Ei tosiaankaan. Jos viestiä editoitaisi, niin silloin voisi äkkiä viestin sisältö ja sanoma muuttua, ja silloin vasta tulisi kritiikkiä, ja silloin tulisi vielä useammalta tahdolta kun nyt näitä muutamilta. Olen vahvasti sitä mieltä, että missään vaiheessa ei muuteta tekstiä, vaan poistetaa. Jos joku on sitä mieltä että nyt sananvapaus rajoitetaan, tekijänoikeuksiä loukataan ja mahtavia kirjallisia runollisia eepoksia tuhotaan moderoimalla, niin olkoon sitten niin.Eikö voisi ottaa sellaista käytäntöä, ettei deletoida vaan editoidaan.
Sikäli kun viestinpoistolle tarvetta löytyy, sen voi moderaattori tehdä editoimalla ko. viestiä ja voi siihen sitten samalla ilmoittaa syynkin. Ja voihan niitä häiriköitä bannatakin, yhdestä n:ään päivän loma varmaan rauhoittaa kummasti.
Paljon hyvää ja asiallista kritiikkiä.
On vain todella sääli, että jos joku uskaltautuu hiemankin arvostelemaan moderaattoreita - ylläpitäjiä niin heitä aletaan heti kutsumaan mm. sonnan heittäjäksi ja vielä oikein pääylläpitäjän taholta.
Eipä taida olla kovin korkealla se moderaattoreiden ja ylläpitäjien kritiikinsietokynnys vaikka he sitä niin kovasti mainostavatkin.
En tiedä mitä on sinun kuvasi hyvästä ja rakentavasta kritiikistä, mutta poikkeava se on minun kuvastani, se on varma. Tämä "kritiikki" voisi ennemmin kutsua avautumiseksi, joka johtaa turhautumisesta yllämainitusta syistä. Tällaisia vastaavia keskusteluja on pidetty melkein joka kerta, kun jonkun "oikeuksiin" on puututtu. Ja hd1999, onhan tässä itketty jo monta vuottaa, ja edelleen on voorumi auki. Ei nyt heti lukita. Ei tällainen kritiikki mihinkää johda. Hyvin mahdollista että JHBMW on oikeassa, että MagnaMan on toiminut väärin, tai jotain, mutta tunnen MagnaManin, jospa en kovin hyvin, ja luotan hänen arvostelukykyyn. Tämä whinettäminen ei johda enää mihinkään, siksi voisi lukita, kyllä minä tätä kestän, kestän paljon enemmänkin kun virtuaalivittuilua, kun monesti sitä vittuilua tulee suoraan päin naamaa, ja monesti "v*tun h*mo, kuolet" ja lässyn lässyn. Täällä orgissa vaan "kritisoidaan" kun pari riviä kevyttä tekstiä ja lähetetään bittiavaruuteen.
Missään ei olla sanottu, ettei kritiikkiä kestäis. Jos ei mies kestää, sitten mies kuolee. Mutta luulen että tärkeimmät ja "rakentavimmat" kritiikit ovat esitetty jo, ja täällä vaan hillutaan. Ja kun väität että viestiketjun lukitus on vaan tämä foorumin piirre, niin ehkä sinun kannattaisi liikkua enemmän...netissä meinaan. Tai sitten täällä vaan liikkuu enemmän "lökäpöksyteinejä" kuin muuallaja tässäkin viestiketjussa jo meinattiin mennä helppoon...ja lukita ketju kun kritiikkiä ei kestetä...ehkä tuo deleten käyttö, viestiketjun lukitus on vain tämän foorumin piirre...liittyyhän siihen paljon hyvääkin, sitä ei varmaan kukaan kiistä...
Vastaavia tapauksia tulee ilmestymään vielä, se on varma. Meitä on vaan niin moneen junaan. Mutta ei se minun elämänviettoni hirveästi vaikutta, eikä palkkaan eikä yöuneen. Toivottavasti ei teidän muidenkaan.
Jouluja