• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kunnia meni, mutta maine kasvoi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RiNe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Täähän pesee useimmat trollit... Tai jos on sellanen, niin pirun hyvä. Ajoin muuten tänään monisatarosenttista ylinopeutta, neljääkymppiä vitosen alueella. Eikös se tee jo seittemänsataa?
Kamoon hei jätkä!! Jotain järkeä noissa ylityksissä!!! Sitte vielä tuut kehuskelee ja keräilee pisteitä
veryangry.gif
Mee hiekkalaatikolle keräilee rispektiä tollasella lapsellisella tempulla!!

wink.gif

Tekosia sattuu ja sillä hyvä.
En kuitenkaan viitsi olla toteamatta, että tekosten puolustelijoilla ja 'moitiskelijoilla' on himpun verran samanlaista dialogia, jota käytiin turvavyöpakosta. Vastustajat oikein keksimällä keksivät vaikka mitä verukkeita, että turvavyö on tosihuono juttu. Vaan ei sen käyttö enää tunnu lainkaan NIIN pahalta kuin silloin annettiin ymmärtää. Edelleenkin on niin, että joissain kummallisissa tapauksista turvavöistä saattaa olla haittaa, mutta enimmäkseen ei.
Kai se tähänkin pätee - joskus harvoin voi ihan oikeasti nahkansa pelastaa kiihdyttämällä reippaasti, mutta enimmäkseen ei, vaikka se muuten mukavalta tuntuisikin.
wink.gif

Täähän pesee useimmat trollit... Tai jos on sellanen, niin pirun hyvä. Ajoin muuten tänään monisatarosenttista ylinopeutta, neljääkymppiä vitosen alueella. Eikös se tee jo seittemänsataa?
Kamoon hei jätkä!! Jotain järkeä noissa ylityksissä!!! Sitte vielä tuut kehuskelee ja keräilee pisteitä
veryangry.gif
Mee hiekkalaatikolle keräilee rispektiä tollasella lapsellisella tempulla!!

wink.gif
Oli pakko, väistin naapurin kissaa. Se hyökkäs pusikosta kolmion takaa naskali kourassa, yritti puhkoa renkaat!
crazy.gif

195@80 alueella, Kolmosta silmään ja rekan ohi, siviilit vastaan, sanomista tuli. Sellasta sattuu
confused_orig.gif

Pikku kokeilut: 60 km/h vauhtia , mopo pysähtyy alle 30 metrin takuuvarmasti, jos peli hanskassa ja kuiva asfaltti. Mopolla ei väliä, jos jarrut ja renkaat kunnossa. Kiihdytys kakosella 60 noin 130 kestää kolmisen sekuntia ja matkaa noin 100 metriä, pyörästä riippuen. Isommalla vaihteella ottaa matkaa ja aikaa hieman enemmän.

Ai että kunnia meni mutta meine kasvoi? Olet sä niiiin kova jätkä, että mä kumarran sun suuntaan kerran päivässä vain osoittaakseni kunnioitustani. Missäs päin asut?

Ja ei sit herneitä, olen tällä hetkellä edesvastuuttomassa kunnossa.
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif

Mitähän helvettiä mä muuten täällä .orgissa teen kun on noinkin hieno päivä...

itselle mittasivat 134 km/h

pyöräpoliisi suhtautui ihan asiallisesti. Totesin et liikennevirran mukana ajelin. onneks rajoitus oli 100.
Mistäs se johtuukaan kun liikennevirran mukana pientä ylinopeutta ajaa niin se mopo sieltä välistä poimitaan sivuun ja muut saavat jatkaa matkaa??? Tai jos auto sattuu olemaan ns valtavirrasta poikkeava niin sille käy samoin?
withstupid.gif

Vai mitä mieltä tästä on WANDE...?
cool.gif

Lueskelin tata topikkia ihan huvikseni tajutakseni (olen lueskellu naita hyllytys juttuja enemmankin) Suomalaista liikennepolitiikkaa. Asun itse Ameriikan Yhrysvalloissa seitamatta vuotta. Sanotaan tasta maasta mita hyvansa, poliisivaltio jne jne niin pratikien osalta taa on taivas
smile_org.gif

Miettikaas naita...kun menet Motorcycle Safety Foundationin kurssille (ihan virallinen kurssi, jota liittovaltio tukee ja jonka jalkeen kortin saaminen ei vaadi ku kirjalliset) siella paukutetaan kerta toisensa jalkeen, etta PITKAT PAALLA AINA PAIVALLA. Lain mukaan noinan ei sai taallakaan olla mutta kun maalaisjarki ja ihmisten terveyden ja elaman saastaminen on tarkeempaa kun se mita laki sanoo, ei tosta ole kukaan koskaan sakkoa saanu. Sano kuka mita hyvansa etaisyyksista sun muusta, on ihan hiton paljon turvallisempaa jos autoilija nakee sut ja arvioi etaisyyden vaarin kun se, ettei nae lankaan!!!

