• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kortti lähti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mekanik
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kortitta ajosi vaikuttaa kohtalaisen paljon muiden motoristien touhuihin, sillä hilaat rangaistuksia ylöspäin ja virtsaat muiden motoristien muroihin.
seli seli. jostain pitää päästä pätemään. Miks et sanonu asiasta ensimmäisessä kommentissa, koska enhän mä noin pitkälle osaa ajatella. Mun tupakointi voi saastuttaa naapurin pikku kallea joka naapurin partsilla sekoilla temmeltää, sille tulee syöpä (mun tupakan savuista) just aivoihin sinne kohtaan joka ohjaa käytöstä ja sen semmosta joka sitten todetaan liian myöhään ja sit sit siitä tulee psykoottinen ja hä menee ja vetäsee yläkerran naapurin mummon pään poikki vanne sahalla (anabolisia tuotteita nauttinut, venäjältä tietenkin). Minähän siihen murhaan vaiko tappoon syyllinen olen. voi olla. Perkele mitään voi tehrä ennen kuin on ajatellu pohtinut nykyiset ja seuraavat 15sukupolvea (jokaisen ongelmat tietenkin erikseen) eteenpäin valmiiksi jottei koitu haittaa sittemmin, eihän tässä muuta kerkeis tekemään.
Voihan sen harrastuksen lopettaa jos käy kalliix
idea3.gif

Eli täti-marjatan paksat minähän ajelen, ylinopeuttakin vielä joskus.
blush.gif

ps. Moottorista palamisen seurauksena vapautuvat pakokaasut saastuttavat luontoa.
confused_orig.gif

033102beer_1_prv.gif
on tekemistä kirjotuksen kanssa joten ei oteta tosissaan.

Aina siitä maineesta joku jaksaa narista, vaikka eikös ole maine joka kasvaa ja kunnia katoaa? Minun mielestäni motonistien maine on aika kohdallaan.

Kortitta ajosi vaikuttaa kohtalaisen paljon muiden motoristien touhuihin, sillä hilaat rangaistuksia ylöspäin ja virtsaat muiden motoristien muroihin.
seli seli. jostain pitää päästä pätemään. Miks et sanonu asiasta ensimmäisessä kommentissa, koska enhän mä noin pitkälle osaa ajatella. Mun tupakointi voi saastuttaa naapurin pikku kallea joka naapurin partsilla sekoilla temmeltää, sille tulee syöpä (mun tupakan savuista) just aivoihin sinne kohtaan joka ohjaa käytöstä ja sen semmosta joka sitten todetaan liian myöhään ja sit sit siitä tulee psykoottinen ja hä menee ja vetäsee yläkerran naapurin mummon pään poikki vanne sahalla (anabolisia tuotteita nauttinut, venäjältä tietenkin). Minähän siihen murhaan vaiko tappoon syyllinen olen. voi olla. Perkele mitään voi tehrä ennen kuin on ajatellu pohtinut nykyiset ja seuraavat 15sukupolvea (jokaisen ongelmat tietenkin erikseen) eteenpäin valmiiksi jottei koitu haittaa sittemmin, eihän tässä muuta kerkeis tekemään.
idea3.gif

blush.gif

ps. Moottorista palamisen seurauksena vapautuvat pakokaasut saastuttavat luontoa.  
confused_orig.gif

033102beer_1_prv.gif
Oletko kaatunut tänä kesänä? Oletko ajanut ylinopeutta? Molemmat edellisistä ovat normaaleja asioita monelle motoristille. Suurin osa korttinsa menettäneistä motoristeista kuitenkin kunnioittaa ajokieltoaan, koska heissä on miestä tai naista ottaa vastuu tekemisistään. Sinussa ei ilmeisesti sitten ole miestä siihen. Aina löytyy muutama vastuuta välttelevä kuumakalle, oikein todellinen löysäri.
033102bebe_1_prv.gif

Moralisaarnat sikseen, en yritä sanoa, että pitäisi aina ajaa tiukasti lain kirjaimen mukaan, mutta se, että ei kykene vastaamaan teoistaan näyttää surkealta. Kannattaa kehua täällä sitä, miten rohkea on kun uskaltaa ajaa ilman korttia, wow.

baaa.gif

idea3.gif

blush.gif

confused_orig.gif

033102beer_1_prv.gif
Oletko kaatunut tänä kesänä? Oletko ajanut ylinopeutta? Molemmat edellisistä ovat normaaleja asioita monelle motoristille. Suurin osa korttinsa menettäneistä motoristeista kuitenkin kunnioittaa ajokieltoaan, koska heissä on miestä tai naista ottaa vastuu tekemisistään. Sinussa ei ilmeisesti sitten ole miestä siihen. Aina löytyy muutama vastuuta välttelevä kuumakalle, oikein todellinen löysäri.  
033102bebe_1_prv.gif

