• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuulutko BMW kerhoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J@ck
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kuulutko BMW kerhoon -

• 1. Kyllä

Ääniä: 10 28,6%
  • 2. En

Ääniä: 25 71,4%

• Ääniä yhteensä
    35
Nyt kuule hys hys - sieltä tulee kohta bmw kerhon kalkkikset pistämään jauhot suuhun ja palauttamaan ruotuun. Bmw merkkistä elämää ei heidän mielestä voi olla muualla!
Heh - Mites tämä nyt menikään?

Ja sori nyt vaan, nuo kommentit ei ollut tarkoitettu otettavaksi henkilökohtaisesti, tiedän kyllä pozo sinun olevan siinä joukossa poikkeus.

.... tiedän kyllä pozo sinun olevan siinä joukossa poikkeus.
Mikä se on tämä mystinen joukko joka on jäädyttänyt foorumin, uusien jäsenien tulemisen ja laittanut kapuloita bemarien rattaisiin jo vuodesta 1976, astukaa nyt vaan rohkeasti esille.
biggrin.gif
biggrin.gif

Kuulun molempiin sekä BMW kerhoon että MP69 kerhoon.
Kyllä nyt näyttäisi olevan niin että MP69.n toiminta menee enempi niin että kustannukset ovat yhteisiä mutta ajelut ja reissut ovat etupäässä "joillekuille" tarkoitettuja juttuja.
Jokunen yksityishenkilön laittama tapahtuma jossa mennään metsään juopottelemaan ja muutama maksullinen koulutustapahtuma.Kontiorallihan on vielä ulkopuolisentahon järjestämä tapahtuma.
BMW kerholla näyttäisi olevan 21 koko yhteisölle tarkoitettua tapahtumaa.
Mutta mitäpä näistä suo siellä ja vetälä täällä jokainenhan voi vaikuttaa kerhonsa toimintaan ainakin periaatteessa.
Ja kun tarpeeksi aukoo päätänsä niin saattaa saada jonkun kivan homman hoidettavakseen, mikä pitää sitten myös hoitaa
jotta ei itse saa siipeensä.Ja saa kumminkin.

062802moto_prv.gif

.... tiedän kyllä pozo sinun olevan siinä joukossa poikkeus.
Mikä se on tämä mystinen joukko joka on jäädyttänyt foorumin, uusien jäsenien tulemisen ja laittanut kapuloita bemarien rattaisiin jo vuodesta 1976, astukaa nyt vaan rohkeasti esille.
biggrin.gif
biggrin.gif
Mystiseen joukkoon kuulun kun keksin kaikenlaista tapahtumaa ja olen jo aika vanhakin ja yritän pistää jauhoja suuhun...  
tounge.gif

Kaikkiahan ei voi miellyttää enkä edes yritä. Kerhon puolesta ollaan yritetty järjestää mitä jäsenet pyytää ja aika kattavasti ollaan saatu tapahtumia aikaseksi. En näe että siinä on mitään vikaa että kerho tukee näitä tapahtumia ja täten tapahtumiin osallistuva jäsenistö saa jotakin extraa (+ järjestäähän kerho myös tapahtumia joihin osallituminen ei vaadi kerhon jäsenyyttä) ja onhan niitä tapahtumia laidasta laitaan, ajo-opetusta radalla, kevät-/kesä-/syyskokoontumiset, allroadia, crossi- ja endurorataa, tourinkia, luxuria, ulomaanreissua, messutapahtumaa, huoltokoulutusta, pyörien entisöintiä, vuosikokousta, ... ihan jäsenistön toiveiden mukaisesti ja jäsenenä voi tietysti helpommin vaikuttaa. Ei sillä että jos vaikka täällä oikein hieno idea tuodaan esille niin se jätettäisin huomioimatta, mielellään otetaan rakentavia ideoita vastaan.

Mukavia ajohetkiä kaikille tasapuolisesti!

Aluksi kuuluin, mutta tuntui aika kuolleelta kerholta, joten jättäydyin syrjään.
Muutoinkin kerhotoiminta on menettänyt hohtonsa, mieluummin on alone rider....

