• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kokemukset Yamaha FZ6S-2004

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuli kutsu viedä pyörä huoltoon, vaihtavat TPS anturin. Erikoiseksi tämän tekee, että pyörä on 06 (ilmeisesti vielä loppuvuoden, kun käyttöön otto on 07). Ainakin itse kun olen lueskellut fz6 juttuja, jäi minulle mielikuva, että tuo anturi vaihdettiin vanhempiin malleihin ja 06 olisi jo kunnossa. No, näköjään olin väärässä. Hmm, ihan tarkkaan tiedä mihin tuo TPS vaikuttaa, mutta toivottavasti tyhjäkäynti tasoittuisi (mitä olin voivotellut omassa topicissa), mutta ei taida mulla niin hyvää tuuria olla.

Tuli kutsu viedä pyörä huoltoon, vaihtavat TPS anturin. Erikoiseksi tämän tekee, että pyörä on 06 (ilmeisesti vielä loppuvuoden, kun käyttöön otto on 07). Ainakin itse kun olen lueskellut fz6 juttuja, jäi minulle mielikuva, että tuo anturi vaihdettiin vanhempiin malleihin ja 06 olisi jo kunnossa. No, näköjään olin väärässä. Hmm, ihan tarkkaan tiedä mihin tuo TPS vaikuttaa, mutta toivottavasti tyhjäkäynti tasoittuisi (mitä olin voivotellut omassa topicissa), mutta ei taida mulla niin hyvää tuuria olla.
Mulla kans -06 malli mut käyttöönotto -07.

Ei oo tullu kutsua osanvaihtoon...

Onko varma ettei sun pyörä oo vanhempi , esim ollu välillä pois rekisteristä ja sitten uudestaan rekisteriin -07 ??

Toisaalta mulla ei oo ongelmiakaan tyhjäkäynnin kanssa
wink.gif

062802moto_prv.gif

Olisko FZ6-S malli käypänen myös pidemmälle kuskille (190 cm)?
Se selviää oikeestaan vain koeajolla.

Ite oon vaan 179 pätkä ja mulla se toimii hyvin.

Ajoviima tulee orggispleksillä tuohon rintakehän kohille , eli ei hirveesti ajomelua/puhinaa kypärän sisään.

Pitemmälle kuskille voi kyllä tulla vastaan tuo jalkojen asento , eli voipi olla polvet liian koukussa.

Joten , koeajolle vaan , sillä se selviää.

062802moto_prv.gif

Se selviää oikeestaan vain koeajolla.

Ite oon vaan 179 pätkä ja mulla se toimii hyvin.

Ajoviima tulee orggispleksillä tuohon rintakehän kohille , eli ei hirveesti ajomelua/puhinaa kypärän sisään.

Pitemmälle kuskille voi kyllä tulla vastaan tuo jalkojen asento , eli voipi olla polvet liian koukussa.

Joten , koeajolle vaan , sillä se selviää.

062802moto_prv.gif
Itse olen 186 cm ja kyllä ajoasento on ihan sopiva. Minulla ei ainakaan ollut polvet liian koukussa. Tosin olen tällainen persjalkainen tapaus...

Itsellä on kokemusta vain tuosta nakumallista, jossa on kuitenkin käsittääkseni sama ohjaustanko kuin tuossa S-mallissa. Eli eroavat ainoastaan tuon etukatteen kohdalta toisistaan.

Varmasti ok kaupungissa, mutta yli 300 kilsan yhtäjaksoisissa ajoissa polvikulma voi tehdä jo vähän kipeää...

... tosin IRL riippuu paljon enemmän housuista (ja siitä, miten ne puristavat polvitaivetta) kuin kuskin pituudesta.

Itsellä on kokemusta vain tuosta nakumallista, jossa on kuitenkin käsittääkseni sama ohjaustanko kuin tuossa S-mallissa. Eli eroavat ainoastaan tuon etukatteen kohdalta toisistaan.
Oman käsitykseni mukaan nakumalli ja puolikatteellinen malli eroavat muutenkin kuin etukatteen osalta:
2004 - 2006 nakumallissa on selvästi enemmän "leuka hipoo eturengasta" -asento kuin vastaavassa 2004 - 2006 puolikatteellisessa mallissa. Ei se ero ole siis tajuttoman suuri, mutta kuitenkin selkeä.

