• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuollut motoristi löytyi metsästä - Kouvola (15.7.13)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja redhat
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Patukka sanoi:
Mutta yhtä kaikki, nämä uutiset satavat normaalien motoristien laariin negatiivisina mielikuvina koko touhusta.

Enemmän näitä uutisia on vuoden mittaan autoilla, potkukelkoilla, veneillä ja ties millä muilla välineillä itsensä kännipäiten tappaneista. Joissakin harrastuksissa pätkitään surutta turpaan ja silti lajin suosio säilyy. Esimerkiksi kaukalonyrkkeily.

Normaali ihminen osaa lukea uutisista sanat varastettu, alkoholi, huumeet, kilvetön, ajokortiton. En tunne suurta huolta, että normaaliin motoristiin liikenteessä yhdistettäisiin nuo sanat. P*skat, en tunne huolta ollenkaan. :)

Kaj sanoi:
Toistaiseksi hyvä kun nämä hölmöt tappaa vain itsensä...eli vahingot minimaalisia.
Kunnes tulee se tilastotappio.

Tähän hyytävään sarkasmiin käytännöllinen näkökanta.

Ei pidä lähteä yksin tuollaisiin korpi- ja yöseikkailuihin, kun niitä joka tapauksessa tehdään, ja onnettomuuksia sattuu, surmia ja kuolemia - nuorille ihmisille.
Kohteiden olessa potentiaalista materiaalia elinsiirtoja odottaville, ja sillä hetkellä kun nuori tuore kuolema on todettu, alkaa tiettyjen osien uudellenkäytön suunnittelu ja jossain elämä jatkuu entistä parempana.

Siis mitä pikemmin talteen -aina parempi.

Hyytävää, eikö totta? Silti tätä päivää - ja todellisuutta.

jaket sanoi:
varmaan tiputtavat rajoitusta tuolla tiellä.

No jos moottoripyöräilijöiden turvallisuutta ajatellaan niin voi olla. Kyseessä on soratie ja niissähän on tyypillisesti 80km/h rajoitus joka on monelle jo vaarallinen nopeus soralla mp:llä. Tosin en nyt muista onko juuri tämä tie 80km/h rajoitusta.

hra1150 sanoi:
Kane on oikeassa, sarkasmia livahtaa aina silloin tällöin väliin. Ihminen ja elämä on jutussa aina takana niinkuin iltapäivälehden lööpissä. Nyyh.
ps. mikä on vihreä ja koputtaa ikkunaan?

Enpä tiedä tuosta koputtelijasta, kun en usko menninkäisiin.
Olisiko se sinä, värihän sopii jos on sappea täynnä?

kane80 sanoi:
Jaa'a,
Näitä kirjoitteluja viimeaikaisista tapauksista kun lukee, ei voi kun ihmetellä joidenkin kommentteja /sarkasmia.
Mitä tuolla voittaa?

Vaikka kyseessä olisi narkkari, doku tai pöllityn pyörän käyttäjä, on siellä aina elämä takana, parempi tai huonompi, mutta elämä.

Kesän jatkoja vaan, nautitaan siitä ja elämästä..

Komppailempa näitä fiiliksiä. Itsekseni olen monesti foorumeita lukiessani miettiny, että on se luojan lykky ettei lakeja sun muita uskomusjärjestelmiä sentään vielä säädetä suoralla kansanäänestyksellä. Ihminen kun on sen verran tekopyhä kapistus kattelessaan "toisten kusipäisen tekemiä" virheitä...
Mustavalkoisessa maailmassa on mukamas OK elää, vaikka samaan aikaan jokainen hyvin tajuaa ettei onnistu itsekkään jatkuvasti elämään sillä valkoisella puolella. Enkä nyt vihjaile, että jokainen meistä sen prätkän silloin tällöin pöllii. :p Vaan vähän yleisemmällä tasolla katteltuna lähinnä.