Tuolla "kuolleella kerholla" näkyy olleen kalenterin mukaan vuonna 2009 kokousten lisäksi 22 tapahtumaa, joista kolmetoista ovat olleet viikkokokoontumisia. Yhdeksään muuhun tapahtumaan on sisältynyt ajoleiriä, mp-huoltokoulutusta, ulkomaan matka ja eri teemoihin liittyviä kokoontumisia.

Minun aikani ei valitettavasti riitä näin intensiiviiseen harrastamiseen.

Moro!

Kiitos kerhoon kohdistuvista kommenteista. Koitamme kehittää BMW Moottoripyörakerhon toimintaa suuntaan johon BMW moottoripyörillä ajavat kerhotoimintaa haluavat kehitettävän.

Eritysen kiinnostavaa on kuulla ulkopuolisten kommentteja mitä toiminnastamme puuttuu.

Sporttijaoksen vetäjää uupuu, joten mukaan vaan ja tapahtumia järjestämään.

Nykyisessä hallituksessa olevista puolet ovat kuuluneet kerhoon alle 5 vuotta, joten mielestäni kerho kykenee myös uudistumaan kunhan vain kehityksen suunta on selvillä.

Tervetuloa kehittämään kerhoamme.

Jouni Pekonen
Puheenjohtaja
BMW Moottoripyöräkerho ry

www.bmwmoottoripyorakerho.fi

Kyllä nyt näyttäisi olevan niin että MP69.n toiminta menee enempi niin että kustannukset ovat yhteisiä mutta ajelut ja reissut ovat etupäässä "joillekuille" tarkoitettuja juttuja.
Tämän allekirjoitan 100%, siksi 69:n jäsenyyteni unohtuikin. Ja nimenomaan kyse on reissuista, tarkemmin ottaen Eestin etappiajosta.
En edes viitsi kirjoittaa mitä tapahtui, mutta täysin ***seestä koko "järjestely".

Vai vielä valtakunnallinen kerho - hävetkää.. Mitään muuta mielessä kuin sisäpiiri mukaan ja päälle korkeintaan joku hassu satunnainen.. Vaikka muuten toiminnallenne hattua nostankin..

Kiitos kerhoon kohdistuvista kommenteista. Koitamme kehittää BMW Moottoripyörakerhon toimintaa suuntaan johon BMW moottoripyörillä ajavat kerhotoimintaa haluavat kehitettävän.

Eritysen kiinnostavaa on kuulla ulkopuolisten kommentteja mitä toiminnastamme puuttuu.

Sporttijaoksen vetäjää uupuu, joten mukaan vaan ja tapahtumia järjestämään.
Mitäkö puuttuu..? Vain aavistus siitä.. Jos mietitään jotain merkkikerhoa - vaikkapa Honda Riders, niin olisiko siinä jotain esimerkkiä?
Perustajien lukumäärä mahtuu tietääkseni yhden käden sormiin, kerholla ikää joku hassu vuosi, mutta jäseniä lienee kohta 1000. En tiedä missä suosion salaisuus, mutta jotain erityistä siinä lienee. Siis jotain muuta kuin vaikkapa virallisessa BMW-kerhossa.

Jaokset, miksi niitä edes pitäisi olla?

Kehitysehdotus n:o 1
bmwmoottoripyorakerho.fi voisi olla vaikkapa bmwriders.fi

Miksi "riders"? Käytetään Suomessa suomenkieltä. Bmwmoottoripyöräkerho on kieltämättä pitkä ja kankea (ei hyvä ominaisuus tässä yhteydessä
wink.gif
) Mutta esim BMWMPK.fi voisi toimiakin. Vastaus topiikin kysymykseen; olen jäsen.

Perustajien lukumäärä mahtuu tietääkseni yhden käden sormiin, kerholla ikää joku hassu vuosi, mutta jäseniä lienee kohta 1000. En tiedä missä suosion salaisuus, mutta jotain erityistä siinä lienee. Siis jotain muuta kuin vaikkapa virallisessa BMW-kerhossa.

