en löytänut noita lisävaruste tietoja? mitähän nekin viellä kustantaa?
Ei mitään käsitystä hinnoista, kun omassa oli jo edellisen omistajan valitsemat kilkkeet kiinni valmiina.
Mutta IMHO vakiovarusteiden lisäksi matkalla tarvitaan:
- Takalaukku
- Tup. syt. pistoke puhelimen, kameran ja navin laturia varten
- Throttlemeisterin vakiokaasu tai oikea vakionopeussäädin
- katteen levikesarja, joka siirtää veden pois hanskoista
- yläkolmion muovikoristeen tilalle puhelin- tai naviteline.
- jääkiekko syrjälleen pystyyn oikeaan hanskakoteloon
Kaksi ensimmäistä tulee RTG sarjan mukana, kolmas maksaa vähän toista sataa egua Milwaukeesta tilattuna tai samaa luokkaa jostain muualta. Neljäs pari sataa Honda tarvikkeena, jos sen tarvii. Viides on ainakin minulla vakio pultinreikiin heittämällä menevä N95 autoteline ja sen kaveriksi menee Navicoren GPS hanskakoteloon (laturiin kiinni). Kuudes on pehmeään maastoon sivutuelle pysäköintiä varten. Ainakin mulla tuo sivutuen alusta unohtuu jokaiselle parkkipaikalle ja noita mustia kiekkoja on halpa ostaa tarpeellinen määrä kesässä.
Näiden lisäksi tarvitaan kesä, joku reissuidea ja hyvä kaveri takapenkille ja mahdollisuuksien mukaan vielä muita kavereita toisten mopojen kanssa.
Ja erityisesti: pleksiä EI kannata mennä summassa ostamaan. Sen vakiona tulevan saa niin moneen eri asentoon sekä kiinteästi että moottorilla, että ei taida parempaa alalta löytyä? Erityiskiitos Hondalle pitkäselkäisten kuljettajien huomioonottamisesta. Vakiopleksin pultit avaamalla sen voi nostaa kiinteästi ylempään asentoon, jolloin pleksin alle jää moottorin yläasennossa nyrkinmentävä reikä. Ja se monissa täyskatetuissa mopoissa kuskia harteista työntävä hemmo häippää huitsin nevadaan.
Mulla on käytetyn Pannarin kaupassa mukaan tingitty Givin +7.5 cm tarvikepleksi tallin hyllyllä. Kävin minä ajamassakin sen kanssa muutaman kilometrin, mutta en keksinyt miten se olisi vakiota parempi. Sen kyllä keksin miksi se on huonompi (se harteista työntävä hemmo tuli heti kyytiin). Mutta en viitsi aktiivisesti tyrkyttää myyntiinkään, koska onneksi Givi on tehnyt tarvikeosan vakiopleksin profiilista jatkaen, joten tuostakin voi sahata oikein hyvän ja toimivan sitten kun alkuperäinen naarmuuntuu.