Kuka saa koskea pyörääsi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

KUKA SAA KOSKEA PYÖRÄÄSI? - Annatko muiden istua pyöräsi satulassa.

• 1: Kaikkihan sitä saa kokeilla, ei tarvii lupaa, luotan muihin.

Ääniä: 0 0,0%
  • 2: Kaikkihan sitä saa kokeilla, luvan kanssa, ja minä vieressä.

• 3: Lupa täytyy kysyä, yleensä ainoastaan tutut saa istua.

• 4: Lupa täytyy kysyä, kaverit ja lähimmät sukulaiset saa istua.

Ääniä: 1 100,0%
  • 5: Lupa täytyy kysyä, istujalla täytyy olla moottoripyörä myös.

• 6: Ei saa istua, toisen pyörä on PYHÄ asia ja siihen EI kosketa!

• 7: Kosket ja KUOLET!!!

• 8: Asiahan on nyt näin, että...

• Ääniä yhteensä
    1
Parempi olla koskematta ilman lupaa
kaboom.gif

Kaverit joilla itellä pyörä ei tarvi lupaa mutta muilta se sitten vaaditaankin. Kesällä kävikin semmoinen tapaus että naapuriin (asun rivitalossa ja pyörä talonyhtiön parkissa) tuli joku niiden kaveri käymään ja kun ne oli pihalla tupakoimassa niin eiköhän tämä kaveri menny kokeileen kawan jousituksen jäykkyyttä ja kehumaan kuinka tämmöisellä ei tee mitään
mad.gif
just kun olin menossa pihalle puhuttelemaan tätä vanhempaa "herrasmiestä" että vois painua vaikka v*ttuun siitä jousia testailemasta, niin ne hyppäs autoon ja häipyi... sillon otti päähän aika paljon ja vieläkin tulee katottua kun se sama naapurin kaveri tulee pihaan että mitä se nyt keksii.

Pikkupojasta lahes 90-vuotiaaseen mummoon ovat sivulliset olleet, jotka ovat halunneet istua pyoran paalla, ja kaikki ovat luvan tai jopa kutsun saaneet. Pyora on niin uusi ja harvinainen, etta monet haluavat kokeilla kokoa, joten harvoin se mopotapahtumissa on ilman satulanlammittajaa. Ajamaan paasee eri harva, koska vakuutus ei kattaisi, mutta luottamani pari kokenutta kuskia ovat ajaneet parkkipaikan ympari testausmielessa.

Ennen olin tarkempi pyörän suhteen kuka käy räpläämässä... Sanottakoon näin, että tuntemattomien liian liki meno saattaa nostaa tukan pystyyn
mad.gif

Istua saa melkein kuka vaan, jos vaan olen vieressä. Koeajot onkin sitten toinen asia. viime kesänä joku venäläinen turistiryhmä oli istunu mopon selässä ilman lupaa, tosin en ois kyllä edes lupaa antanu, tuloksena kiksun naarmuntunut takajakkaran suoja
mad.gif

Luvan kanssa voi istuskella ... Vieressä päivystän ettei pyörä kaadu ja istuskelija jää puristuksiin....
Vaan meneppäs ilman lupaa ja jos tämä tulee tietooni...
Sanktiot ovat kovin fyysiset....

Kyllä lupa pitää kysyä. Oli sitten kuka vaan. Kukaan tutuista ei o pyytänyt edes että sais koittaa
smile_org.gif
Muutama vuosi takaperin eräs sukulainen yritti ilman lupaa saada crossipyörääni käyntiin ja kappas vaan, teki kakspuolikas pienen kickbackin ja kuinka ollakkaan, tuli jalkaan pipi
biggrin.gif
Hihittelin siinä sitten itsekseni että oikeeseen osoitteeseen meni
biggrin.gif
Tulpan se tietenki oli kastellu ku sitä koitti hikihatussa rykiä
veryangry.gif
Pienen keskustelun jälkee se ei kyllä ole mun kulkupeleihin koskenut. Mitä opimme tästä? Emme mitään
smile_org.gif

Miksei sitä istua saa jos homman hallitsee!
biggrin.gif

Tasan 2. ihmistä on minun lisäkseni ajanut mun cebarilla.

Toinen oli oma faija (näkemisen arvoista) ja toinen oli kokenut motoristi.

Kylmätyypit, eli perstuntuma parkissa onnistuu kaikilta tutuilta luvan pyytämällä. Toki kattelen vieressä, että mopotti pysyy pystyssä.

Ajamaan pääsevät kaikki ne kaverit, joilla on kokemusta ja kortti. Toki sävelet ovat selvät - sen minkä ruhjot, maksat.
Samalla periaatteella minä kavereidenkin mopoja ajelen.

Aika suojelevainen olen kun viime istunto maksoi melkeen 4000e. Mutta eihän siinä jos haluaa istua ja tietää että ei pyörää kaada niin ei se siinä kulu.
Koeajo onkin sitten jo semmonen että aika ruuneperi pitää olla että tohdin antaa, ihan vaan kaikkien parhaaksi.

Ei sitä kyllä mielellään anna lainaan. Viime kesänä annoin kaverille lainaan niin sai sydän kurkussa oottaa tuleeko se ehjänä takas
confused_orig.gif

Enään ei kovin helpolla saa.

Ei se mopo siittä kulu kun joku istahtaa, luvan kysyttyä se kyllä sopii mulle. Olempa kyllä lainannut pyörää kun on kysytty, jopa mutka pätkille. Ehjänä on aina tähän asti palautettu takaisin.
biggrin.gif

Back