• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

KTM lc4 690 Supermoto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kamikaze
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pakko vielä vähän palata tohon:

2. Idle reset procedure
The 'famous' 15 minute idle reset procedure. This resets the adaptive base values of the ECU. It won't transform the bike but it can make a worthwhile improvement. It is very important that the engine is stone cold. One or two hours after riding is not enough! Do this after the bike has been off for a full night or day. Start the engine and let it idle for 15 minutes without touching anything. After 15 minutes, switch the engine off with the ignition key. Done. During this procedure you won't see or hear anything happening besides the idling and (probably) the fan. Don't worry, the reset is done. Besides after certain maintenance or parts replacement, you could consider doing it twice a year with the turning of the seasons. A reset for the colder autumn & winter period and one time for warmer conditions during spring & summer. This is not mandatory or needed and don't expect miracles.

http://www.monomaniacs.nl/tnt/KTM-690/Stalling-and-throttle-issues

Sanonpa vielä sitten sen, että esim. Huolto-kaksikon jannut ovat testanneet tuota. Käyntiongelmiin passaa joskus 15 minuutin käyttäminen s.e. kone on ollut karvan jo lämmennyt ennen kuin pyörä lyödään käyntiin 15 min ajaksi. Toisin sanoen säätöä ei kannata välttämättä tehdä niin orjallisesti. Kokeilemalla se käytös parhaiten selviää. Mm. mun pyörä säädettiin käyttämällä 15 min ajan jo hieman lämmennyttä konetta (näin siis Jämsässä).

Ei mulla muuta, jatkakaa. Mä jatkan fillarilla ajamista
biggrin.gif

Dodii, täällä on varmasti paljon sakkia, joka on vaihtanut alkuperäiset putket johonkin muuhun?

Myykääs mulle se lämpösuoja, mikä on siinä alkuperäisessä vaimentimessa kiinni. Vasemmalle puolelle ois tarvis.
Tuliko pahatkin lipat?  
tounge.gif
Nääh, hitaasta vauhdista vasemmalle kyljelle. Vasen etuakselin slideri, vasen kahvasuoja ja vasen lämpösuoja otti osumaa. Kamat vähän enemmän. Tulipahan "uskottavuus"jälkiä
smile_org.gif

Sanonpa vielä sitten sen, että esim. Huolto-kaksikon jannut ovat testanneet tuota. Käyntiongelmiin passaa joskus 15 minuutin käyttäminen s.e. kone on ollut karvan jo lämmennyt ennen kuin pyörä lyödään käyntiin 15 min ajaksi. Toisin sanoen säätöä ei kannata välttämättä tehdä niin orjallisesti. Kokeilemalla se käytös parhaiten selviää. Mm. mun pyörä säädettiin käyttämällä 15 min ajan jo hieman lämmennyttä konetta (näin siis Jämsässä).

Ei mulla muuta, jatkakaa. Mä jatkan fillarilla ajamista  
biggrin.gif
Kyllä Jämsässä osataan!
wink.gif

Nääh, hitaasta vauhdista vasemmalle kyljelle. Vasen etuakselin slideri, vasen kahvasuoja ja vasen lämpösuoja otti osumaa. Kamat vähän enemmän. Tulipahan "uskottavuus"jälkiä
smile_org.gif
Kyllä näissä mopoissa saa vähän jälkiä ollakin. Näkeepähä, et on ajettu eikä vaan kiilloteltu tallissa ja kierretty nakkikiskaa. Rapatessa roiskuu ja silleen.
cool.gif

smile_org.gif
Kyllä näissä mopoissa saa vähän jälkiä ollakin. Näkeepähä, et on ajettu eikä vaan kiilloteltu tallissa ja kierretty nakkikiskaa. Rapatessa roiskuu ja silleen.
cool.gif
Meinaakko, että mun jäljiltä se näytti vaan kiillotus/nakkikiska-meiningiltä? No kiitti vaan
tounge.gif

e:typot

Heh, meikä kun sai cmasin pyörän, niin heti sippas takavalo ja vedin sen jälkeen vielä lipatkin
biggrin.gif

Sääli, että täällä Oulun korkeudella alkaa kelit olla finito...

