• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kunnia meni, mutta maine kasvoi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RiNe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
60km/h rajoituksella  
062802moto_prv.gif
130km/h tutkaan kuulemma.
Opettaahan tuo ehkä ajattelemaan seuraavalla kerralla. Toivottavasti et pääse ihan pienillä sakoilla...
veryangry.gif
Hyvä se on sitä päätä aukoa, kun ei tiedä sitä edeltävää tilannetta ennen kuin se sika tuli vastaan ja "liipas" nopeuden  
033102ass_1_prv.gif
. Elikkäs kirjoitetaanpas mistä se tilanne alkoi. Pohjustetaan tarinaa sillä tiedolla, että tämä kesä on ensimmäinen pyörä kesä minulle (omalla pyörällä) ja olen jo  4 kertaa meinannut joutua liikenne onnettomuuteen autojen kanssa HUOM. SIIS SEN TAKIA, ETTÄ AUTOILIJA EI OLE HUOMANNUT TAI EI OLE VÄLITTÄNYT MOOTTORIPYÖRÄSTÄ. Niin kävi tässäkin tapauksessa. Ajoin tietä kuuden kympin aluella RAJOITUSTEN MUKAISESTI pitkät valot päällä, kun iso pakettiauto kääntyi oikealta eteeni yllättäen. Lähdin väistämään sitä, ja huomasin, että vastaan tulee auto, joten kiihdytin pyöräni nopeutta, jottei tule vaara tilanetta. Väistön/ohituksen jälkeen palasin omalle kaistalle jollloin tuli mutka ja mutkassa tuli vastaan vaaleanpunainen sika karsinallaan (poliisi). Ai miksikö sanon poliisia siaksi!? Siksi, että kun minut pysäytettiin niin paikalle tuli toinen sika joka alkoi uhkailemaan/painostamaan, että saisivat minut sekaisin ja tunnustamaan vaikkapa Palmen murhan  
mad.gif

Jarrutit moottorilla ja silti oli 130km vauhtia... No joo... ei herneitä!

Pointtini vaan oli, että valintanahan on joko jarruttaa tai lähteä väistämään - tilanne, jossa ilmeisesti valitsit kiihdyttämällä väistämisen. (Pakko spekuloida kun ei ollut paikan päällä ja kaikki perustuu tekstiisi)

Ensimmäistä kesää ajavana olet jo törmännyt mopoistin arkeen. Olet aina heikoilla ja joudut aina olemaan varuillasi. Omista oikeuksista kiinni pitäminen, provosoituminen, kiihdyttäminen jarruttamisen sijasta saattaa maksaa paljon enemmän kuin pari sataa Euroa ja kortin. Hyvä kun selvisit rahalla ja kortin menetyksellä.

Hyvä se on sitä päätä aukoa, kun ei tiedä sitä edeltävää tilannetta ennen kuin se sika tuli vastaan ja "liipas" nopeuden  
033102ass_1_prv.gif
. Elikkäs kirjoitetaanpas mistä se tilanne alkoi. Pohjustetaan tarinaa sillä tiedolla, että tämä kesä on ensimmäinen pyörä kesä minulle (omalla pyörällä) ja olen jo  4 kertaa meinannut joutua liikenne onnettomuuteen autojen kanssa HUOM. SIIS SEN TAKIA, ETTÄ AUTOILIJA EI OLE HUOMANNUT TAI EI OLE VÄLITTÄNYT MOOTTORIPYÖRÄSTÄ. Niin kävi tässäkin tapauksessa. Ajoin tietä kuuden kympin aluella RAJOITUSTEN MUKAISESTI pitkät valot päällä, kun iso pakettiauto kääntyi oikealta eteeni yllättäen. Lähdin väistämään sitä, ja huomasin, että vastaan tulee auto, joten kiihdytin pyöräni nopeutta, jottei tule vaara tilanetta. Väistön/ohituksen jälkeen palasin omalle kaistalle jollloin tuli mutka ja mutkassa tuli vastaan vaaleanpunainen sika karsinallaan (poliisi). Ai miksikö sanon poliisia siaksi!? Siksi, että kun minut pysäytettiin niin paikalle tuli toinen sika joka alkoi uhkailemaan/painostamaan, että saisivat minut sekaisin ja tunnustamaan vaikkapa Palmen murhan  
mad.gif

