• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ktm superduke modifikaatiot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja brand x
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ymmärtääkseni KTM on tehnyt päivytyksen vesipumppuun tämän ongelman tultua ilmi. Akseli on nykään (990 koneissa) kovempaa tavaraa,vanhempaa adventurea koskee siis lähinnä. Poikkeuksia toki näkyy olevan.

Ongelmahan siis on että akseli kuluu ja alkaa vuotamaan vettä öljykanavaan. tämä taas tukkii öljynsuodattimen ja voela. No painevalohan siitä lopulta syttyy kun öljy ei enää liiku. Aiheesta keskustelua suomenkielellä täällä: kuramopoilijat

Onkohan joku Duken omistaja tällä foorumilla kohdannut vesi-ongelmia??

Minä käsitin, että se muhju syö lopulta sen tiivisteen, jolloin menee liemet sekaisin. Kestää huomattavasti pidempään, jos ottaa heti kättelyssä sen vesikierron käsittelyyn.

Osaatko sanoa, mistä vuodesta edespäin ne koneet on kestävämpiä?

Kaippa se kivi on osasyy kulumiseen, mutta siihen akseliin tiivisteen kohdalle syntyy ura mistä alkaa vuotamaan. Luultavasti kuluu kyllä ajan kanssa ilman kiveäkin hiertämässä.Toki se tiivistekin on siinäkohtaa entinen.

Mun ymmärrykseen ei vain toisaalta mahdu miksi se kivi sinne tiivisteen väliin pääsisi jos sinne ei vesikään alunperin mahdu.

Omaani olen aatellut tehdä rempan jos oireita öljynsuodattimessa alkaa näkymään, mitä sitä ehjää purkamaan. Toisaalta eipä tuo hommana kauhean iso ole, mutta kun ei dukejen osalta ole korviin ongelmia kantautunut...

Akseli noiden nettijuttujen perusteella taisi vaihtua vuosimalliin 2007. alunperin oli jotain patarautaa ja myöhemmin kovempaa seosta. Adventureissa tiivisteen ja akselin vaihto kuului huolto-ohjelmaan 15tkm välein, myöhemmin poistettu ohjelmasta.

Tuli vaihdettua led-vilkut eteen ja taakse. Ongelmana on että tuo Motonetin 2-napainen elektroninen vilkkurele (se "hassu ja pyöreä") ei oikein toimi. Kaikki pelasi kyllä hienosti kun testailin relettä siinä kohtaa kun takana oli vielä polttimovilkut, mutta sitten kun laitoin taaksekin ledit niin toiminta loppui siihen... Eli vaatii ilmeisesti lisää vastusta? Kytkennät on OK, testailin polttimon kanssa.

Vastuksia en halua laittaa, eikun toista relettä etsimään... Olisi varmaan alunperinkin pitänyt ostaa se Motonetin tai Bilteman 3-napainen? Hondaan ostin aikoinaan jonkin kalliimman releen jostain MP-liikkeestä, se toimi suoraan.

Kävin hakeen tuon Bilteman 3-napaisen releen: LINKKI . Eli kolmas napa maihin. Tuntuis pelaavan.

Edit: Loputkin ongelmat ilmeisesti ratkesivat, rikkinäinen liitin aiheutti päänvaivaa.

Tuli just tänään Stormilta tilattua elektroninen rele, joten saa nähdä kuinka toimii... Itse kans vaihdoin nyt kaikki vilkut ledeiksi ja ei pelitä... Vastuksilla pelleily ei tuonut tulosta... Lämpee yksinkertaisesti liikaa...

Joku britti laittanut oranssit Samco-letkut, mitä itsekin kaavailin:
http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=7548
Eivät kyllä näy mun mielestä tuolta sen vertaa, että kannattas investoida. Samassa taas juttua siitä valusannasta, jota ollut tällä kertaa paljon ja kyseessä '08 mallinen. Olen vähän kahden vaiheilla, pitäisikö huuhdella.

Mitä mieltä, voiko tuohon käyntilämpötilaan vaikuttaa jollain jäähdytysliemellä, kuumanahan tuo käy?

punasen värinen neste, aineen nimeä en nyt muista, johtaa lämpöä vihreää hieman paremmin.
En muista oliko alunperin punaista lientä vai ei, mutta sillä saattaa jotain vaikutusta saada.
Eipä sellaista mopoa taida olla joka ei kuumana kävisi, duke ei mielestäni edes pahimmasta päästä.