Jotenkin on olevinaan COOL julistaa monin eri sanankääntein jotain tällaista: "MINÄ en ymmärrä, enkä edes yritä ymmärtää mitään. Sen sijaan pönkitän minäkuvaani mesoamalla ja vetämällä omat mahdollisimman mustavalkoiset johtopäätökseni joihin heitän vielä 50% liioittelua mausteeksi. Lempilauseeni kuuluu: saunan takana on vielä tilaa... Tilaa sietääkin olla, sillä sinne marssitan KAIKKI jotka eivät elä elämäänsä juuri niinkuin MINÄ haluan." :sad:

Viimeksi muokattu:
Noiden juttujen kommenteissa taas yleistetään motoristeja, toiset osaa ajatella. Toiset sitten ei yhtään, siis jos olet motoristi kaahaat, keulit ja aiheutat pahennusta kova äänisellä moottoripyörällä......Niin kuin joku sanoi, auttaisiko tähän katsastus

redhat sanoi:
Justiinsa, taitaa tämäkin motoristi olla sen sortin motoristi, ettei paljoa kynttiläketjuja kaipaa.

Katsastuksen ruutuun tässäkin menee rasti eli katsastuksessa olisi havaittu:

- valmistenron viilaaminen
- omavalmisteinen rekisterikilpi (kilpikulma???)
- ilmeisen äänekkäät pakoäänet

Katsuri olisi liimannut punaisen AJOKIELTO-tarran, joten tämäkin motoristi olisi edelleen elävien kirjoissa.

Hyvä trolli :)

NOx sanoi:
Enemmän näitä uutisia on vuoden mittaan autoilla, potkukelkoilla, veneillä ja ties millä muilla välineillä itsensä kännipäiten tappaneista. Joissakin harrastuksissa pätkitään surutta turpaan ja silti lajin suosio säilyy. Esimerkiksi kaukalonyrkkeily.

Normaali ihminen osaa lukea uutisista sanat varastettu, alkoholi, huumeet, kilvetön, ajokortiton. En tunne suurta huolta, että normaaliin motoristiin liikenteessä yhdistettäisiin nuo sanat. P*skat, en tunne huolta ollenkaan. :)

Varmaan näinkin mutta joillekin, eikä edes kovin harvoille, on sana "motoristi" tai "moottoripyöräjengi" vähän samaa kuin joillekin sana "perussuomalainen". Oikein ei ymmäretä mitä sanan takana on mutta vastustetaan kuitenkin kun luullaan että "muutkin" vastustavat. Tästä syntyy ns. yleinen mielipide jolla ei välttämättä ole kovin paljon tekemistä sen kanssa mitä sanan takana oikeasti on. Eihän siinä sinänsä mitään, jokaisella saa olla omat mielipiteensä mutta ikävä kyllä, toisaalta taas hyvä, että tämä "yleinen mielipide" vaikuttaa yhteiskunnassa moniin asioihin. Motoristien tapauksessa negatiivista voi olla esimekiksi valvonnan lisääntyminen, lainsäädännölliset muutokset, ylipäätään se voi tuoda mukanaan kaikenlaista vähemmän toivottavaa.
Olen tullut siihen käsitykseen että monilla kanssakansalaisista on motoristeista ja moottoripyöräilystä varsin nuiva käsitys eivätkä tämän tapaiset uutiset,etenkään siinä muodossa kuinka ne ovat lehtiin kirjoitetut, ainakaan paranna tätä käsitystä. Tätä minä tarkoitin.

Viimeksi muokattu:
Patukka sanoi:
Olen tullut siihen käsitykseen että monilla kanssakansalaisista on motoristeista ja moottoripyöräilystä varsin nuiva käsitys eivätkä tämän tapaiset uutiset,etenkään siinä muodossa kuinka ne ovat lehtiin kirjoitetut, ainakaan paranna tätä käsitystä. Tätä minä tarkoitin.

Komppaan. Mediaa (ja lukijoita) ei kiinnosta normimotoristien antoisa harrastus vaan kuolemantapaukset, liivijengiläiset ja bomberistit. Sitä kautta saadaan kaikille leima otsaan. Ja edelleen kynnys harrastuksen aloittamiseen saattaa leimautumisen pelossa nousta. Olen joutunut näiden uutisten takia perustelemaan ja selittelemään omaa harrastustani moneen kertaan omille vanhemmilleni. Vakuuttelut siitä, että on olemassa ihan tavallisia kilttejä motoristeja, eivät mene helposti perille.