Taalla pyorat katsastetaan joku vuosi (Texas). Jep, arvaan etta tuntuu ikavalta mutta mutta....katsastus ei ole "suomalainen pilkunhyvaily ja vittuilu sessio, jollaiseksi ratkyn katsastaminen Suomessa kansanperointeen vuoksi menee kun laki tulee). Taallapa tsekataan etta kaverilla on vakuutukset kunnossa, valot pelaa, jarrut pelaa ja kumit on kunnossa...ainoa naurettavuus on aanimerkin testaus (niinku siita oikeesti ois mitaan hyotya) mutta siina se. Tarkeimmat turvallisuuteen liittyva kuviot.

Eipa mulla muuta...vahan ajattelin tuoda nakokulmaa muualtakin naihin keskusteluihin. Ai niin, siistia on kylla laittaa mun XR650R:n kilpiin taalla,menee hommaan pari sataa rahaa teknisten juttujen (valot, jarruvalo, aanimerkki, kumit) muutostoihin ja sen jalkeen homma on oukei
smile_org.gif
Ja sit ei ku isompaa tankkia ja aavikolle
smile_org.gif

JusVFR

Käräjät on käyty ja sanktiot saatu. 50 päiväsakkoa ja 2 kuukautta ajokieltoa eli kuukauden päästä kortti takaisin. Sakkojen määrään olen tyytyväinen olis nimittäin voinut olla esim. 80 päivää. Kaikille tuulikaapin miehille tiedoksi, jotka täälläkin avautuivat, että oikeus otti huomioon eteen tulleen pakettiauton vaikkei poliisi sitä nähnytkään.
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif

Onnistuu se autollakin yhtä näppärästi. Oli oikeesti kiire ja kaasukoipi sen mukanen. 80 aluella tutkaan 160 lasissa. Poliisi oikein kysyi, ettenkö mä tiedä mikä on jarrupoljin?
Näppäränä sit näyttämään "et toihan se on" ja poliisi siihen turpa punasena meuhkaamaan et kortti tänne!!

Hyvä ettei kii käyny, täysin huumorintajuton yksilö.
lookaround_orig.gif
Tutulla kävi vähän samaan tapaan... Oli kanssa autolla liikenteessä ja ajeli reipasta ylinopeutta (oli kiire). Poliisit pysäytti ja sanoivat, että "jahas, onkos sitä lentolupakirjaa!". Tutulla sattui semmoinen olemaan (siis lentolupakirja oikeasti). Iski sen poliisin kouraan, poliisilta valahti leuka aika alas
biggrin.gif
. Tuttu tiesi, että nyt se kortti lähti ja oli jo soittanut taksin hakemaan ennekuin poliisi ehti ikkunalle. Samalla kun kaveri lykkäsi lentolupakirjan poliisille, hän lykkäsi niille myös ajokortin ja auton avaimet ja sanoi, että "tulen myöhemmin kamarille selvittämään asian". Taksi tuli juuri silloin paikalle ja tuttavani jätti hölmistyneet poliisit ja autonsa tien varteen ja lähti paikalta
buttrock.gif
.
shaun.gif
Poliisit olivat loppujen lopuksi sitten ajaneet sen auton poliisilaitokselle, kun eivät olleet muutakaan keksineet (eivät olleet voineet sitä keskelle Kehätien ruuhkaakaan jättää + auto oli melkoisen arvokas edustusauto).
Aika rohkea veto, mutta tyypin tuntien ei mitään erikoista....
ghostface.gif

Omakohtaisena kokemuksena reiluhko ylinopeus, poliisiauto tuli mäen takaa vastaan. Poliisit viittoilivat jotain auton ikkunasta ja hiljensivät. En todellakaan jäänyt katsomaan tai pysähtynty kyselemään, että mitä asiaa.... Tuskin ne kahville olis pyytäneet?
talktohand.gif

Käräjät on käyty ja sanktiot saatu. 50 päiväsakkoa ja 2 kuukautta ajokieltoa eli kuukauden päästä kortti takaisin. Sakkojen määrään olen tyytyväinen olis nimittäin voinut olla esim. 80 päivää. Kaikille tuulikaapin miehille tiedoksi, jotka täälläkin avautuivat, että oikeus otti huomioon eteen tulleen pakettiauton vaikkei poliisi sitä nähnytkään.  
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
Niin, ja se kaappiautohan oikeutti sinua toimimaan niin kuin tomit? Ja siksi käräjät pisti sulle 50 päiväsakkoa, koska toimit oikein... itsellesi sitä
033102ass_1_prv.gif
vaan
tounge.gif

033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
Niin, ja se kaappiautohan oikeutti sinua toimimaan niin kuin tomit? Ja siksi käräjät pisti sulle 50 päiväsakkoa, koska toimit oikein... itsellesi sitä  
033102ass_1_prv.gif
vaan  
tounge.gif
Jees, kohtuu normaali rangaistus teosta. Ei oo todellisuudessa ollu mitään vaikutusta rangaistuksen suuruuteen tolla pakettiautolla. Se vaan on mainittu päätöslauselmassa sun mielikses.

033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
No hittolainen. Nyt kaikki panevat korvan taa, jotta kun seuraavan kerran punainen valo vilkkuu, niin pitää vaan kertoa, että hetkeä aiemmin kääntyi pakettiauto eteen. Ja vaikkei poliisikaan tuota näe, niin onhan moisesta jo oikeuskäytännössä ennakkotapaus!
062802jumpie_prv.gif
Mahtaa siinä poliiseilla olla hauskaa!

Back