Moralisaarnat sikseen, en yritä sanoa, että pitäisi aina ajaa tiukasti lain kirjaimen mukaan, mutta se, että ei kykene vastaamaan teoistaan näyttää surkealta. Kannattaa kehua täällä sitä, miten rohkea on kun uskaltaa ajaa ilman korttia, wow.

baaa.gif
Ei siinä mitään vastuuta pakoilla jos ajelee ilman korttia.. Voitko tarkentaa mitä vastuuta? Ittelleen siinä tekee hallaa korkeintaan..

Kortin kun voi menettää niin pienestä rikkeestä, vaikka ei olis kukaan sivullinen vaarantunut..

Voin kutsua itteäni "löysäriks" ihan mielelläni. Eipä kiristä vanne päätä turhaan, kun ei murehdi toisten asioista. Asiat voi ottaa ihan rennosti, turha ressaaminen ei kuitenkaan auta mitään.

Tunnen muuten yhden kaverin, jolla ei ole ikinä ollut korttia, ei auto- eikä prätkäkorttia. Silti hän osaa ajaa eikä pakoile mitään vastuuta. Omistaa mm. turbopyörän. Kaveri on ihan yhtä suoraselkäinen kuin kuka tahansa muu.

Eikös se nyt ole pääasia, ettei vaaranna muita liikenteessä, oli taskussa minkälainen lappu tahansa tai sitten ei. Mulle on ainakin ihan yks lysti...

Kaveri vetäs 80@160 tutkaan Heinäkuun 4 ja ei vieläkään ole ollu käräjillä tietääkseni.
Aika kohtuuton aika.
veryangry.gif

Sekin oli ohitus tilanne(tosin sillä oli eukko kyydissä).
nixweiss.gif

Ei sitä kortilla ajella..

Ajotaito ei siitä katoa mihinkään, jos poijjaat ottavat kortin vähäks aikaa hyllylle. Ei muuten kirpaise omaatuntoa yhtään ajella ilman korttia. En näe sitä minkäänlaisena oikeana rikoksena, en aiheuta siinä yhtään enempää vaaraa kuin ajellessani kortti taskussa.. Päinvastoin, ajan silloin mahdollisimman iisisti etten herätä turhaan huomiota.

Oikeet rikokset on sitten ihan eri asia...
Ettempä vaan olisi tismalleen samaa mieltä.
033102beer_1_prv.gif

Ajotaito ei siitä katoa mihinkään, jos poijjaat ottavat kortin vähäks aikaa hyllylle. Ei muuten kirpaise omaatuntoa yhtään ajella ilman korttia. En näe sitä minkäänlaisena oikeana rikoksena, en aiheuta siinä yhtään enempää vaaraa kuin ajellessani kortti taskussa.. Päinvastoin, ajan silloin mahdollisimman iisisti etten herätä turhaan huomiota.

033102beer_1_prv.gif
Kortti lähtee vain huomattavasta ylinopeudesta. Ja ne aiheuttavat kolareita, jo pelkästään siksi ettei muut pysty arvioimaan tilannetta oikein. Sellainen ajotapa osoittaa ettei sitä ajotaitoa taida olla alunperinkään, muuta kuin omasta mielestä. Ja vaikka itsellä olisikin taitoa, muilla ei välttämättä ole.

Pieniin ylinopeuksiin puuttuminen on älytöntä, mutta suuret pitää karsia pois. Kortitta ajavilta pitää ottaa pyörä pois.

Nimimerkki "myös korttinsa menettänyt".

033102beer_1_prv.gif
Kortti lähtee vain huomattavasta ylinopeudesta. Ja ne aiheuttavat kolareita, jo pelkästään siksi ettei muut pysty arvioimaan tilannetta oikein. Sellainen ajotapa osoittaa ettei sitä ajotaitoa taida olla alunperinkään, muuta kuin omasta mielestä. Ja vaikka itsellä olisikin taitoa, muilla ei välttämättä ole.

Pieniin ylinopeuksiin puuttuminen on älytöntä, mutta suuret pitää karsia pois. Kortitta ajavilta pitää ottaa pyörä pois.

Nimimerkki "myös korttinsa menettänyt".
Lähtee se kortti muustakin, esim keulimisesta syrjäisellä teollisuusalueella. Lisäks se lähtee jos saat 3 sakkoa vuodessa tai 4 kahdessa vuodessa, vaikka ylitykset olisivat olleet hyvin pieniä. Yleensä mulla on lähteny kortti juuri niin, tienpäällä suoraan vaan pari kertaa..

