• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ktm superduke modifikaatiot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja brand x
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko kukaan purkanut normi superduken perää, erityisesti saanut irrotettua satulan aluskappaleen ehjänä? Olen purkamassa perää ja nyt vastustaa huolella, toi berberin alunen ei tahdo irrota millään. Pitäiskö tankki tai takahäkki irrottaa et sen alusen saa pois?

Olen noin yhden kaljan päässä dremeliin tarttumisesta...

EDIT: Withdrawn... Eli piti ottaa se yksi kalja lisää ja kuikuilla kunnon valon kanssa rekkarikilvenkiinnikkeen alle. Luulin et se oli yhtä puuta alusen kanssa mutta sehän olikin ruuveilla kiinni => rekkarikilven kiinnikeen 4 ruuvia irti ja sen jälkeen voimallisen ähkimisen säestämänä alunen liukui taakse  
062802jumpie_prv.gif

20100129_rear_stripped.jpg

Nyt on perä purettu ja huomenna voikin alkaa nipomaan R:n perää kiinni  
buttrock.gif

20100129_r_kit.jpg

Purkuhommassa tuli huomattua et osa ruuveista on lähestulkoon uskon voimalla kiinni eli kannattaa tarkistaa satulan alla olevat ruuvit, etenkin ne isommat ja laittaa lukitetta väliin...

Laitetaan vielä kuva projektin tuloksesta:
20100130_r_rear2.jpg

Aika jees, jos vielä tuntuu ajossakin hyvältä niin pitää viedä takakate maalarille... Änkkärin kiinnitys jäi vielä huomiselle, ei jaksa enää alkaa.

EDIT: No piti se änkkärikin vielä käydä nipomassa. Voi ottaa hyvillä mielin pari asennusolutta
cool.gif

Olen lueskellut samaa muilta foorumeilta tuosta satulan mukavuudesta, mutta enpä mä varmaan suurempaa tourinkia tuolla harrasta, siihen on muut vehkeet. Tosin luin vinkin et satula joustaa enemmän korkeammilla holkeilla joten laitoin suoraan 15 milliset kumpaankin päähän.

Ja joo, eihän toi rekkariteline mikään kaunistus ole, muttei tähän hätään ollut muutakaan...

Vielä kun saapuis egaystä bongatut R-mallin lämpösuojat putkiin, niin sit tämä proggis olis finito. Paljon muuta ei varmaan ensi kesäksi tulekaan, paitsi R&G:n crash padit, fenda extenda ja bubbling under -listalla skidmarxin huggeri ja powerpartsin touring-pleksi (mun mielestä pyörä on paremman näköinen korkealla pleksillä).

Ei ole mikään touring-satula, jos on pehmeään istuimeen tottunut.  
biggrin.gif
Osu silmään, että powerpartsilta löytyy nykyään ergo-satula myös R:ään, linkki: http://www.ktm.com/index.p....otype=6

Pitääpä miettiä tuollaista jos vakiosatula alkaa tuntumaan riittävän pahalta...
Mietin itse olisko pelimannin veto hommata toinen setti sitä penkin alustaa ja siihen tuommoinen ergopenkki. Sitten voisi mielialan ja ajojen mukaan vaihdella penkkiä vallan helposti miten huvittaa..

Mietin itse olisko pelimannin veto hommata toinen setti sitä penkin alustaa ja siihen tuommoinen ergopenkki. Sitten voisi mielialan ja ajojen mukaan vaihdella penkkiä vallan helposti miten huvittaa..
Niiden 4 ruuviin irrottamisessa ja kiinnittämisessä ei kauaa nokka tuhise... Mutta jos on kiireinen ja vaihtelunhaluinen pelimanni niin eihän se alunen taida paljon kustantaa  
tounge.gif

Niiden 4 ruuviin irrottamisessa ja kiinnittämisessä ei kauaa nokka tuhise... Mutta jos on kiireinen ja vaihtelunhaluinen pelimanni niin eihän se alunen taida paljon kustantaa  
tounge.gif
Tottapa tuokin. Eikä niitä ratapäiviä nyt kuitenkaan varmaan niin kohtuuttomasti pääse kertymään että tarvis alvariinsa olla ruuvailemassa. Oletan kuitenkin että geelipenkillä kaikki muut ajot tulisi ajettua.

Toi korotuskikka tarvii kevään tullessa kyllä kokeilla.

Vielä kun saapuis egaystä bongatut R-mallin lämpösuojat putkiin, niin sit tämä proggis olis finito. Paljon muuta ei varmaan ensi kesäksi tulekaan, paitsi R&G:n crash padit, fenda extenda ja bubbling under -listalla skidmarxin huggeri ja powerpartsin touring-pleksi (mun mielestä pyörä on paremman näköinen korkealla pleksillä).
s&s, tuon setin hinnallahan olisit saanut jo vaihdettua oikeaan ärrään
biggrin.gif

Itse ajattelin tilata Samcon silikoniletkut, Pro-Boltin mustan akselimutterin taakse ja ehkä oranssit koneen pultit. Jäähdyttäjän suoja tulee varmaan myös (R&G), jos noilla saisi uutta ilmettä. Noitten letkujen vaihdon yhteydessä voisi huuhdella ne sannat pois järjestelmästä myös.

