• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Koska starttaa ajokausi 2019?

Eilen alkoi ajokausi😃🤪, ja tänään paikattiin jo takarengas😟, joku oli pudottanut muutaman ruuvin kadulle ja yksi löytyi takaisesta..

Tänään Tuusulassa yksi varma orkkimoro noin 50 moikatusta pyörästä. Pari viikkoa ollu pyörä ajossa ja tänään on selkeästi lähteny väki liikkeelle.

No tänää tuli jotain 240km ajettua, mutta pari viikkoa sitte tuli jo alootettua ajaminen.
Eli ny on jotain 350km ajettu tälle kaudelle.

Nyt pitää persettä parannella pari päivää ku tua kotari ei mikää tourinki prätkä oo :kääk:

Tänään tuli kanssa ruuvattua bemariin katteet paikalleen ja uudet öljyt koneeseen. Siitä noin 40km pikalenkki kotio ja huomenna lisää paremmalla ajalla.

Ihmisiä kuitenkin ja etenkin lapsia moottoripyörät hymyilyttävät ja kiinnostavat kovasti.

Jep! Tänään olin oppilaan kanssa ajelemassa Hämeenlinnassa, kaupungissa, jossa on varttumassa erittäin lupaavalta ja fiksulta vaikuttava uusi sukupolvi.

Peräkanaa ajeltiin ja tultiin Eteläkadun ja Saaristenkadun kulmaan. Hidastimme, kun olimme kääntymässä (ja muutenkin, niin kannattaa varsinkin Hämeenlinnassa tehdä), kun kuului huuto pienen lapsen suusta - totuushan sieltä tulee, kyllä näin on tai ainakin melkein tai puolittain. "Hei katsokaa - tuolla poliisilla on kivan näköinen sininen pyörä". No mä mikäään poliisi ole, mutta sininen Bandiitti ja valkoinen kypärä...? Minustakin tämä Bandiitti on kivan näköinen - varsinkin tämä katteellinen malli. :)

Kilsoja tuli tänään parisen sataa Bandiitilla ja Honda Vision skootterilla 8 km. Kyllä tässä nyt alkaa ymmärtää, miksi ne, jotka osaavat, virittävät skootteriansa. Hitaalta tuntuu 45km/h :no:. Saisi kyllä kulkea 60 km/h, niin ei jäisi liikenteen jalkoihin kylillä kurvaillessa.

:):cruising:

Tänään alko itelläki ja fillareita tuli vastaan varmaan lähemmäs 100, tais olla alotuspäivä aika monella. Castrolin öljyt oli edellinen laittanu viime kesänä ja nyt motuleilla tuntu että menee nätimmin vaihteet pesään, ehkä se on vaan kuvitelmaa. On toi vaan hauskaa hommaa.

edit: no joo 100 tais olla ylilyönti mutta monta ukkoo customista sporttiin tuli vastaan :orgmp2:

asfalttipaikkaus sanoi:
Tänään alko itelläki ja fillareita tuli vastaan varmaan lähemmäs 100, tais olla alotuspäivä aika monella. Castrolin öljyt oli edellinen laittanu viime kesänä ja nyt motuleilla tuntu että menee nätimmin vaihteet pesään, ehkä se on vaan kuvitelmaa. On toi vaan hauskaa hommaa.

edit: no joo 100 tais olla ylilyönti mutta monta ukkoo customista sporttiin tuli vastaan :orgmp2:

OT: mulla toistamiseen Castrolit koneessa, ei kyllä toimi vaihteisto kunnolla; täyskiihdytys ykkösellä niin kakkosta ei saa silmään millään vaan jää aina vapaalle. Liqui Molyn öljyillä ei tietoakaan tollaisesta.. Täytyy hetki ajella Castroleilla, mutta sit kyllä Liqui Molyt takaisin.

