Viimeisin kypärä on Arai RX7 carbon. Aivan mahtavan kevyt päässä ja istuu hyvin. Näyttää olevan ilmastointia riittävästi ja jopa spoileria päällä. Kallein ja paras. Kun ajan silä 20v niin ei se enää niin kallis ole.
No on sulla ainakin massit kunnossa...
Ajattele, vielä 20 vuoden kuluttuakin se on kalliimpi (ja varmasti parempi/turvallisempi) kuin halpahallin kypärät.
Hyvä ostos, kateellisena Arai Chaserin omistajana tässä kirjoitan.
Ja kun tässä mielipiteitä kysytään,
Niin tässä muutaman kypärän arvostelu, jotka kaapista löytyy.
Nolan N01, storminkin aikoinaan mainostama "show -kypärä" ...Siis ei hyväksyntää tieliikenne käyttöön, aikoinaan pesi bike -lehden testissä monet "hyväksytyt" kypärät.
+ Paino
+ Ulkonäkö, ei näytä herkkutatilta.
- Hinta, en muista tarkkaan mitä silloin maksoi, mutta oli
lähemmäs huntin kypärä silloin. Siihen aikaan ei ollut oikein kilpailevilla merkeillä ohutkuorista ja siroa avokypärää tarjolla. Tänään on toisin.
-Turvallisuus. Vaikka kuinka testissä pärjäsi, niin silti mä mielummin kynnän asvaltin pintaa muulla kypärällä.
-Muovikypärä
-Meluisa... Hei tää on avokypärä ja suunnittelu on varmaankin kotoisin 80- luvulta.
Sen saa kyllä hiljaisemmaksi, kun peittää tietyt kohdat teipillä ...Silti
Bandit Alien II
+Ulkonäkö
+räyhästä ulkonäöstä huolimatta hyväksytty kypärä.
+Kuitukypärä
-meteli, kuin avopotalla ajelisi.
-Nenä ottaa kiinni visiiriin...Malli mun päähän voisi olla siis parempi.
-Visiirin kiinnitysruuvit tuppaava löystymään ja jos ei kiristä aika-ajoin, niin tippuvat varmasti.
Joku (en nyt muista minkä merkkinen) Braincap.
-Ollakseen vain "kuori" pään ulkopuolella, niin olo on kuin herkkutatilla, yllättävän paksu sisähattu siinä.
-turvallisuus.
-muovikypärä.
-parempiakin kuoria on markkinoilla, DOT -hyväksynnällä.
-Muuutama kevät sitten tein koeajolenkin se päässä. Olisikohan ollut n. 3km... Ilmeisesti sen verran viileätä vetoa kävi korvan seutuvilla, että kuume ja flunssahan siitä tuli.
+Hinta, ei se paljon maksanutkaan, mutta suhteutettuna kilometreihin, niin on niillä metreillä hintaa...
ARAI Chaser.
Ajokokemusta vähän.
+kypärä istuu päähän todella mukavasti ja on kuin tehty mun päälle.
+Varmasti yksi turvallisimmista kypäristä, mitä kaupan hyllyltä löytyy.
+Kuitukypärä
-Hinta (varauksella) Paljonko omalle päälleen hintaa laittaa?