Ei ole varaa(mieltä) Akroihin eikä järkihintasia ärriä ole tarjolla joten pittää tuunata vanhaa
biggrin.gif

Minkäslainen kilpiteline sitä pittää ostaa, jos ei halua rälläkkään tarttua ja säilyttää orkkisvilkut?

biggrin.gif

No ei ihan... Mietin tota kun laskeskelin kikkareiden hintaa ja oikeastaan ainoa missä olisin säästänyt olis toi R kit ja hiilikuitulämpösuojat eli noin 700 erkkiä, kaiken muun olisin hommannut myös R:ään. Hankintavaiheessa R olisi maksanut 3 tonnia enemmän. Ja olisi jäänyt tämä omin käsin tekemisen ilo kokonaan väliin  
wink.gif

sanoi:
Itse ajattelin tilata Samcon silikoniletkut, Pro-Boltin mustan akselimutterin taakse ja ehkä oranssit koneen pultit. Jäähdyttäjän suoja tulee varmaan myös (R&G), jos noilla saisi uutta ilmettä. Noitten letkujen vaihdon yhteydessä voisi huuhdella ne sannat pois järjestelmästä myös.

Jos alat huuhtomaan niin raportoi ihmeessä löytyikö sieltä mitään?

biggrin.gif

No ei ihan... Mietin tota kun laskeskelin kikkareiden hintaa ja oikeastaan ainoa missä olisin säästänyt olis toi R kit ja hiilikuitulämpösuojat eli noin 700 erkkiä, kaiken muun olisin hommannut myös R:ään. Hankintavaiheessa R olisi maksanut 3 tonnia enemmän. Ja olisi jäänyt tämä omin käsin tekemisen ilo kokonaan väliin  
wink.gif
Enäänhän ei puutu erona ärrään kuin parempi alusta, luistokytkin, ohjausiskari, täysputkisto, erilainen ohjausgeometria, enemmän voimaa... Mun mielestä ne oli sen kolmen tonnin arvoisia.
biggrin.gif

biggrin.gif

wink.gif
Enäänhän ei puutu erona ärrään kuin parempi alusta, luistokytkin, ohjausiskari, täysputkisto, erilainen ohjausgeometria, enemmän voimaa... Mun mielestä ne oli sen kolmen tonnin arvoisia.  
biggrin.gif
Juu, mut halusin R:stä vaan ton perän... Ja valintaa helpotti  siinä kohtaa sekin et käteiskassa oli sen 3 tonnia vajaa  
lookaround_orig.gif

Parts manuaalien mukaan std:ssä ja R:ssä on sama kytkin... Tiedä sitten olisko ameriikan peleissä eri speksit.

Ei ole varaa(mieltä) Akroihin eikä järkihintasia ärriä ole tarjolla joten pittää tuunata vanhaa
biggrin.gif

Minkäslainen kilpiteline sitä pittää ostaa, jos ei halua rälläkkään tarttua ja säilyttää orkkisvilkut?
Pariin kertaan olen dukesta venttiileitä tarkastellut, eikä sieltä hiekkaa vanhojen nesteiden mukana ole tullut. Varsinaista huuhtelua en kyllä ole suorittanut, mitä nyt syyläristä laskenut vettä useampaan kertaan lävitse .

Tuohon pulttien värin vaihtoon, kyllähän noita alkuperäisiäkin pinnoitettua (mustattua, passivoitua) saa. Ei tarvitsisi uusia tilata ja säilyisi "oman" tekemisen ilo. Pirauttaa johonkin firmaan mikä moisia oulun suunnalla tekee, saa vaikka kromatut jos tykkää.

Kilpitelineestä, orkkisvilkut saa varmasti kiinni mihin vaan telineeseen, sen pikku tapin mikä määrää kiinnityskulman saattaa joutua katkaisemaan, tai vastaavasti porata reiät niille kilpitelineeseen. johdotusta joutunee hieman muokkaamaan, jos hyvän haluaa. sukkaa päälle niin siisti tulee.

http://www.ktm950.info/how....ul.html

Tuolla asiaa vesipumppurempasta. Tuo santa ja sen määrä järjestelmässä on pyöräkohtaista tai sitten ei ole. Superduke-foorumeilla on tuosta aika paljon juttua myös. Idea hiekasta jäähdytysnestekierrossa ei kyllä ole mitenkään mairitteleva.. valmistajan tuntien on varmaan aika turha viedä toimivaa pyörää evidenssin kanssa huoltoon ja olettaa, että ilmaiseksi pääsisi
tounge.gif

Nuo britit tuntuvat olevan sellasta kansaa, että maksavat mitä pyydetään liiemmin kyselemättä.

Tuohon pulttien värin vaihtoon, kyllähän noita alkuperäisiäkin pinnoitettua (mustattua, passivoitua) saa. Ei tarvitsisi uusia tilata ja säilyisi "oman" tekemisen ilo. Pirauttaa johonkin firmaan mikä moisia oulun suunnalla tekee, saa vaikka kromatut jos tykkää.

Kilpitelineestä, orkkisvilkut saa varmasti kiinni mihin vaan telineeseen, sen pikku tapin mikä määrää kiinnityskulman saattaa joutua katkaisemaan, tai vastaavasti porata reiät niille kilpitelineeseen. johdotusta joutunee hieman muokkaamaan, jos hyvän haluaa. sukkaa päälle niin siisti tulee.
Nuo Pro-Boltin hinnat ovat oikeasti sellaisia tommoselle satsille, että masokisti saa olla jos viittii ruveta soittelemaan moisten perässä. Onpahan vanhat originellit näyttää sitten vielä jos haluaa pyörästä eroon. http://www.tastynuts.com Tuolta saa käytännössä kaikki pyörän pultit vaikka titaanisina jos sellasesta tykkää ja sen värisenä kuin sattuu kuumottamaan.

En ole oikein löytänyt muita kun noita R&G:n jakkaroita kilvelle netistä, ainakaan mestaa mistä saisi tilattua. Mukavaahan olisi, jos saisi samasta paikasta sen syylärinsuojan.

Back