Morjesta Ulpe!

Nyt tulee kunnolla ohi aiheen, mutta ihan pakko tiedustella, että ollaanko naapureita? On vaan pistäny silmää ku oon parvekkeelta katellu, että tien toisella puolen joku on vaihtanu 1000 kuutioisen Jammun samallaiseen kottaraiseen, millasella itekkin ajelen... Ei tähän tarkkaa osoitetta kehtaa laittaa, ettei meiltä pöllitä pyöriä joku yö, mutta Oulun pohjoispuolella kuiteski?

Heehehe
smile_org.gif

Ollaan me sitten. Kattelinki kesällä, ku päästelit siitä muutaman kerran ohi. Siinä vähän matkan päässä on muuten vielä yks SMC:kin. Eli kaikki varkaat tänne heti, täällä on Oulun KTM-keskittymä
smile_org.gif

Joo pidin sitä sinistä fasua siinä oven edessä aikalailla aina, mutta kottarainen on niin helppo pölliä, että oon työntäny talliin sen aina.

Nostetaanpas tätäkin vähän ylemmäs...

Mitenkäs 690sm omistajien talvi on lähtenyt menemään, onko mitään talven aikana suurempia remontteja tai tuunauksia ens keväälle ? vai ajetaanko jossain päin suomea vielä ?
biggrin.gif

Nostetaanpas tätäkin vähän ylemmäs...

Mitenkäs 690sm omistajien talvi on lähtenyt menemään, onko mitään talven aikana suurempia remontteja tai tuunauksia ens keväälle ? vai ajetaanko jossain päin suomea vielä ?  
biggrin.gif
Eilen kävin törkkäämässä pyörän talviteloille. Ei sillä tosin tullut ajeltua enää pitkään aikaan. Mielessä oli alunperin nastarenkaiden laittaminen, mutta piheys iski.

Eihän tuossa mun pyörässä mitään tunattavaa ole, entinen omistaja teki kaiken valmiiksi. Jotain kaadossa naarmuttuneita osia vois vaihtaa, ehkä.

Sopiiko 180 leveä kumi taakse? Ei oo tollasella varmaan paras ajettavuudeltaan, mut kiinnostaa tietää. Mitä kumeja tohon muuten suosittelette? Ajelut on pelkästään asfaltilla.

Laitetaan nyt tänne että huomataan, sillä nyt saisi akran täysputkiston tähän 690 SM:ään edullisesti e-hyväksyttynä katteineen jos joku niitä tarvii hintaan 1100 egee tai järkevä tarjous. Uusi putkisto hinnaltaan yli 2000 egee.
Yht.otot yv:nä.

Nonniin. Nyt kun on takuu ummessa ja ajokausi alkanut ja öljyjä pitäs vaihdella. Mahtaakohan missään olla mitään "ohjeita" tai voiko joku kertoa että onnistuuko homma helpolla. Ja paljonko noi suodattimet suunnilleen maksaa. Öljyjä on kyllä tullu vaiheltua, muttei tähän vielä.

Nonniin. Nyt kun on takuu ummessa ja ajokausi alkanut ja öljyjä pitäs vaihdella. Mahtaakohan missään olla mitään "ohjeita" tai voiko joku kertoa että onnistuuko homma helpolla. Ja paljonko noi suodattimet suunnilleen maksaa.  Öljyjä on kyllä tullu vaiheltua, muttei tähän vielä.
Pyörän omasta manuaali vihkosesta löytyy tarvittavat ohjeet öljynvaihtoon sivuilta 64-68!
smile_org.gif
ja omasta mielestä tähän mopediin öljynvaihto on todella helppo
biggrin.gif

Totta
biggrin.gif
oisha tonkii voinu ajatella.. aina ei vaan voi olla fiksu. Kiitos! Onko muute kellään suomenkielistä ohjekirjaa?

Back