Hmm... asioillahan on aina vähintään kaksi puolta enkä voi itseänikään nuhteettomana kuljettajana pitää, mutta... Jos vähän katsot aiheen otsikkoa ja luet ensimmäisen kommenttisi, voiko asiasta saada muuta kuvaa kuin ajattelematonta kaahausta taajamassa tms.

Kovan vauhdin ymmärrän tietyissä tilanteissa kyllä, mutta kun puhutaan taajamanopeuksista ja sinun tapauksessasi oli ylitystä yli 100%, ei se ihan vahingossa voi tapahtua...

Noi ohitustilanteet pärrällä on juuri "vaikeimpia" kun sitä vauhtia kerääntyy kohtuu nopeasti, kun suorittaa reippaan ja turvallisen ohituksen. Siinä suhteessa on kyllä paska mäihä, jos ohitustilanteessa joutuu tutkattavaksi.

Itse olen ainakin oppinut kaksi asiaa pärräilystä: liikenteessä huomatuksi tuleminen ei ole itsestään selvää sekä nopeutta joutuu tarkkailemaan aktiivisesti, ettei tule törkeitä ylityksiä.

No joo, minä lopetan jeesustelun tähän ja koitan pitää vain oman kaasukäteni kurissa...
sport05.gif
Turvallisia kilometrejä sitten ensi kesänä.  
tounge.gif

"Joo-o...

Tekisi mieleni lausua: "jopahan olikin kiire! Ja silloinhan ei sääntöjä tarvi noudattaa, vaan saa käyttää omaa harkintaa. Saahan!?"

Kun nyt kuitenkin vastuullisena olen, lausun vain "oho, oletpa aika sankari!" "

Hieman syitä valaistakseni mikä oli oikea kiire.
Olin tuttavani mökillä joka oli keskellä ei mitään ja siihen aikaan kännykät kuulu miten kuulu. Ystäväni kaatui (selvinpäin) rantarappusilla ja lensi kivikkoon loukaten päänsä samoin kuin murtaen kätensä ja solisluunsa.

Siinä oli turha alkaa miettimään liikennesääntöjä ja rajoituksia saati lähteä kilometrien päähän ensin jotta saisi kenttää kännykkään ja odottelemaan ties kuinka kauan ambulanssin tuloa. Ystäväni oli paljon tärkeämpi.

Kyseisen poliisin "parempi puolisko" otti yhteyden sairaalaan kun tämä huumorintajuton viimein ymmärsi mistä on kyse nähtyään ystäväni auton takaosassa verissään sekä tajuttomana. Sairaalanpihaan saapuessa oltiin siellä valmiina meitä odottamassa. Loppumatka muuten meni poliisi edellä pillit päällä ja ite perässä. Eikä se vauhti siitä juuri muuttunut taisi kasvaa muutamaan otteeseen.

Sankari tai ei, ystävän henki oli tärkeämpi.
Ainakin lääkärit kiittelivät ripeästä toiminnasta, loukkaantuminen oli vakava.

P.s. Kortin sain takaisin sairaalssa

"Joo-o...

Tekisi mieleni lausua: "jopahan olikin kiire! Ja silloinhan ei sääntöjä tarvi noudattaa, vaan saa käyttää omaa harkintaa. Saahan!?"    

Kun nyt kuitenkin vastuullisena olen, lausun vain "oho, oletpa aika sankari!"    "

Hieman syitä valaistakseni mikä oli oikea kiire.
Olin tuttavani mökillä joka oli keskellä ei mitään ja siihen aikaan kännykät kuulu miten kuulu. Ystäväni kaatui (selvinpäin) rantarappusilla ja lensi kivikkoon loukaten päänsä samoin kuin murtaen kätensä ja solisluunsa.  