Olen jo useita vuosia boikotoinut iltapäivälehtiä, jotka tekevät törkeästi rahaa tirkistelyllä, pelottelulla ja kuolemalla. Ne luovat pelon ilmapiiriä ja lisäävät normikansalaisten ahdistusta. Maailmasta tulee todella paha, jos perustaa näkemyksensä näihin paskalehtiin.

Olen oikeasti pahoillani motoristin omaisten ja ystävien puolesta. Mutta valitettavasti tämä nimenomainen tapaus vaikuttaa jutun perusteella olevan juuri sitä piittaamattomuutta, mitä vastaan itsekin olen ja jolla lyödään mediassa leimaa kaikkiin motoristeihin. Piittaamattomuus päättyy valitettavan usein näin.

Taitoajossa tai vauhdissa ei itsessään ole mitään pahaa, kun se tehdään oikein, oikeassa paikassa ja oikeaan aikaan. Eli yhdessä muiden kanssa ja muidenkin turvallisuus huomioiden, luvallisella paikalla, oikein varustein ja niin, että kukkahattumummotkin saavat elää ja asua rauhassa. Maailma on myös kilttejä vanhoja mummoja varten.

Eihän niitä keltaisia lehtiä tarvihte ostaa, kun luettava on luettu kassajonossa silmäillessä lehtitelineessä olevia etusivun lööppejä.:grin:

kane80 sanoi:
Jaa'a,
Näitä kirjoitteluja viimeaikaisista tapauksista kun lukee, ei voi kun ihmetellä joidenkin kommentteja /sarkasmia.
Mitä tuolla voittaa?

Vaikka kyseessä olisi narkkari, doku tai pöllityn pyörän käyttäjä, on siellä aina elämä takana, parempi tai huonompi, mutta elämä.

Kesän jatkoja vaan, nautitaan siitä ja elämästä..

Eiköhän tuolla elämäntyylillä se loppu koita joka tapauksessa vähän aikaisemmin kuin niillä jotka ajavat, ei varastelulla pyörällä, selvinpäin, ja kutakuinkin rajoitusten mukaan.

Näitä on nyt ollut taas niin paljon että eiköhän tässä nyt luonnonlait vaan korjaa selviämättömät yksilöt, tai kirjoitettaiskos paremmin, todennäköisemmin huonommin elämästä hengissä selviävät yksilöt pois?

Inhimillinen tragedia joka tapauksessa.

trj sanoi:
Eiköhän tuolla elämäntyylillä se loppu koita joka tapauksessa vähän aikaisemmin kuin niillä jotka ajavat, ei varastelulla pyörällä, selvinpäin, ja kutakuinkin rajoitusten mukaan.

Näitä on nyt ollut taas niin paljon että eiköhän tässä nyt luonnonlait vaan korjaa selviämättömät yksilöt, tai kirjoitettaiskos paremmin, todennäköisemmin huonommin elämästä hengissä selviävät yksilöt pois?

Inhimillinen tragedia joka tapauksessa.

Kannattanee lukea vaikka onkin Liikenneturvan julkaisu, on siinä asiaakin: http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j...2JLf1Au7lFKuPUQ&bvm=bv.49478099,d.bGE&cad=rja

Patukka sanoi:
Kannattanee lukea vaikka onkin Liikenneturvan julkaisu, on siinä asiaakin: http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j...2JLf1Au7lFKuPUQ&bvm=bv.49478099,d.bGE&cad=rja

No mulle tuosta tuli tuosta tilastosta sellainen johtopäätös että jos ajelis selvinpäin ja kutakuinkin rajoitusten mukaan niin onnettomuudet vähenis puolella. Tai oikeastaan sen 75 % :blink:

On minullakin ollut jo tuolta 80-luvun puolivälistä saakka suht koht tehokkaita pyöriä ja olen oppinut kunnioittamaan niiden tehoja, ja koittanut opetella tiedostamaan mitä tapahtuu kun se lähtee käsistä.
Näyttöhalut on jo jäänyt sinne nuoruuteen. Eikä minulla ole mp:n kanssa huvi-/reissuajeluilla oikeastaan enää kiire minnekään.