Jos ajelee vaikka huomattavaa ylinopeutta, niin ei se pelkästään vielä mitään vaaraa aiheuta. Riippuu paikasta ja ajasta, joskus vaaraa voi aiheuttaa jopa ajamalla alle nopeusrajoituksen. Nää pitäs mennä aina aina tapauskohtaisesti, mutta kun ei mene. Poliisit ei vaan toimi läheskään aina järkevästi, tuijottavat niitä taulokoitaan.. Muutama poikkeus on ollu, ja kyttä on itsekin ymmärtänyt, että vaikka vauhtia on ollut +200 niin vaaraa ei ole aiheutettu ja on katsonut sormien läpi..

Muutaman kerran on mullakin kortti lähteny, vaikken taatusti ole aiheuttanut kenellekään vaaraa.

Jos multa jostain ihmeen syystä otettais kortti hyllylle esim. toukokuussa ni takuulla en kesääni moisen takia pilaisi...Lukekaa tästä sitten rivien välistä.  
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

P.S Liian lyhyestä ajokaudesta ja liian kalliista vakuutusmaksuista jo tarpeeksi kärsivä siveyden ja kunnollisuuden perikuva = Yamaha1
tounge.gif
tounge.gif
tounge.gif

Aivan. Yleensä 40 km/h tai enemmän. Mutta ennen kuin tuomitsee, kannattaa miettiä missä ylinopeus on tapahtunut ja onko siitä ollut TODELLISTA VAARAA muille tiellä liikkujille. Siis ihan aikuisen oikeesti
wink.gif

Nythän ollaan useimmiten abstraktisen vaaran käsitteessä ja kun Suomi on kulttuurillisesti morilisoimiseen taipuvainen yhteiskunta, ei ylilyönneiltä vältytä. Sinänsä liikennerikos on juridisesti mielenkiintoinen - ihminen saa ikäänkuin tuomion luvallisen aseen kannosta vahingoittamistarkoituksessa, vaikka näyttöä todellisesta vaaran aiheuttamisesta ei olisikaan.

Falconer

No, saamani 2:n viikon ajokielto oli musta kohtuullinen ja sopiva rangaistus. Vaikka en tuntenutkaan itseäni konnaksi. Mutta kuukausien ajokielto parhaaseen ajoaikaan laittaa varmasti jokaisen puntariin.

Vaikka ajoin mittauksen mukaan hetkellisesti 98km/t 50km/t:n alueella, aluksi ihmettelin miksi mut pysäytettiin, en oikeastaan huomannut tehneeni mitään erikoista. Yksi pieni kiihdytys, sitten takaisin alas nopeus. Kai ne mittarit toimii oikein, paha väittää vastaankaan. Silti, tuollaisilla nopeudella voi joku toinen kääntyä kolmion takaa eteen hiljaisellakin tiellä.

Jees.Iteltä loppu viime 2003 ajokausi syyskuussa ku kiihdytin kans silleen ihan varovasti oikealla puolellani seisovan kotilo/rekkajonon ohi. 2 kaistaa ja vihreet vaihtu just ennen tuloani risteykseen. Ja tän jälkeen heti nopeus sallittuun 70km/h... Se on tuo ns. hurjastelu tosiaan niin hemmetikseen tilanteesta kiinni.
wink.gif
Noh, rosikseen ei tarvinnu...

No, saamani 2:n viikon ajokielto oli musta kohtuullinen ja sopiva rangaistus. Vaikka en tuntenutkaan itseäni konnaksi. Mutta kuukausien ajokielto parhaaseen ajoaikaan laittaa varmasti jokaisen puntariin.

Vaikka ajoin mittauksen mukaan hetkellisesti 98km/t 50km/t:n alueella, aluksi ihmettelin miksi mut pysäytettiin, en oikeastaan huomannut tehneeni mitään erikoista. Yksi pieni kiihdytys, sitten takaisin alas nopeus. Kai ne mittarit toimii oikein, paha väittää vastaankaan. Silti, tuollaisilla nopeudella voi joku toinen kääntyä kolmion takaa eteen hiljaisellakin tiellä.
Niin, mutta jos siinä ei ole risteyksiä ja näkee ettei edessäpäin ole muita, niin vaaraa ei aiheuteta silloin kenellekään.

