• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kypärä marinaa: Marise tai kehu omaasi!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja WDW
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itselläni on päässä tällä hetkellä ensimmäistä kesää Shoei Qwest.
Itse koen sen melko mukavaksi päässä.

Hyviä puolia:

+ Mukava päässä
+ Vakaa ajellessa eikä revi sivuille moottoritienopeuksissa
taakse vilkaistessa
+ Suht kevyt
+ Laaja näkökenttä
+ Iso ja korkea pinlock-linssi
+ Hyvä ilmastointi
+ DD-lenkit
+ Leukaverho
+ Visiirin "tuuletusasento" (raottaa alareunasta) ja lukitus
+ Visiiri vaihdettavissa ilman työkaluja
+ Visiiri säätyy ilman työkaluja jousien ansiosta

Mutta ei mikään kypärä ihan täydellinen ole:

- Suhisee päässä jonkun verran kaikkien
ilmastointiräppänöiden ollessa auki
- Päästää ajomelua jonkun verran sisäänsä
 (tosin Marshallin tuutti voi vaikuttaa asiaan
biggrin.gif
)
- Puristaa poskista vähän turhan jämäkästi, että posket on
 hampaiden välissä.
- Mattamustassa näkyy sormenjäljet hyvin
tounge.gif

Mutta kaikesta huolimatta itse ainakin pitänyt kypärästä todella paljon. Maksoin tuosta Kuopion Pyörässä ja Mopossa 320€ (Ovh. 399, mutta Kuopion Ajo-Opiston 20% alekuponki pudotti hintaa).

MHR FF367

+oli helppo purkaa kappaleiksi että sai vuoleskeltua tyröstä ja saa osat ehjänä takas paikalleen

-joutui vuolemaan  sivutyröstä ettei paina korvalehtiä
-joutui vuoleskelemaan tyröstä lisää että silmälasin sangat sopii hyvin

Onkohan sitä täydellistä kypärää tehtykään,mutta tämän kypärän hinta/laatu suhde ei edistä haluani hankkia kalliimpia/ muka laadukkaampia  kypäriä muka laattuun ja tuotekehittelyyn vedoten
Nämä kommentit vakuuttivat, että olet asiantuntija kypärissä ja mainostuksesi kypärän laadukkuudesta kannattaa ottaa erittäin vakavasti.

NOT!

Ei kai kukaan valopää oikeasti modifioi oman fiiliksen mukaan kypärien sisustoja, eihän?

X-lite X-701
+ Ihan hyvä
- Ei saa semmosta ittestääntummentuvaa visiiriä tai pinlockkia
Kyllä mulla tuli pinlokki mukana...
Oli poistuvaa mallia(kai?) ja tylsän hopeanvärinen (which is nice vanhalle ukolle), joten hintakin oli sopiva.
Vertailukohta on visiirillinen enduropotta, mutta siihen verrattuna hiljainen, eikä visiiri huurru edes räppänät kiinni.
Ääni olis hyvinkin siedettävä jos ei tuplakupla nostais turbulensseja just korvan tasolle. Toisaalta sama pyörteily putsaa sadepisarat visiiriltä tehokkaasti
062802moto_prv.gif

MHR FF367

+oli helppo purkaa kappaleiksi että sai vuoleskeltua tyröstä ja saa osat ehjänä takas paikalleen

Onkohan sitä täydellistä kypärää tehtykään,mutta tämän kypärän hinta/laatu suhde ei edistä haluani hankkia kalliimpia/ muka laadukkaampia  kypäriä muka laattuun ja tuotekehittelyyn vedoten
Nämä kommentit vakuuttivat, että olet asiantuntija kypärissä ja mainostuksesi kypärän laadukkuudesta kannattaa ottaa erittäin vakavasti.

NOT!

Ei kai kukaan valopää oikeasti modifioi oman fiiliksen mukaan kypärien sisustoja, eihän?
Jaa .
No jos ei korvan tilaa saa senvertaa avartaa ettei paina korvanlehteä niin olen pilannut jokaisen kypäräni ,mm BMW system 4:n joka on muuten Shubertin valmistama.
Samoin muutaman millin avarrus on tarpeen silmälasien sankojen vuoksi.
Sanavalinta oli ehkä hieman ,no joo.

Ostinpa ekan Shoein, heti alkoi nyppiä kaksi asiaa:

-hihnan kiinnitys (DD)
-Pinlock visiiri

Muuten ihan ok ostos.

Yks tuttu sanoi samaa...

Pari juttua,
-hihnaa ei koskaan vedetä pois lenkeistä
-hihna löysätään "avaamalla" vetämällä lenkki sivuun (lenkissä yleensä kiinni vetoa varten esim. punainen hihna) ja samalla vedetään leukahihnaa löysälle
-kiristettäessä vedetään vaan hihnan päästä löysät pois ja nepparilla hihna kiinni
smile_org.gif

Helppo, nopea
wink.gif

Mulla on toisessa suupertissa pikalukko ja se vasta hankala on
crazy.gif
taitaa olla tottumisjuttuja...

Et onnistunu ylipuhumaan...eikä ole tottumiskysymyskään.
Kokemuksesta ei ole puute, käytäntö opettanut.

Vaihtaisin lukon välittömästi, jos se olis vaihtoehtona/valinnaisena tuohon. Maksaisinkin vielä lisää siitä.