Teres!

Onko muilla heittänyt error koodia mittaristossa silloin ku sammuttaa, error koodi 2. Tämä tapahtuu aina silloin tällöin, äsken hain sen just huollosta jossa pähkäilivät sitä pari päivää... Ecun suojatiiviste oli huonosti paikallaan, sanoivat että siitä olisi mennyt kosteutta sisään.. Tuo koodi tarkoittaa juuri kaiketi ecua. Miettivät myös mittariston ja ecun välisten piuhojen hapettumista mutta ei auttanut puhdistus. Äsken ajoin sen kotiin ja taas välähti. Kys errorista ei jää mitään koodia vikamuistiin.
Ei vaikuta koneen käyntiin mitenkään.

... error koodi 2.
Joo.

"ECU internal malfunction (output signal error).
No signals are received from the ECU within the specified duration."

Toi muuten ei ole sinänsä ECU:n vikakoodi, vaan:
"Communication error with the meter".

Voihan se tietysti olla siellä ECU:n sisälläkin se vika, joka estää tiedon pääsyn mittaristoon - tai sitten on siinä välissä.

Vielä tuohon mun TPS vaihto caseen, niin takaisin kutsu aloitettu näköjään 1.11.2006. Edellinen omistaja oli jo saanut kutsun, muttei ollut nähnyt tarpeelliseksi käydä hoitamassa kuntoon.
Uskon vahvasti, että pyörän vuosimalli tiedot täsmäävät, eli ostohetkellä kilometrit olivat jotakuinkin 2600 ja ostopaikkana liike, mutta myyjän tunnen myös töiden ulkopuolelta.
Nyt kun kerran epäilitte, niin tarttuihan se minuunkin niin, että kai se on jostain katottava. Löytyykö mun dokumenteista varma totuus? Tietääkö pyörän väristä tai jostakin?
OT: näköjään alkanut FZ1N takaisinkutsut eilen, täytyypi laittaa niiden topiikkiin maininta  
wink.gif

Mikä "totuus" ?

Siis tarkoitan, että aikaisemmin ehdotettiin, ettei pyöräni olisi vuosimallia 2006, vaan kenties aikaisempaa mallia. Tämä on tuo arvoitus, mihin toivoin dokumenttien antavan aukottoman vastauksen.
Tuntuu kyllä erikoiselta, että -04 tai -05 pyörä olisi rekisteröity vasta 2007. Tosin, itse myös olin käsittänyt, kuten aikaisemmassa viestissä kirjoitin, että tuo TPS anturi olisi vaihdettu aikaisempiin malleihin.

Olen vaihtamassa etupäähän Wilbersin jouset + öljyt 7,5W. Onko kellään kokemusta mitä kaikkea kannattaa tarkistaa/uusia samalla kun pumput ovat pöydällä auki?

Onko kukaan tehnyt vastaavaa operaatiota FZ6:een, onko kuinka iso urakka?

Muistaako kukaan mikä on '05 -mallin alkuperäisen ohjaustangon halkaisija? Arvaisin, että 22mm, mutta edes KVG ei auttanut tällä kertaa. Viime kesäntapaisesta viisastuneena ajattelin hankkia pyörään lämpökahvat tai lämpöelementit nykyisten kahvojen alle.

Muistaako kukaan mikä on '05 -mallin alkuperäisen ohjaustangon halkaisija? Arvaisin, että 22mm, mutta edes KVG ei auttanut tällä kertaa. Viime kesäntapaisesta viisastuneena ajattelin hankkia pyörään lämpökahvat tai lämpöelementit nykyisten kahvojen alle.
Itsellä '04 malli ja vaihdoin tässä talvella tangon. Halkaisija 7/8" (~22mm).

Back