Autokin kulkee reilusti yli 200 km/h ja ja eipä silläkään tule oikeastaan koskaan ajettua yli 13o km/h, mitä nyt joskus ohitus tilanteessa vähän saattaa nousta yli tuon. Mutta silloinkin pitää katsoa se paikka järjen kanssa missä sen ohituksen tekee. Voi lähtee vähän aikaisemmin liikkeelle niin ei tartte ajella pipo tiukalla ja nilkka suorana, kerkee perillä ihan oikeeseen aikaan ja voi mennä suurinpiirtein rajoitusten mukaan vaikka siellä on noita karavaanareita ynnä muitakin tien tukkoja.

Siinä kai se yhtälö että ukko on täysin hengissä ja kasassa, ja bonukset kaikissa pyörissä että autoissa 70% :thumbup:

Viimeksi muokattu:
trj sanoi:
No mulle tuosta tuli tuosta tilastosta sellainen johtopäätös että jos ajelis selvinpäin ja kutakuinkin rajoitusten mukaan niin onnettomuudet vähenis puolella. Tai oikeastaan sen 75 % :blink:

On minullakin ollut jo tuolta 80-luvun puolivälistä saakka suht koht tehokkaita pyöriä ja olen oppinut kunnioittamaan niiden tehoja, ja koittanut opetella tiedostamaan mitä tapahtuu kun se lähtee käsistä.
Näyttöhalut on jo jäänyt sinne nuoruuteen. Eikä minulla ole mp:n kanssa huvi-/reissuajeluilla oikeastaan enää kiire minnekään.

Autokin kulkee reilusti yli 200 km/h ja ja eipä silläkään tule oikeastaan koskaan ajettua yli 13o km/h, mitä nyt joskus ohitus tilanteessa vähän saattaa nousta yli tuon. Mutta silloinkin pitää katsoa se paikka järjen kanssa missä sen ohituksen tekee. Voi lähtee vähän aikaisemmin liikkeelle niin ei tartte ajella pipo tiukalla ja nilkka suorana, kerkee perillä ihan oikeeseen aikaan ja voi mennä suurinpiirtein rajoitusten mukaan vaikka siellä on noita karavaanareita ynnä muitakin tien tukkoja.

Siinä kai se yhtälö että ukko on täysin hengissä ja kasassa, ja bonukset kaikissa pyörissä että autoissa 70% :thumbup:

Sama juttu, pl. minulla autossa bonukset 75. Pyörä ja autot ovat minullakin sitä lajia, että kulkee enemmän kuin tarvis. Ja näin hyvä, onhan tuota auton huippuja tullut Saksassa kokeiltua useamman kerran. Sinne ne jää kovan ajon halut, kotomaassa voi sitten ajella rauhallisemmin. Kiire ei ole minnekään, kun osaa tuota matkustusta vähän etukäteen ajatella, ei lähde viime tipassa. Ja känni ei kuulu teille. Sitten kun vielä osaisi väistää ne kaikki törpöt jotka aiheuttavat vaaraa muille. Tässäkin kyllä ennakointi auttaa jonkun verran.

juhhyto sanoi:
Sama juttu, pl. minulla autossa bonukset 75. Pyörä ja autot ovat minullakin sitä lajia, että kulkee enemmän kuin tarvis. Ja näin hyvä, onhan tuota auton huippuja tullut Saksassa kokeiltua useamman kerran. Sinne ne jää kovan ajon halut, kotomaassa voi sitten ajella rauhallisemmin. Kiire ei ole minnekään, kun osaa tuota matkustusta vähän etukäteen ajatella, ei lähde viime tipassa. Ja känni ei kuulu teille. Sitten kun vielä osaisi väistää ne kaikki törpöt jotka aiheuttavat vaaraa muille. Tässäkin kyllä ennakointi auttaa jonkun verran.

Juu näin on. 75% niitä bonuksia taitaa ihan täytenä olla. Kyllä se on parempi että vedetään ne kännit jossain muualla kuin liikenteessä ja se ennakointi on ihan paikallaan kun tuolla tienpäällä on tosiaan kaikenlaista törppöä, itseni mukaan lukien. :)

Back