, Nakano, Edwards, Hopkins, Aoyama, Takahashi, Okada) uuden RX7 GP-version. Automalleista ei minulla ole tietoa.Tuosta linkittämästäni Felippe Massan 12000e kypärästä tuli mieleen, onko nämä moto-gp kuskien käyttämät kypärät täysin samoja mitä kuluttajille myydään, vai onko nämä kuluttajille myytävät "halpis" replica malleja..?Silti kustannuksista huolimatta uskon ostavani saman valmistajan parhaan(lue kalleimman) mallin edellisen tilalle. Ehkä olen mainonnan uhri...
Eiköhän se niin ole tuskin Arai kakkaa puhuu.. mopo kilpailussa vaan päähän kohdistuvia tällejä sattuu useammin kun formulassa niin luulisi että, moto-gp kuskienkin päässä keikkuu parasta mitä rahalla saa...Arain osalta ainakin MP-kypärien osalta valmistaja näin väittää. Ainakin viime kaudella muutkin kuin MotoGP-kuskit saivat käyttöönsä (Pedrosa, Hayden, Nakano, Edwards, Hopkins, Aoyama, Takahashi, Okada) uuden RX7 GP-version. Automalleista ei minulla ole tietoa.