Täytyy todeta että on surkeita kierrosaikoja TM:n testikuskeilla ahvenistolla
Ajoin vanhalla huussillani nopeammin, kuin Audi R8 joka on sentäs neliveto. Ja sitäpaitsi järjestäin vakio kilosilla supersporteilla ajaa tuon radan nopeammin kuin R8:lla, vieläpä katulaillisilla renkailla. Siis luokkaa n. 1:30
Sit kun ajetaan ratapyörällä slickseillä, niin osaava kuski menee 1:27 tietämille. Arvaan että SM huiput ajaisi vielä kovempaa, jos ahvenistolla ajettaisiin kilpaa... vaan kun ei ajeta, niin taitaa jäädä noin nopeimmat kierrosajat mp:llä näkemättä...
Osaisko joku selittää mulle, kun aina selitetään, että autolla huomattavasti kovempi mutkanopeus ja toi R8 ei jää kiihtyvyydessäkään enään hirveästi pyörälle. Tappioo vain 1s, 0-100 km/h. Ahvenisto on lisäksi erittäin mutkainen rata, joten olettaisin että tehokas neliveto saisi siitä vain lisäetua, koska pyörällä ei kärsi kääntää kaasua hirveästi ulostullessa. Näin ollen tuon R8:n pitäisi pestä vanha huussini mennen tullen...
Eli onko noissa TM-testeissä tumpelot kuskit? Kun ite veikkaisin että ne kuskit ovat veivanneet elämänsä aikana huomattavasti enemmän ratapäiviä, kuin mitä minä olin ajanut sillä vanhalla huussilla. Minulla ei siis ollut aikaisempaa ratakokemusta ennen sitä huussin hankintaa