MHR FF367
Biltemasta 69 eur .
+kätevä käyttää
+kevyt
+hiljainen
+halpa
+halvat visiirit 9.90 eur
+kätevä irrottaa visiiri pestäväksi
+helppo irroittaa vuoret pestäväksi
+oikeat ohjeet pesuun
+ei kolota mistään vaikka päiväkausia ajaa paljon
+käsittämättömän hyvä ilmastointi,vesisateessa pleksin
takanakaan ei huurru
+istuu kuin tauti tukevasti päässä
+poskituenta riittävä
+tukeva visiirin säätömekanismi,ei tärise vaikka on osittain auki
-ei voi syörä purukumia ajaessa koska puristaa tukevasti poskista
-liian halpa että kelpaa muille
-väärä kauppa oikealle motoristille
-eihän tollasella muut aja
-pikkusen sais edestä alasuojausta olla enempi ettei tuulisi leukaan

Heh. Vanha kunnon sanonta... Markalla saa markan huor.n!!
smile_org.gif

Eli ei mitään "ihmeellistä"
idea3.gif

sanoi:
-hihnan kiinnitys (DD)

DD lenkit on ainoa ja oikea tapa, myös nopein.

Tämä siis vain mun mielipide...

Onko kellään Uvexin Endurosta kokemuksia, KLIKS.
Hinta/laatu suhteeltaan hyvä. Huomattavasti parempi kuin esimerkiksi Bmw:n enskapotan laatusuhde. Tuossa Uvexissa on muuten "erikoinen" räikkäsysteemi tuo kiristys. Mielestäni oikein hyvä. Itsekkin tykkään kyllä tupla Deestä enemmän kuin pikalukosta. Perusteluina mm. se , että menee varmasti kiinni ja toimii myös pölyisemmissä ja hiekkaisemmissa olosuhteissa.

Voisin myydä ton oman Uvexin, on vähän pieni omaan päähän.
Kokoa M, väritys musta/harmaa savuvisiirillä. N.vuoden vanha.
hp.90€.

sanoi:
-hihnan kiinnitys (DD)

DD lenkit on ainoa ja oikea tapa, myös nopein.
ja höpö höpö...
No, eihän DD-lenkki suinkaan ole ainoa "oikea" tapa, mutta kyllä sen puolesta puhuu jokunen asia (verrattuna siis kaksiosaiseen klipsikiinnittimeen):

- hyvin vähänlaisesti liikkuvia/hajoavia osia

- ei pysty "valelukitsemaan", elikkä laittamaan epähuomiossa jotenkin puolittain kiinni (tämä oli ainakin yhteen aikaan ongelmana varsinkin halpispotissa, ja siitä toivottavasti on jo päästy eroon)

- jos kiinnityshihnaan kohdistuu onnettomuustilanteessa vetoa, kiinni pysyminen ei käytännössä riipu lukitsinosan rakenteen vahvuudesta

- tiukkuus säädetään joka kerta päähän laitettaessa (itse näen tämänkin etuna mm. siksi, koska välillä käytän hieman kelin mukaan windstopper-suojusta kaulassa, joka vaikuttaa vaadittavaan hihnan tiukkuuteen, eikä tosiaankaan huvittaisi alkaa aina erikseen nykertämään klipsikiinnityksen remmipituutta kohdilleen).

- tiukkuus säädetään joka kerta päähän laitettaessa (itse näen tämänkin etuna mm. siksi, koska välillä käytän hieman kelin mukaan windstopper-suojusta kaulassa, joka vaikuttaa vaadittavaan hihnan tiukkuuteen, eikä tosiaankaan huvittaisi alkaa aina erikseen nykertämään klipsikiinnityksen remmipituutta kohdilleen).
Muutamassa kypärissäni on pikalukko, jonka tiukkuus säädetään joka kerta...sanoo vain naks, naks, naks.

DD:ssä on puolensa, muttei vain sovi okein mun käyttöön.
Turhan hidas ja hankala. Kokeiltu usean eri merkin kypärissä, tämä Shoe sattuu olemaan vielä tavallista hitaampi ja hankalampi.

Jos on klipsikiinnitys, jota ei vahingossa pysty valelukitsemaan, ja joka on rakenteeltaan niin vahva, että se ei ole onnettomuustilanteessa heikkona lenkkinä, ja joka mielellään kestää ilman laiton tarvetta koko kypärän käyttöiän, niin loppu on viimekädessä makuasioita / hienosäätöä.

My Webpage

Ruma kuin v...u ja siksi hieno. Oman maalautin saksan armeijan vihreäksi ja otsaan lätkäisin ison punatähden.

ON HYVIN TURVALLINEN! Jos ei ole pyörässä pleksi paikoillaan ni tuo päässä en pysty ajamaan yli 90 kmh. Vesi valuu silmistä ja kypärä nousee takaraivoille  
biggrin.gif

Mulla on Uvex Enduro toista kesää käytössä ja olen tosi tyytyväinen. Ajan enskalla mutta sopii mun mielestä kaduillekin.
Plussaa:
+helppo päähänlaitto, koska leukatuki hiukan edempänä
+säädettävä lippa, mukava ajaa vasta-aurinkoonkin
+light smoke kokovisiiri vakiona
+visiiri pysyy auki portaittain myös ajossa
+iso näkökenttä
+naks-naks-naks pikalukitus, aina sopiva kireys ja helppo
+korvatulppia käytettäessä hiljainen
+hyvännäköinen
+ nyt saa edullisesti Saksasta

-viime vuonna ei saanut kuin mustana, tosin makuasia

Back