• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kun saat mopon myytyä, eikä uutta ole näköpiirissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Miikam
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kun saat mopon myytyä, eikä uutta ole näköpiirissä

Apua! Mitä mä teeeen?

Miten olette selvinneet tilanteista, joissa jäätte ilman moottoripyörää, eikä haluamaanne pyörää syystä tai toisesta ole heti saatavilla tai ette tiedä minkä pyörän haluaisitte?

Oletteko tehneet kompromissejä suuntaan tai toiseen? Onko jälkikäteen harmittanut?

Ei hätää minkään päätöksen suhteen.

Ihminen pyrkii automaattisesti vähentämään kognitiivisen dissonanssin määrää, joten hankitpa minkä vessan tahansa, niin parin viikon kuluttua olet sitä mieltä, että sitä juuri tarvitsit.

No nythän sulla on sitten mitä loistavin tilanne käydä avoimin mielin testailemassa erilaisia mopoja :)

JMH sanoi:
Ihminen pyrkii automaattisesti vähentämään kognitiivisen dissonanssin määrää, joten hankitpa minkä vessan tahansa, niin parin viikon kuluttua olet sitä mieltä, että sitä juuri tarvitsit.
+1

Eipä ole hirveästi tullut koeajettua noita mopoja ja aina olen ostanut sen parhaan.

woke sanoi:
No nythän sulla on sitten mitä loistavin tilanne käydä avoimin mielin testailemassa erilaisia mopoja :)

Eiku haluan tietyn pyörän (punamusta 954), mutta sellaista ei ole saatavilla. Onhan tässä jo testailtu kaikenlaisia mopoja (paitsi punamusta 954). :)-

Miikam sanoi:
Eiku haluan tietyn pyörän (punamusta 954), mutta sellaista ei ole saatavilla. Onhan tässä jo testailtu kaikenlaisia mopoja (paitsi punamusta 954). :)-

Jaa no sitten :D Eiku aattelin että jos on tilanne ettei oikein tiedä minkä mopon laittaa seuraavaksi. Itellä oli taannoin tilanne että testailin usempaakin pyörää mitä olin etukäteen kaavaillut eikä niistä mikään natsannut. Lopulta silloin valitsin banditin.

Miikam sanoi:
Eiku haluan tietyn pyörän (punamusta 954), mutta sellaista ei ole saatavilla.
No jos tahto on noinkin täsmällinen, niin mitenkäs niitä saisi ulkomailta suoraan, ilman näitä kotimaisia välikäsiä? :paikallatuulee:

Kyllähän se vähintäänkin ahdistavalta tuntuu jäädä ilman pyörää mutta ei kannata hätäillä. Muutama vuosi takaperin meni oma pyörä lunariin ja oli hirveä hinku saada uutta tilalle. Kävin katsomassa kohtalaisen edullista 1000 Fzr:ää ja melkein innostuksissani ostinkin vaikka siinä olisi ollut laitettavaa ja siistittävää aika paljonkin. Onneksi oli isä matkassa toppuuttelemassa että entä jos kuitenkin katselisit muitakin vaihtoehtoja. Viikko pari siitä eteenpäin tuli sitten tyrkylle tuo minun zx-9r joka oli kyllä minun budjetille huomattavasti kalliimpi (n.3000€) mutta tuon ysin silti ostin ja ei ole kaduttanut :thumbup:

harald73 sanoi:
+1

Eipä ole hirveästi tullut koeajettua noita mopoja ja aina olen ostanut sen parhaan.

Jaa että löytyy muitakin :jpstyle: kolme viimeisintä pyörää olen ostanut koeajamatta, joskaan en harkitsematta. Kyllä idea seuraavasta pyörästä on aina kypsynyt vuoden...ehkä parikin. ja ihan hyviä kokemuksia ne kaikki on ollut.

Eli kait tuo kognitiivisen dissonanssin teoria todellakin toimii :D

No en tie. Mä olisin halunnut R1200S Bemarin, mutta niitä ei kertakaikkiaan ole myynnissä Suomessa nyt. Ostin sitten ajamatta K1200S:n ja vaikka se on hyvä laite ja matka-ajoon varmasti oikeinkin hyvä, niin kyllä minä edelleen vähän haikailen sen Ärrän perään...:p

Nyt kun mietin niin aina on joko tullut vaihdettua kun on sopivan pärrän löytänyt tai sitten ostettua uusi suoralla kaupalla (yksityiseltä, ulkomailta) ja sitten vasta myyty vanha.

