• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kolari Bodomilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TreBiker
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joka pyörässä, joissa kaksi ajovaloa, pitäisi palaa molemmat, aina. Itselläni 1000 V-Strom ja hyvin on tullut näkyiltyä, täällä stadin kulmillakin. Huomattavasti paremmin kuin esim. edellinen Honda, jossa toinen lähi- ja toinen kaukovalo. Ei luulis olevan rahakysymys.Lainsäätäjät HOI !
mitenhän tämä nyt tähän millään lailla liittyy?
withstupid.gif

Osaapas olla ristiriitaista.Ensin säälitään,sitten ollaan melko neutraaleja ja lopuksi tuomitaan.Seurataan kirjoituksissa jonkun kirjoittamaa mielipidettä kuin lammaslauma.Suht kokeneena ja muutenkin paljon nähneenä olisi melko vaikeaa mennä kaveria osoittamaan:minä en aja koskaan noin mutta sinä ajoit.Eiköhän olisi parempi käsitellä asialinjalla ja ottaa oppia tästäkin kolarista omaan liikennekäyttäytymiseen.Kaikkia mokia monikin on varmaan huomannut tehneensä vaikkei olekkaan kolariin joutunut,on vain ollut läheltä piti tilanteita.
Kyseiseen ei liity milläänlailla epäselvyys syyllisyydestä ja kenen vika kolari oli,muuten vain minä osaan,sinä et osaa tuntua.
Kumpaakin kolarin osapuolta tullaan syyttämään liikenteen vaarantamisesta. Autokuskia ylinopeudesta ja motoristia vaaralisesta ohituksesta(ehti melkein omalle kaistalle,auto osui jalan kohdalle pyörän sivuun). Edellä ajanut motoristi kertoi auton tulleen kovalla nopeudella vastaan. On se hyvä että joku edes kirjoittaa asiallisia kommentteja. En minä ota riskejä vaan ne muut?Kaveri on muuten päässyt jo hengityskoneesta pois.

033102ass_1_prv.gif

Tekisi mieli sanoa, että kolari oli oikein. Olen nähnyt hänet monta kertaa mustan, ÄÄNEKKÄÄN auton ratissa täällä p-espoossa, hän ajelee kuin ei olisi tietoakaan liikenne säännöistä, ei varmaan ole ikinä kuullutkaan 40 ja 50km/h rajotuksista! Ajelee taajamissa jatkuvasti ylinopeuksia, ohittelee autollaan järjettömissä paikoissa, kiihdyttelee ja jarruttelee kokoajan. Lisäksi kun autosta lähtee niin julmettoman isot äänet, on tästä koitunut haittaa asukkaille, valituksiakin on varmasti saanut!

Prätkällä, ilmeisesti reilua ylinopeutta, ja tuommoisessa paikassa lähtee ohittamaan. Voin sanoa, että ei ole ensimmäinen kerta tuolta tyypiltä. Tällä kertaa kolahti, ja hyvä niin. Henkilö satutti vain itseään, eikä ketään lasta, tai muuta sivullista, mikä on aivan oikein.

Jos kuski sattuu joskus lukemaan tämän, niin TOIVON, että hän on oppinut jotain!

Kiitos ja anteeksi.
Oho
omg.gif

Mutta jos asia todellakin on niin kuin Elazi sanoo (minkä en epäile yhtään) niin en voi kun yhtyä kirjoitukseen. Tiedän monta tapausta kenelle voisi suoda pienen muistutuksen haavoittovuudesta, omasta, ja muiden. Ei kuitenkaan kalliimman mahdollisimman hinnan mukaan...

(1700 @ Huhti. 23 2007 @ 15:59) sanoi:
Kaverilla ei ollut kun parin viikon kokemus pyörällä ajosta, totutteli uuteen pyörään/harrastukseen. Loukaantui pahasti mutta selvisi hengissä. Hyvän työkaverini poika tämä motoristi. Toivotan pikaista paranemista.

Mitäs siihen muuta tarvitaan kun v*tun vähän järkeä, olematon ajotaito ja asenne jota ko. kuskilla on näyttänyt olevan...

En ihmettele jos sattuu joskus, onneksi ei sattunut sivullisiin... Toivottavasti oppii tai Darwin vie...
jos jonkun vie, niin toivottavasti vie vain tämän eikä muita siinä sivussa... toivottavasti ei vie ketään, eli olisi oppi mennyt perille...
Hiukan alkaapi jo menemään asiattomaksi tämä teksti.
Itse en toivo kenellekkään tälläisiä tapauksia, en vaikka kuski olisi kuinka reikäpää.

Toivottavasti tämä kaveri ottaa tästä opiksi ja muistaa jatkossa ajella rauhallisemmin ja toivottavasti jokainen meistäkin oppi jotain!

Mitä tulee järjen puutteeseen, niin en ole nähnyt yhtään kyykkykuskia jolta ei joskus olisi järki hävinnyt. Se nyt vaan on niin, että jos jalkojen välissä tehosuhde alkaa oleen 1 hevonen jokaista painokiloa kohden niin jokainen välillä syyllistyy hölmöilyihin. Toisilla kopsahtaa toisilla ei. Pitää vaan toivoa että ne järjen menetykset tapahtuisivat aina radalla tai muuten turvallisessa paikassa.

Kannattaa muistaa tämäkin henkilö on jonkun kaveri, jonkun lapsi ehkäpä jonkun lapsen isäkin. Itse en kaveria tunne, mutta toivotan silti paranemista.

Paras tapa menettää uskottavuutensa kokeneena motoristina on ajella valottomalla pyörällä tai vilkku päälle unohtuneena.
Höpsis .. kokeneet kaatelee mopojansa paikoiltaan siinä kuin
muutkin .. paljon kokeneemmin vaan ..
Hii hoo ja just noin
biggrin.gif
Minäkin olen siinä jo oikein veteraani.Kaikenlaista sitä pitääkin sattua saadakseen kokemusta,voisin jopa noviiseille neuvoa erilaisia tilanteita missä senkin voi tehdä.Parantaa monesti verenkiertoa niskasta ylöspäin.

Toivottavasti tämä kaveri ottaa tästä opiksi ja muistaa jatkossa ajella rauhallisemmin ja toivottavasti jokainen meistäkin oppi jotain!

Kannattaa muistaa tämäkin henkilö on jonkun kaveri, jonkun lapsi ehkäpä jonkun lapsen isäkin. Itse en kaveria tunne, mutta toivotan silti paranemista.
tapahtumalle juuri paremmin voi mitään virkkaa..

Back