Jaokset, miksi niitä edes pitäisi olla?
Kaikki kunnia Hondaridersille, mutta luulisi Hondan markkinaosuudella tuota jäsenmäärää olevan paljon enemmänkin. Ei tuo lähes tuhat jäsentä nyt niin ihmesaavutus ole jos Honda on pyörämaailman Toyota.

Noiden jaoksien olemassoloa puoltaa se tosiasia, että esim BMW:n mallisto on jo niin paljon toisistaan eriytynyt, että on katsottu olevan järkevää tarjota yhden kerhon puitteissa tekemistä ja harrastamista saman tyyppisten pyörien omistajille. (Onhan GoldWing myös Honda, mutta niin vaan on Wingimiehilläkin oma kerhonsa.)

En usko, että pelkkä samanmerkkisellä kaksipyöräisellä ajaminen enää valttämättä yhdistää pyöräilijöitä samalla tavalla kuin menneinä vuosina. Mitä olivat 70 ja 80 lukujen Bemarit? Pelkkiä boksereita joten niistä tykkäävien oli helppo samaistua yhteen merkkikerhoon. Entäs nykyään? On krossia, enduroa (isoa ja pientä), nakua, rataohjusta, matkalehmää jne. (No, uudet customit tosin puuttuu R 1200 CL: jälkeen.) On kyllä edelleen bokserit, mutta lisäksi rivikoneita pariinkin suuntaan ja nuo Rotaxit vielä päälle.

Noiden jaoksien ideana on tarjota tavallaan "kerho kerhossa -ideaa", jolloin samanhenkinen porukka voi keskittyä "oman mukavuusalueensa" tekemiseen ilman, että tarvitsee murehtia varsinaisen oman kerhon ja sen hallinnon yms. pyörittämiseen.

t. pozo

062802moto_prv.gif

Kaikki kunnia Hondaridersille, mutta luulisi Hondan markkinaosuudella tuota jäsenmäärää olevan paljon enemmänkin. Ei tuo lähes tuhat jäsentä nyt niin ihmesaavutus ole jos Honda on pyörämaailman Toyota.
Jep, jep.. Olet oikeassa, pyörien lukumäärään nähden kerho on pieni. Meinasinkin vaan, että täytyy hondariderseillä jotain uutta?, mielenkiintoista ja kivaa toimintaa olla, sillä kerho on perustettu vasta 5 vuotta sitten ja suosio vaan kasvaa..
Ei siellä ymmärtääkseni pyörän merkkiin katsota sillain, että se olisi jäsenyyden tai toimintaan osallistumisen este millään muotoa. Taitaa olla jopa ydinporukalla muutakin mopoa kuin Hondaa..

Ja joo, tuo heittämäni bmwriders oli vaan esimerkkiehdotus..

Tässäkin keskustelussa on nyt mukana käsittääkseni ollut jo kolme BMW-kerhon hallituksen jäsentä, joten luulisi palautteen menevän tätäkin kautta perille.

Itse kun olen passiivinen kerhon jäsen, niin minulle riittävät ajoittaiset tiistaitöräyksiin osallistumiset ja kerhon BMW-tapahtumien subventointi. Henkilökohtaisesti minua närästää (kuten Jarskaa ja montaa muutakin) tuo logo-/brändinatsismi puhumattakaan suoraan 50-luvulta peräisin olevasta kerhon "perinne-muumi-logosta".

Monissa muissakin asioissa välillä tuntuu, että on meno aika "aikuista" ja foorumista näkyy, että kriittistä massaa synnyttämään aktiivista foorumia ei tunnu syntyvän. Mutta niinhän se aina on, että itsensä tuntee (mukamas) nuoremmaksi.

Toisaalta tiedän, että jos jotain haluaisin oikeasti muuttaa, vaatisi se minua nousemaan laiskalta ahteriltani ja pistämään itseni likoon. Niinpä tyydyn osaani ja nykymenoon - ei nää niin isoja asioita kuitenkaan ole.