Miikam sanoi:
juuu, on laitettu jo hakemus vetämään :thumbup:

Poisteltu pakoaukon säädin vaan vähän mietityttelee, josson poistettu kokonaan rojut niin, ettei saa helposti kytkettyä takaisin... Ymmärtääkseni se on kuitenkin aivan hyödyllinen laitos peruskatuajelussa.

Tommonen servo läppineen ei maksa montaa kymmppiä ebaysta, joten tuskin kannattaa tuon takia jättää hankintaa tekemättä. Esim. tässä: http://www.ebay.com/itm/02-03-HONDA...ash=item1c8165492a:g:VdMAAOSwhQhY4n6N&vxp=mtr

Tuolta tosin kalliit postit, mutta saa kuvaa hintatasosta.

Miikam sanoi:
Taisipa tuossa olla vähän kaikkea muutakin :sad:
Ei pitäisi muodostaa stereotypiota, mutta oma fiilis on, että jos ilmoitus ei ole ajatuksella kirjoitettu ja sisältää paljon kirjoitusvirheitä, niin ilmoittajassa on jotain vikaa. Kertoo yleensä paljon ilmoittajan motivaation puutteesta, laiskuudesta, älyllisen terävyyden puutteesta ja pahimmassa tapauksessa epärehellisyydestä. Jos kolmen lauseen pakettiin saa sijoitettua kymmenen kirjoitusvirhettä, niin "ei paljo uutta häpee" ei paljoa paina.

Onhan näiltä kavereilta tullut ostettua sitä sun tätä, mutta ostajana saa aina olla erikoisen tarkkana.

Oot jo nåkööjään tehny sen kardinaali virheen, että myynyt pyörän pois ennenkuin seuraava on talissa. Suositelisin ostamaan ensimäisen mikä tulee vastaan. Mp puute hoitamattomana ei ole leikin asia.

Yksi tulokulma on, että mitä väliä sen sun bladen värillä. Teippaat/ maalautat sellaisen kuin haluat. Ei ekaks, mut ajan kanssa, jos vielä on raskas katsella.

harald73 sanoi:
+1

no ei pidä mulla paikkansa, joissain tilanteissa meni pyörään hermot viikossa ja myin kuukauden päästä. Ja tilanne ei kyllä parantunut päivä päivältä vaan paheni.

954 on ihan hyvä pyörä. Parasta siinä on leppoisa ajoasento ja hyvä tavaratila takapenkin alla. Huonoa on vähän alkeellinen ruisku, esim kylmänä se huudattaa tyhjäkäyntiä kauan korkealla, joka on melko ärsyttävää varsinkin äänekkäällä putkella ja jos pitää lähteä jostain asuntoalueelta. Itse ostaisin ehkä 1000rr mieluummin. vaikkakin se on vähän ehkä rumempi, mutta ei sitä ajaessa näe. lisäksi siinä ei ole tavaratilaa penkin alla.

tavaratilan maininta voi tuntua älyttömältä, mutta 954:sen jälkeen se on seikka jota olen kaivannut jokaisessa pyörässä. Sinne mahtui sadepuku ja vesipullo, joka tarkoittaa, että pyörä näyttää kuin ei olisi mitään mukana, ja silti on kaikki tarvittava. lisäksi se tavaratila menee takasatulan alta etusatulan alle sivuille, jolloin sinne mahtuu kolme siideripulloa.

lisäksi se takasatula ei irtoa käteen ja tipu maahan jos on huonosti, vaan siinä on saranat! Mahtavaa designia.

Pienellä rahalla hyvä ja toimintavarma Fireblade. Kyykyt nytten edullisia.

1000rr:ssä kehittynein tekniikka ja toimiva alusta. Kaiken kaikkiaan "sivistynyt".

954 on käytökseltään "raaka" eikä ensimmäinen ruiskuversio ollut kovin kehittynyt. Alustassakin toivomisen varaa. Toisaalta, välillä tälläkin laitteella ajelee ihan mielellään.

Uusi suosikkini on vanha kaasariversioinen 900rr. On se kaasaripeli (silloin kun kaasarit oikein säädetty) vaan niin pehmeä ja mukava ajaa. Kaasun voi surutta avata ja kaasari hoitaa tehon annostelun. Hieman rakentamalla alustastakin saa todella hyvän.

Back