Siinä oli turha alkaa miettimään liikennesääntöjä ja rajoituksia saati lähteä kilometrien päähän ensin jotta saisi kenttää kännykkään ja odottelemaan ties kuinka kauan ambulanssin tuloa. Ystäväni oli paljon tärkeämpi.

Kyseisen poliisin "parempi puolisko" otti yhteyden sairaalaan kun tämä huumorintajuton viimein ymmärsi mistä on kyse nähtyään ystäväni auton takaosassa verissään sekä tajuttomana. Sairaalanpihaan saapuessa oltiin siellä valmiina meitä odottamassa. Loppumatka muuten meni poliisi edellä pillit päällä ja ite perässä. Eikä se vauhti siitä juuri muuttunut taisi kasvaa muutamaan otteeseen.

Sankari tai ei, ystävän henki oli tärkeämpi.
Ainakin lääkärit kiittelivät ripeästä toiminnasta, loukkaantuminen oli vakava.

P.s. Kortin sain takaisin sairaalssa
Osatotuuksien esittämisellä saa sen mukaisia kommentteja. Alkuperäisellä viestillä annoit täysin erilaisen kuvan tilanteesta. Kaikkinensa sait siis täysin oikean kohtelun virkavallalta kun tilanne selvisi heille.

Pohjustetaan tarinaa sillä tiedolla, että tämä kesä on ensimmäinen pyörä kesä minulle (omalla pyörällä) ja olen jo  4 kertaa meinannut joutua liikenne onnettomuuteen autojen kanssa HUOM. SIIS SEN TAKIA, ETTÄ AUTOILIJA EI OLE HUOMANNUT TAI EI OLE VÄLITTÄNYT MOOTTORIPYÖRÄSTÄ. Niin kävi tässäkin tapauksessa.
VAIN neljä kertaa koko kesän aikana..?

sanoi:
Ajoin tietä kuuden kympin aluella RAJOITUSTEN MUKAISESTI pitkät valot päällä, kun iso pakettiauto kääntyi oikealta eteeni yllättäen.
Oletko itse huomannut tai kuullut/lukenut jostain, että pitkät valot päällä ei saa ajaa moottoripyörällä päiväs aikaan? Risteyksessä oleva auto ei osaa arvioida etäisyyttäsi, jos sinulla on pitkät päällä. Kaveri sai sakot pitkät päällä ajamisesta.

Kyseessä oli selvästikkin liianpieni tilannenopeus. Jos olisit alunperin ajanut kovempaa olisit kerinnyt ohi siitä risteyksestä ennenkuin joku paku ajaa eteen.
wink.gif

Pohjustetaan tarinaa sillä tiedolla, että tämä kesä on ensimmäinen pyörä kesä minulle (omalla pyörällä) ja olen jo  4 kertaa meinannut joutua liikenne onnettomuuteen autojen kanssa HUOM. SIIS SEN TAKIA, ETTÄ AUTOILIJA EI OLE HUOMANNUT TAI EI OLE VÄLITTÄNYT MOOTTORIPYÖRÄSTÄ. Niin kävi tässäkin tapauksessa.
VAIN neljä kertaa koko kesän aikana..?

sanoi:
Ajoin tietä kuuden kympin aluella RAJOITUSTEN MUKAISESTI pitkät valot päällä, kun iso pakettiauto kääntyi oikealta eteeni yllättäen.
Oletko itse huomannut tai kuullut/lukenut jostain, että pitkät valot päällä ei saa ajaa moottoripyörällä päiväs aikaan? Risteyksessä oleva auto ei osaa arvioida etäisyyttäsi, jos sinulla on pitkät päällä. Kaveri sai sakot pitkät päällä ajamisesta.
Tuosta pitkät päällä ajamisesta... Naurettavaa sakottaa siitä. Miettikääpä kuinka paljon tien päällä tulee vastaan niitä vanhempia mersuja joissa ei ikinä pala valot. Ei edes parkit. Eikä siitä sakoteta. Kummallista...