Ei noi samat "mutta jos joku tulee kolmion takaa eteen" tai "lapsi juoksee alle" selitykset vaan toimi kaikissa tilanteissa. Ajan kyllä silloin iisisti jos edessä on risteyksiä tai muuta liikennettä, muuten annan mennä niin kuin huvittaa.. Poliisin pitäis aina katsoa rangaistus tilanteen mukaan, mutta kun ei kato..

Poliisi ei vaan näitä juttuja ota huomioon läheskään aina, vaan paikasta/ajasta riippumatta sakko napsahtaa/kortti lähtee hyllylle kun mennään tietyn rajan yli.

Tää menee taas samaksi jauhannaksi, ehkä ei kannata enää jatkaa. Mieluummin kyllä itse ajelen maalaisjärkeä käyttäen, enkä ajattele asioita pelkästään normiston/säännöksien kautta...

Ajan kyllä silloin iisisti jos edessä on risteyksiä tai muuta liikennettä, muuten annan mennä niin kuin huvittaa.. Poliisin pitäis aina katsoa rangaistus tilanteen mukaan, mutta kun ei kato..

Poliisi ei vaan näitä juttuja ota huomioon läheskään aina, vaan paikasta/ajasta riippumatta sakko napsahtaa/kortti lähtee hyllylle kun mennään tietyn rajan yli.

Tää menee taas samaksi jauhannaksi, ehkä ei kannata enää jatkaa. Mieluummin kyllä itse ajelen maalaisjärkeä käyttäen, enkä ajattele asioita pelkästään normiston/säännöksien kautta...
Asennevamma
wink.gif
Miten niin muka ko. hlö lain ja asetusten yläpuolella
wink.gif

Turha edes yrittää mun moralisoida, koska tapaus on jo niin syvällä
wink.gif

Sorry, ei mitään sympatioita siihen suuntaan...
niinku ite totesit, oma moka!
cool.gif
Kukapa sympatioitasi on kalastellutkaan?  
wink.gif
Veit jalat suustani...  
tounge.gif
Kuhan jaoin tämän antoisan kokemuksen muiden pärräilijöiden kanssa toivoen että muut oppisivat virheeni kautta... Tai jotain  
biggrin.gif
No ei nää tyypit nyt siltä kuulosta että ne ottais opikseen..
Mut sama mulle, kunhan ette mun kanssa sit kolaroi ettekä totaalisesti pilaa motoristien mainetta...
tounge.gif

Hyvää ajokesää..!!
062802moto_prv.gif
Jotkut moraalittomat ajelee ilman korttia...
tounge.gif

Kunhan et sitten mun kanssa kolaroi ja pilaa kaikkien motoristien mainetta...
cool.gif

Mitkäköhän on muuten käytännön riskit jäädä kortitta ajelusta kiinni jos ajelee hissuksiin, ja sattumoisin vielä niin ettei kukaan muukaan satu kolaroimaan ko. kuskin kanssa? Mietin vaan, että kuinkakohan rutiininomaisesti polizait tarkastelee rekisteritunnuksia ja tarkistelee korttinsa menettäneiden kuskien nimiin merkittyjen vempeleiden kuljettajien lupia?

Mitkäköhän on muuten käytännön riskit jäädä kortitta ajelusta kiinni jos ajelee hissuksiin, ja sattumoisin vielä niin ettei kukaan muukaan satu kolaroimaan ko. kuskin kanssa? Mietin vaan, että kuinkakohan rutiininomaisesti polizait tarkastelee rekisteritunnuksia ja tarkistelee korttinsa menettäneiden kuskien nimiin merkittyjen vempeleiden kuljettajien lupia?
Jos uudella/uudehkolla kärryllä ajelee nätisti, on aika pieni riski jäädä kiinni. Jollain vanhalla paskalla datsunilla jos ajelee yöllä kärry täynnä kännisiä pellejä, niin sitten saattaapi napsahtaa.

Puhallusratsioissakaan ei onneksi korttia kysytä ja ainoat kerrat kun ajokorttia on kysytty, liittyvät liikennerikkomuksiin.

Eli kortitta voi ajaa suht huoletta. Tuleepa kerrankin ajettua siististi.

t. Liikennevalistus.

Puhallusratsioissakaan ei onneksi korttia kysytä ja ainoat kerrat kun ajokorttia on kysytty, liittyvät liikennerikkomuksiin.
Mulla nimenomaan kysyttiin korttia puhallus ratsiassa. muilta ei.  
crazy.gif
enmä mun mielest ollu niin hermostuneen näkönen.
Olen varmaan parikymmentä kertaa puhaltanut, koskaan eivät ole zettiä katsoneet. Mutta etkö sä ole joku pitkätukka sivari? Mä laittaisin sut samantien maijan kyytiin.

Back