Kusetetiinko?

Valmistusvuoden. Ylivuotinen on viimevuotinen ja se maksaa myös viimevuotisen verran.

Paitsi että on aivan tyypillistä mainostaa autoa (tai pyörää?) jonain tiettynä vuosimallina, vaikka ensirekisteröinti/käyttöönotto onkin tehty vasta seuraavana... Omiaan aiheuttamaan epäselvyyksiä.
crazy.gif

Käyttöönottovuoden mallina mainostaminen on hauskaa varsinkin silloin kun ko. vuosimallien välillä on pyörään tehty selviä muutoksia, kuten sporttipyörissä on nyt tapahtunut kahden vuoden välein. Jos esim mainostaa A-mallin Ninjaa "2003"-vuosimallina, ei siihen silti ilmesty ruiskukonetta ja muita B-mallin muutoksia.

Itseäni ainakin kiinnostaa vuosimallissa nimenomaan tuo että mikä evoluutioversio on kyseessä, ja on vähän outoa jos malli ilmoitetaankin (ylivuotisen) käyttöönoton perusteella.

mallimuutosten mukaan katsoisin, moni 2006 mallinen voi olla valmistettu jo 2005 ja jopa myyty 2005.

No jos uuden olet ostanut niin et, mutta jos käytetyn niin sitten on jo kusetuksen makua enempi. Tietenkin tuon uudenkin kohdalla riippuu mitä ovat luvanneet ja mitä se todellisuudessa on.

Ostitko sen myydäksesi eteenpäin vai ihan omaan käyttöön?

Itellä vm -83, mutta rakennettu -82 (elokuu) eikä harmita yhtään
smile_org.gif

Mullakin on pyörä MY08 vaikka se on otettu ajoon 07... Valmistajan Model Year on se asia millä on väliä, loppupeleissä.

Ainapa nuo myyjätkään eivät ihan oikeasti tunnu tietävän mitä myyvät, eivätkä vaivaudu selvittämään.

Ensimmäinen pyöräni Yamahan FZX700 oli päätynyt Vaasaan liikkeeseen myyntiin noin vuosi sen jälkeen kun itse olin siitä luopunut. Pyörästä kiinnostunut asiakas soitteli minulle ja kyseli ummet ja lammet pyörästä ja sen kunnosta kun oli minulla ollut. Kysyin millä hinnalla pyörää myytiin, ja kaveri sanoikin ihmetelleensä että ainoa näin uutta vuosimallia oleva (-97) ja lähtis samaan hintaan kun 1986-88 pyörät. Oli pakko valottaa sen verran että kyseistä mallia ei ole valmistettu kuin -86-88, että ei se pyörä kyllä -97 mallinen ole, tosin silloin muuttopyöränä Suomeen jenkeistä tuotu ja Suomeen ensirekisteröity.

Liikkeen myyjä soitti minulle näreissään seuraavana päivänä että miten niin ei ole -97 mallinen, niinhän siinä rekisteriotteessa sanotaan. Ja sitten rautalangasta vääntämään asiaa hänelle, kun ei oikein meinannut uskoa että tyttö tietää mistä puhuu
thumbs-up.gif

Ja itse aiheeseen, juuri vaihdoin ylivuotisen pyöräni (-03 malli, otettu käyttöön -04) liikkeessä uuteen ylivuotiseen, hyvitys katsottiin pyörän kunnon ja kilometrien mukaan, ei vuosimallin.
Asiahan on tietysti eri jos malli on oleellisesti muuttunut juuri tuossa välissä, muuten aivan sama.

Onks tää joku kompa kyssäri?? Pyörä on valmistettu tiettynä vuonna ja se voidaa rekisterödä ihan minä vuonna tahansa. Mitä
confused_orig.gif

Miten pyörän vuosimalli määräytyy.Valmistusvuoden vai rekisteröimispäivän mukaan??
Vuosimalli ei vaihdu kalenterin mukaan. -09 malleja voi olla myynnissä jo syksyllä 08 tai toisinpäin -08 malleja vielä pitkälle vuoteen -09 tai -10 tai ... -11, -12 onhan näitä nähty. Joku HElppo-HEikki koittaa sen yliylivuotisen kuitenkin uutena myydä.

Rekisteröintipäivä on se mikä se on.

Back