Nytkö jo pitää aloittaa uusi kausi? Justiin laitoin Ducatin seisontaan kaksi viikkoa sitten. No pitää varmaan sitten vaihtaa kesäkumit että pääsee aloittaa 2019 uudestaan :)

Eilen nuo ajelut starttaa kivaahan se oli hymyilytti niin että takaraivoon sattui ku pääsi pikkasen availemaan, olihan tuolla liikenteessä monia muitakin joilla hymy korvissa.

Luulen, että odottelen Toukokuuhun aloittamista. Viitti turhasta vakuutuksia maksaa , kun ensi viikoksi luvattu räntää ja kylmää.

Kernwaffe sanoi:
Luulen, että odottelen Toukokuuhun aloittamista. Viitti turhasta vakuutuksia maksaa , kun ensi viikoksi luvattu räntää ja kylmää.

Omassa pärrässä ainakin vuodenaikahinnoiteltu ja ympärivuotinen vakuutus on hinnaltaan niin lähellä toisia että säästö on parissa kympissä jos ajokausi ajoittuu joka tapauksessa huhtikuu-lokakuu välille. Ei tässä harrastuksessa noita kymppejä kannata miettiä vaan ajamaan kannataa lähteä aina kun on keliä.

Mikä lääkkeeksi, kun
a) mopoa joutuu tankkaamaan harva se päivä
b) millään ei viitsis palata kotiin?

Henksu sanoi:
OT: mulla toistamiseen Castrolit koneessa, ei kyllä toimi vaihteisto kunnolla; täyskiihdytys ykkösellä niin kakkosta ei saa silmään millään vaan jää aina vapaalle. Liqui Molyn öljyillä ei tietoakaan tollaisesta.. Täytyy hetki ajella Castroleilla, mutta sit kyllä Liqui Molyt takaisin.

Mulla taasen 1130 Benellissä toimii laatikko kuin ajatus Castroleilla. Välivapaata tuolla laatikolla nyt ei sinänsä löydä varmaan millään öljyillä..

jlik sanoi:
Mikä lääkkeeksi, kun
a) mopoa joutuu tankkaamaan harva se päivä
b) millään ei viitsis palata kotiin?

Itse pitää ainakin ostaa jotkut munanlämmittimet tms. tänään nimittäin joutui lopettamaan kun alakerta oli ihan tunnoton :kääk: Varmaan aika terveellistä.

Henksu sanoi:

Voiskohan toi satunnainen rutiseva alaspäin ykköselle vaihtaminen johtua samasta syystä?`:paikallatuulee:

juu-zo sanoi:
Omassa pärrässä ainakin vuodenaikahinnoiteltu ja ympärivuotinen vakuutus on hinnaltaan niin lähellä toisia että säästö on parissa kympissä jos ajokausi ajoittuu joka tapauksessa huhtikuu-lokakuu välille. Ei tässä harrastuksessa noita kymppejä kannata miettiä vaan ajamaan kannataa lähteä aina kun on keliä.
Mulla on kans mopossa vuodenaikahinnoittelu mutta silti pidän sitä kesällä pois liikennekäytöstä aina kun mopolle ei ole käyttöä. Viime kesänä säästin noin 400€ pienellä nettijumpalla.

Ajokausi pääsi käyntiin 31.3. Ja jatkui viime viikonloppuna mutta nyt taitaa taas tovi mennä ennekuin pääsee taas baanalle.

kimimikakeke sanoi:
Mulla on kans mopossa vuodenaikahinnoittelu mutta silti pidän sitä kesällä pois liikennekäytöstä aina kun mopolle ei ole käyttöä. Viime kesänä säästin noin 400€ pienellä nettijumpalla.

Ajokausi pääsi käyntiin 31.3. Ja jatkui viime viikonloppuna mutta nyt taitaa taas tovi mennä ennekuin pääsee taas baanalle.

Mikä yhtiö sulla?
Mulla tapiola ja pitää olla vähintään 30vrk yhtäjaksoinen seisotus jotta vakuutusmaksuun tulee muutosta :sad:

Back