• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

KTM 690 SMC

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maddog
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Luke690 sanoi:
Dukessa taitaa olla erilainen kytkin jos mä oikein muistan. Ainoat saman pariset mitä mä oon löytäny niin on nämä ja ne on mulla pyörässä kiinni. http://www.a-lmotorsports.com/Products/16-adjustable-levers.aspx

Hetkonen, enpäs oo näihin törmännykkään. Muuttuukohan noissa vivuissa joku kun sivuilla on vaan 08 malliin? Ja koheltajalle tiedoksi että ei käy ne duken kahvat mitä kiinasta halvalla saa, taitaa molemmat olla eri kun smceessä

Husky510 sanoi:
Kiitos vastauksista, tuosta painosta tuli mieleen. Se taitaa tuntua vain kovassa ajossa pikkuteillä. Mites on kulutuksen, onhan näitä peruskysymyksiä vaikka mitä. Esim, pystyykö/onko tilaa säätä venttiileitä itse.
Kun on tullut ajatus ehkä vaihtaa pois tuo Husse

Mun mielestä smc ei tunnu painavalta millään kestopäällysteisellä tiellä, vaikka olis routinukkin eikä oikeestaan sorallakaan. Mettään en ole menny kun en sienestämisestä niin välitä. Nyt ajanu noin 10tkm eikä mitään pahaa sanottavaa. Pirun hyvä mopotin se on, tehoa on sopivasti kun poistaa kaikki rajotukset, sillä voi ajaa pidemmänki reissun(pärsse tulee kyllä kipeeks), soppaa ei vie juuri mitään ja huoltoakin kaipaa melkosen vähän verrattuna muihin mitkä on lähelläkään samoissa spekseissä.

maunomatonen sanoi:
Mun mielestä smc ei tunnu painavalta millään kestopäällysteisellä tiellä, vaikka olis routinukkin eikä oikeestaan sorallakaan. Mettään en ole menny kun en sienestämisestä niin välitä. Nyt ajanu noin 10tkm eikä mitään pahaa sanottavaa. Pirun hyvä mopotin se on, tehoa on sopivasti kun poistaa kaikki rajotukset, sillä voi ajaa pidemmänki reissun(pärsse tulee kyllä kipeeks), soppaa ei vie juuri mitään ja huoltoakin kaipaa melkosen vähän verrattuna muihin mitkä on lähelläkään samoissa spekseissä.

Kiitos vastauksesta. Pitää kattoa tuossa syksyllä, kun myyn oman pyörän pois tai sitten ensi keväänä

maunomatonen sanoi:
Ostinkohan mä sitte aikanaan sun vanhan smceen kun oli laitettu jotkut tanan tourinki kumit ja just se 2.8 painetta, pitoa ei ollu oikeestaan missään...Ostin contiattack sm ja sen 2kiloo painetta (niinku muuten ohjekirjakin sanoo) niin ei oo pito loppunu, takanen kyllä kuluu varmaan millin per 1000km, mutta tuskin millään motolla ajetaan mitään kymppitonnia takakumilla. :häähää:

Jos ne oli contin raceattack streetit niin saattoi ollakin. Pidon puute sinulla johtui varmasti juuri siitä, että nyt oli puikoissa niin kova racettaja että pakko olla kisapaineet aina koska rengas kuumuu ja repeilee kun on niin rajua menoa...

maunomatonen sanoi:
Sulla ei oo käyny mielessä että ne paineet olis alhasemmat ihan sen takia kun vehkeet on kevyempiä kun vaikka kyykyt missä pidetään se melkein kolme kiloa painetta?

Tässä kaikille muille linkki missä on kaikkea hyödyllistä kyseiseen peliin http://www.ktmforum.co.uk/supermoto/161771-ktm-smc-690-[-performance-topic-].html

On käynyt mielessä matalammat suorituspaineet keveyden takia ja siltikin on täyttä tuubaa nuo "1,8bar jotta voi vetää korva maassa liikenneympyrässä"... Tuollaisella kevyellä Vespalla ajaa vaikka 5v vanhoilla perus diabloilla karusellin nopeampaa kuin suurin osa nopeanryhmän kyykkykuskeista ajaa slickseillä.

Minun puolesta toki saa ajella aivan rauhassa vaikka tyhjillä kumeilla ja miettiä kuinka race kuski sitä onkaan kun eivät kestäneet kuin 700km.

Kannattaa kuitenkin miettiä tosissaan kilpakuskin uraa jos ei pito piisaa siinä Smc:ssä kadulla niillä SM:llä yli 2.0 baarin.

Jep jep kiitos tiedosta.
Itsellä on nyt ollut 1.8 bar edessä ja takana 1.9bar ajettu vasta n.1500km siis aivan mahtavat, voi luottaa aika pitkälle. No itsellä loppuu kantti ennen kuin renkaista pito, eikä nyt ole kulunut mitenkään..

Mä olen alusta asti ajanu n.2barilla kun ton mopon ostin, ensin siinä oli jotkut metzelerin sport touring kumit ja takanen lipsu kaikilla paineilla, varsinkin pienissä vauhdeissa. Conti SM tuli viime kesän loppupäässä ja nyt ajettu 4000km ja takakumi on kulutusmerkissä, etusesta lähteny ehkä milli mutta eipä ole lipsunu kertaakaan. Taakse tulee nyt sportattack 2 mikä pitäis olla samankaltainen kumi, jos kestäis vähän pidempään...

Sintteri78 sanoi:
SMC kuumetta pukkaa, mutta minkä hintaisia vakuutusmaksut teillä on? (Liikenne, kasko paljon bonukset, yhtiö)
Turva, 33v mies Oulu, täydet bonarit liikenteessä + hirvi,palo,varkaus,ilkivalta,autopalvelu = 430e vuosi.

27v mies, Lahti, Täyskasko, Lähitapiola, 550e. vaihdoin kaikki vakuutukset lähitapiolaan nii tippu 400e pyörän vakuutus :D Laitoin eilen evo ilmanputsarin kannen ja päivitin kartan nii yllätyin kyllä positiivisesti muutoksiin :grin: revin killerin juurinee irti ja fiilistelin menee :orgmp:

jeppos sanoi:
27v mies, Lahti, Täyskasko, Lähitapiola, 550e. vaihdoin kaikki vakuutukset lähitapiolaan nii tippu 400e pyörän vakuutus :D

Oliko sulla papereissa täystehoinen?
30v ja espoo, kun kysyin Tapiolasta niin 1200€ täyskaskolla. Nyt Aktiassa 950€.

28v mies, Kouvola. Vakuutukset Tapiolassa, liikennevakuutuksessa 40% bonusta + hirvi, palo, varkaus, ilkivalta = 450e vuosi. Ja ihan täysillä tehoilla papereissa.

mjtee sanoi:
Ropailimpa tuossa.

Kytkinnesteet on syytä vaihtaa ajoittain. Näillä ajettu 18tkm ja ilmeisesti vuodesta 2010 alkaen.

Bensafiltteri ei näytä ihan freesiltä sekään samassa iässä.

Kuinka paljon lentää bensaa joka paikkaan kun ottaa sen pumpun pois? Itelläkin ollu mielessä toi sudin vaihto..mutta kun laiskottaa, eikä oo uutta sutia :)-

Jep jep....Noi kytkinnesteet näyttää hyvältä. Niitä kannattaa vaihtaa vaikka 2 vuoden välein, samalla kun vaihtaa jarru nesteet. Tuo bensafiltteri näyttää mielenkiintoiselta

Back