Jos se huuhtelu kovin vaivaa niin tee se nyt ihmeessä! Ainakaan ei tarvitse miettiä, olisiko siitä ollut jotain hyötyä, jos vedet öljyyn sekaantuu.

Njoo, mutta tossa on se, että onko se sama ajella vaan menemään ja laittaa sitte kerralla koko vesipumppuremppa, kun kerran on avaamaan ruvettu, jos sen joutuu tekemään ennen paria kymmentä tuhatta.

Kukas osaa kertoa, mitkä käsisuojat passaavat sellaisenaan tähän? Ilmeisesti KTM:n powerpartseissa on S-Dukelle tarkoitetut, mutta en löydä? Noissa muissa on ilmeisesti ongelmia kahvojen kanssa, eivät mahdu typistämättä.

Oliko se nyt niin että 2008SDssä on vesipumpun akselia ja tiivistystä muutettu/parannettu, niin että ei pitäisi heti ruveta vuotamaan?

Tietäisi vaan että rupeaako vaihtamaan osia vai onko se turhaa.

Oliko se nyt niin että 2008SDssä on vesipumpun akselia ja tiivistystä muutettu/parannettu, niin että ei pitäisi heti ruveta vuotamaan?

Tietäisi vaan että rupeaako vaihtamaan osia vai onko se turhaa.
Ainakin -07 mallissa on kestänyt jo jotain 35-40tkm, eikä vielä ongelmia havaittavissa. Taitaa ne isoimmat ongelmat olla siinä vanhemmassa 950-koneessa.

Noista kilpitelineistä pitää mainita yks juttu. Ostin aikoinaan mun 690SM:ään R&G:n kilpitelineen. Aivan järkyttävää paskaa oli laatu. Alko hitsisaumat ruostumaan parin kk:n jälkeen ja muutenkin maalit rapisemaan. Lopulta koko paska lähti huitsinvituraan motarilla kilpineen päivineen. Laitoin melko mairittelevan reklamaation firmalle. Eipä niitä paljoon jääkarhumaan ongelmat kiinnostanut.

Kun uutta telinettä etsin, törmäsin sillon firmaan nimeltä Evotech. Tilasin sieltä uuden telineen ja jopas oli laadukkaan olonen kapistus. Paksua Billet- alumiinia ja väritkin pysy moitteetta.

Kun Duke tuli taloon, en miettiny hetkeekään minkä kilpitelineen ostan siihen. Nyt Evotechin teline kiinni ja oon ollu SD:ssäkin todella tyytyväinen. Hinta puolet siitä mitä R&G pyytää omista paskoistaan. Sama juttu crashpad rintamalla. Evotechiltä myös padit paljon halvemmalla ja laatu on priimaa. Ei oo tosin kokemuksia R&G:n padeista, mutta jos on samaa laatua ku kilpitelineet, ni eipä kipatessa paljon lohduta.

Kannattaa tutustua em. firmaan jos on ko. tuotteita hommaamassa. Mulla on tosta Evon kilpitelineen asennuksesta pic by pic tallenteet, jos joku tarvii.

UGH ja kevättä kohti.

Nyt taitaa mulla olla modifikaatiot tehtynä toistaiseksi... Tällästä sain aikaan:
20100401_pose_r.jpg

Kikkareet:
-KTM:n akselitatit
-R kit
-R:n karbooniset lämpösuojat
-Pyramid plasticsin fenda extenda
-R&G konetatit
-R&G lankarullat
-R:n ergo satula
-Kotarin touring-pleksi

Pyörä on kyllä luiskassa, mutta jotenkin näyttää toi perä liian matalalta... Pitäisköhän ostaa pisempi iskari  
idea3.gif

Hieno peli!
thumbs-up.gif
Äänentoistoon voisi vielä hieman panostaa..
tounge.gif
Mistä olet hommannut kaatumatatit tuohon koneen kylkeen?

Hieno peli!  
thumbs-up.gif
Äänentoistoon voisi vielä hieman panostaa..
tounge.gif
 Mistä olet hommannut kaatumatatit tuohon koneen kylkeen?
Danke... Konetatit ostin adrenalinilta. Tai siis twin shackistä:
http://www.twinshack.co.uk/

Mutta tsekkaa myös intobikes, britit laskuttaa pirusti postikuluista.

Vinkki tuli tältä palstalta, olisko ollut sivu tai pari sitten. Ajattelin ajella vakiokannuilla siihen asti että yoshimura saa värkättyä e-hyväksytyn version.

Back