En ole ite vielä pyörällä jäänyt kiinni, (mutaan, siis mutaan...
) mutta kävi traktorimönkkärillä vastaavasti;
40 alueella 71 maijjaa vastaan kylällä, käypi niin että tulee heti 70 asteen mutkan jälkeen vastaan ja häviää mutkan taakse ja päässä soi että voi v**tu... no kuitenkin kun arvelin että vielä on mahtollisuus mutta tiesin myös että suoralla en pärjää joten kiskaisin heti ekasta risteyksestä vasemmalle ja (n. 100m mutkasta) ja sivusilmällä näen kun sinivalot tulee mutkan takaa hyvää tahtia, ja minä tietenkin kannustan ratsuani kiivaampaan laukkaan ja taas 50m päästä oikealle (tunnen siis kyseisen kylän kuin omat taskuni) ja taas näkyy edellisessä risteyksessä siniset vilkut ja eikun hanaa, tulee T-risteys josta valitsen vasemmalle koska tiedä että 20m niin pääsee purtsin kautta pakoon, ja eikun pirun kovaa tahtia purtsille ja sammutin mönkkärin vauhdista ja annoin valua sen katuvalojen väliin, siinä sitten ihan äänettä odotin ja kuuntelin kun sireenit ensin sammuu ja seuraan vilkkuja siihen hyvän matkan päähän omakotitalo-alueen keskelle ja katkaisen tällä välin johdon rekisterikilven valosta, kuuntelen vielä jonkun aikaa ja kun kuulen kahden oven käyvän niin eikun polle käyntiin ja hanaa pannuun, ja koska tiedän oikeasti kaikki reitit kyseiseltä kylältä (pieni) päätän tempoa metsien ja peltojen läpi pihaan ja kiskaisen suoraan halliin, laittelen sitten andrenaliineissa kamoja kuivumaan niin rupean kuuntelemaan kun pihassa kiertelee wv (juu meilläkin on transporter) ja ikkunasta kattomaan ja poliisi, olin siinä pikkasen että WTF? mutta kun tulivat koputtelemaan hallin oveen (valot päällä(stupid stupid stupid) niin avaamaan tottakai ja poliisi kysyy ekana nimen ja niin eespäin mutta sitten kysyy että ootko ollu mönkkärillä ajelemassa? Minä seison siinä naama punaisena ja hiestä märkänä ajosaappaat puoliksi jalassa niin ei tullut ekana mieleen kiistää, kertovat että saivat rekkarin kun tulin vastaan...
Tuomio: se traktorimönkijähän olisi siinä kunnossa tarvinnut B-kortin mutta minähän olen A1 mies...
kortti pois ja 21 päiväsakkoa 6€/päivä työttömänä...
kortin olisi pitänyt käsittelijän mukaan olla pykäliä noudattaessa 5kk vähintään ja 9kk max, mutta koska olin ollut asiallinen enkä kiistänyt niin sain 3kk...
Lapussahan luki jotain tuommosta: Törkeä ylinopeus, Törkeä piittaamattomuus, ja niin eespäin, puoltavia seikkoja oli että pimeä, tie valaistu, ei kyytiläisiä, ei muita tienkäyttäjiä...
Pakoon lähtemisestä ei mitään koska pliisi sano että he tuli niin pahasti jäljessä että ei ne voi siitä mitään antaa...
ja btw. mikään navigaattori ei tiedä meidän kotiosoitetta mutta poliisi tietää...
Tarinan opetus: You can run but you can't hide...
Damn kun kaikki pitää oppia kovan kautta...