On se vaan kumma juttu, kun täällä porukka valittaa joutuvansa jatkuvasti "hengenvaarallisiin" tilanteisiin liikenteessä ja sitten melkein samaan hengenvetoon kertovat saaneensa sakot 60km/h-rajoitusalueella 130km/h-nopeudesta
idea3.gif

Lieneekö näillä asiolla jotain tekemistä toistensa kanssa?

Kyllähän meikäläisenkin kortti oli aikoinaan hyllyllä aina silloin tällöin, mutta eipä ole enää. Olen tainnut tulla liian vanhaksi ja varovaiseksi.

Suosittelen radalla käyntiä muutaman kerran vuodessa. Tiputtaa ajonopeuksia tiellä huomattavasti.

sanoi:
Elikkäs kirjoitetaanpas mistä se tilanne alkoi. Pohjustetaan tarinaa sillä tiedolla, että tämä kesä on ensimmäinen pyörä kesä minulle (omalla pyörällä) ja olen jo  4 kertaa meinannut joutua liikenne onnettomuuteen autojen kanssa HUOM. SIIS SEN TAKIA, ETTÄ AUTOILIJA EI OLE HUOMANNUT TAI EI OLE VÄLITTÄNYT MOOTTORIPYÖRÄSTÄ. Niin kävi tässäkin tapauksessa. Ajoin tietä kuuden kympin aluella RAJOITUSTEN MUKAISESTI pitkät valot päällä, kun iso pakettiauto kääntyi oikealta eteeni yllättäen. Lähdin väistämään sitä, ja huomasin, että vastaan tulee auto, joten kiihdytin pyöräni nopeutta, jottei tule vaara tilanetta.

En tiedä oletko lukenut kirjoitustasi ollenkaan ennen kuin sen tänne lähetit, mutta joko et ymmärrä liikennesäännöistä mitään tai et vain kirjoita asioita niin kuin ne todellisuudessa on. En puutu pitkillä ajamiseen enkä muihin pikkujudansseihin, mutta toivottavasti eivät kaikki 4 tilannettasi ole olleet samanlaisia kuin tämä, josta nyt kirjoitat. Nimittäin onhan se niin vieläkin - onhan - , että oikealta tulevalla kuitenkin on se etuajo-oikeus ? Onhan ?

Joko et halua myöntää syyllisyyttäsi väistämisvelvollisuuden noudattamattomuuteen, jolloin olit koko sopan keittäjä ja aiheuttaja ihan itse, tai et tosiaankaan kertonut tapahtuman kaikkia yksityiskohtia, esim. kärkikolmio tai joku muu "pikkuseikka" pakukuskilla.

Tarkempana tarkempana myös liikenteessä. Itsesuojaavaa käyttäytymistä.

Eix nää "ekaa"kesää / kaverin mopedi lainassa, olekkin noissa onnettomuustilastoissa kärjessä!
ghostface.gif

Eli EI ole kokemusta/taitoa ajaa liikenteessä myös hitaasti!

Eiköhän sitä jokaisen pidä omista ratkaisuistaan kantaa vastuu  
wink.gif
vai olenkohan minä elellyt ihan väärin  
omg.gif
.

Aina on vähintään kaksi mahdollisuutta ja toisen niistä  valitsee. Kuten tässä ensin tiukka jarrutus tai ohitus..... sen jälkeen kahva- et jalkajarrutus tai moottorijarrutus.

Tuntuu kun lukee näitä kirjoituksia, että poliisissa on vika kun tulee sakkoja ja kortit kuivuu.

Onko kellään todellista tietoa, pitääkö poliisien näyttää tutkalukeman?

Nehän voi keksiä lukeman ihan itse ja naureskella sitten kun
hölmö maksaa sakon.

Back