Kuinka sattuikaan, olen jäsen kahden pyörän loukkuni vuoksi jäsenenä myös Honda Riders'eissa. Kokemuksella - ei se foorumi nyt niin aktiivinen tuollakaan ole. Ja ihan omat kehityskohteensa tuollakin kerholla on.

Eli perustamalla oman seurueen saa tietty juuri itsensä näköistä seuraa ja viitekehyksen. Kunnes muutaman vuoden päästä olet jonkun uuden jäsenen mielestä sitä sisäpiiriä ja vanhan vallan edustaja, josta marmatetaan.

Ainoa tapa, jolla kerho uudistuu on, tietty se että siihen liittyy aktiivisia, osallistuvia ihmisiä, jotka uskaltavat haastaa, esittää ideoita ja ottaa osaa "talkoisiin". Näissä vapaaehtoisuuteen ja harrastuksiin perustuvissa seuroissa hommat kertyvät niille typerille, jotka ovat valmiit ja kykenevät aikaansa noihin panemaan. Tuosta palkaksi saavat sitten jotain todellista (tai kuviteltua) pientä etua kuten ainakin valtaa ajaa asioitaan ja itse tärkeinä pitämiään arvoja kerhossa läpi. Tuota sitten taas on helppo arvostella.

miksi kerhon sitten pitää olla kenenkään "alaisena", kuunnella ja noudattaa heidän pilkun tarkkoja sääntöjään, miksei voisi olla heistä riippumaton ry?
Vähän provokatiivisesti voisi kysyä onko suurta väliä, minkä ry:n (pilkun tarkkoja) sääntöjä sitä sitten noudattaa (paitsi nyt tuo logoasia)...

Minulla ei ole mitään sporttipyöräfoorumia vastaan - tyylikäs ja aktiivinenkin sivusto tuntuu olevan - mutta lähtökohtaisesti kai juuri tällainen kapeamman kohderyhmän palsta on altis sisäänpäinlämpiävyydelle, ukkoontumiselle ja vastaavalle, kun potentiaalisia uusia jäseniä ei ihan mahdottomasti ole eikä tule. Haastetta varmaan on pitää aktiivisuutta yllä vielä vuosienkin kuluttua. Jo pelkät finanssit sanelevat myös jotain bemariporukoiden ikähaitarista.

Vähän isompi kerho ehkä voi kuitenkin jollain tavalla turvata jatkuvuutta ja kokonaisuutta ajan kuluessa. Esim. ajan myötä nykyisistäkin sporteista tulee veteraaneja ja pitääkös sitä sitten jossain vaiheessa siirtyä kuitenkin siihen porukkaan...

Itse olen ollut jäsen sen kymmenen vuotta mitä propellimerkki on ollut tallissa, mutta en ole toimintaan osallistunut. Aluksi oli varmaan syynä jonkin sortin merkkitiedon (oletettu) saaminen, kun ei internetkään ollut ihan tällä tasolla. Jäsenmaksukaan ei päätä huimaa, joten sitä on tullut makseltua ja Rikastinta lueskeltua. Tämän viimeisen 'tasonnoston' jälkeen sehän onkin jo ihan kunnon lehti ja tämän ketjun uutisista päätellen eikun taso nousee edelleen...
cool.gif

Kyllähän se on niin että oli se sitten foorumi, kerho/foorumi tai mikä tahansa yhteisö, niin pakko se on elää ajan hermolla ja uudistua kovaa vauhtia sitä mukaa kun "trendit" muuttuu, muuten käy hassusti ja jengi katoaa.

