Lueskelin tata topikkia ihan huvikseni tajutakseni (olen lueskellu naita hyllytys juttuja enemmankin) Suomalaista liikennepolitiikkaa. Asun itse Ameriikan Yhrysvalloissa seitamatta vuotta. Sanotaan tasta maasta mita hyvansa, poliisivaltio jne jne niin pratikien osalta taa on taivas
Miettikaas naita...kun menet Motorcycle Safety Foundationin kurssille (ihan virallinen kurssi, jota liittovaltio tukee ja jonka jalkeen kortin saaminen ei vaadi ku kirjalliset) siella paukutetaan kerta toisensa jalkeen, etta PITKAT PAALLA AINA PAIVALLA. Lain mukaan noinan ei sai taallakaan olla mutta kun maalaisjarki ja ihmisten terveyden ja elaman saastaminen on tarkeempaa kun se mita laki sanoo, ei tosta ole kukaan koskaan sakkoa saanu. Sano kuka mita hyvansa etaisyyksista sun muusta, on ihan hiton paljon turvallisempaa jos autoilija nakee sut ja arvioi etaisyyden vaarin kun se, ettei nae lankaan!!!
Taalla pyorat katsastetaan joku vuosi (Texas). Jep, arvaan etta tuntuu ikavalta mutta mutta....katsastus ei ole "suomalainen pilkunhyvaily ja vittuilu sessio, jollaiseksi ratkyn katsastaminen Suomessa kansanperointeen vuoksi menee kun laki tulee). Taallapa tsekataan etta kaverilla on vakuutukset kunnossa, valot pelaa, jarrut pelaa ja kumit on kunnossa...ainoa naurettavuus on aanimerkin testaus (niinku siita oikeesti ois mitaan hyotya) mutta siina se. Tarkeimmat turvallisuuteen liittyva kuviot.
Eipa mulla muuta...vahan ajattelin tuoda nakokulmaa muualtakin naihin keskusteluihin. Ai niin, siistia on kylla laittaa mun XR650R:n kilpiin taalla,menee hommaan pari sataa rahaa teknisten juttujen (valot, jarruvalo, aanimerkki, kumit) muutostoihin ja sen jalkeen homma on oukei
Ja sit ei ku isompaa tankkia ja aavikolle
JusVFR