Ja huomannut tuolla sporttipuolella että kun porukat lähtee mukaan ja innostuu kaikesta mitä tapahtuu, niin on se sellanen voima, että hyvää jälkeä tulee ja kaikki viihtyy.
062802jumpie_prv.gif

Heti kun vaan mainittee asiasta, tulee apuja joka suunnalta ja näin se pitää toimiakkin.
bowdown.gif

Huvikseni olen seuraillut bmw sportbikes ja bmw moottoripyöräkerhon foorumien aktiivisuutta ja moottoriyöräkerhon foorumissa moninkertainen aktiivisuus sportbikes foorumiin verrattuna. Tietty sportbikes foorumista en näe vierailta suljettuja keskusteluja, jos sellaisia on, koska en ole jäseneksi päässyt. Hakemukseni käsittely tai ainakaan hyväksyminen ei ole edennyt :itkupilli:

BMW Moottoripyöräkerho ry:n pikkujoulut lähestyy ja siinäpä oiva tilaisuus myös kerhoon liittymistä harkitsevien sporttilaisten tulla mukaan tutustumaan toimintaan ja vaikuttamaan. Kerhoon liittymällä noissa juhlissa saa varmasti heti rahat takaisin, korkojen kera :grin:

Ja onhan meillä taas yhteinen ajokoulutustilauisuus 17.5.2014. Viime keväänä oli oikein onnistuneet ruosteenpoistot :bisseä:

Kurahousu sanoi:
Ja onhan meillä taas yhteinen ajokoulutustilauisuus 17.5.2014. Viime keväänä oli oikein onnistuneet ruosteenpoistot :bisseä:

Pitääpä laittaa päivämäärä ylös:thumbup: Mutta viime keväänähän oltiin kaksi päivää:crash:

Kurahousu sanoi:
Huvikseni olen seuraillut bmw sportbikes ja bmw moottoripyöräkerhon foorumien aktiivisuutta ja moottoriyöräkerhon foorumissa moninkertainen aktiivisuus sportbikes foorumiin verrattuna. Tietty sportbikes foorumista en näe vierailta suljettuja keskusteluja, jos sellaisia on, koska en ole jäseneksi päässyt. Hakemukseni käsittely tai ainakaan hyväksyminen ei ole edennyt :itkupilli:

Aktiivisuuteen en ota kantaa, mutta olen kuullut myös päinvastaista, kerhon sivuilla ei tapahdu mitään verrattuna sportbikesin sivuihin.
Itte en ole juurikaan ehtinyt tekeen vertailuja, voihan se tilanne olla noinkin päin.
Jokatapauksessa sportbikesin puolen jäsenhakemukset on nyt hyväksytty, pahoittelen viivettä.

Kurahousu sanoi:

BMW Moottoripyöräkerho ry:n pikkujoulut lähestyy ja siinäpä oiva tilaisuus myös kerhoon liittymistä harkitsevien sporttilaisten tulla mukaan tutustumaan toimintaan ja vaikuttamaan. Kerhoon liittymällä noissa juhlissa saa varmasti heti rahat takaisin, korkojen kera :grin:

Minäkin olen tuota aktiivisuutta joskus seurannut, vierailijamoodissa bmw moottoripyöräkerhon suuntaan. Havaintoni on juuri päinvastainen! 'Aidan takana' ei tapahdu mitään!

BMWSB-sivustolla et näe moniakaan keskusteluja, esim 'tänään tehtyä', kirjautumatta. Josta tullaankin siihen, että miten niin hakemusta ei ole hyväksytty??? Sinnehän vain luodaan tunnus itse ja olet jengissä mukana! Viime aikoina on tullut paljon uutta porukkaa, aktiivistakin. Jäseniä (kirjautuneita) juuri nyt 859.

Yhteistä ajoleiriä suunnitellaan kyllä parhaillaan 17.5.2014 tienoille. Toivottavasti osallistujia riittää ja saadaan taas hyvä tapahtuma.

En ole mikään organisaattori BMWSB:ssä, ihan tavallinen kirjautunut jäsen.

P.S. Kävin nyt kurkkaamassa 'aidan' yli ja siellähän näkyi aktiviteettejä. :thumbup:

Viimeksi muokattu:
hidas57 sanoi:
Josta tullaankin siihen, että miten niin hakemusta ei ole hyväksytty??? Sinnehän vain luodaan tunnus itse ja olet jengissä mukana!

Onhan siellä toki aina ollut "porttivahdit", ihan vaan spämmäreiden takia.
Ja kun hakemuksia tulee, ei aina kerkee saman päivän aikana tutkailla, mahdollisimman pian kuitennii.

Back