• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kokemukset Yamaha FZ6S-2004

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
-Mikä ihmeen napsaus koneesta kuuluu kun päästää kytkinkahvan?
Huomasin omastani , että kyllä sieltä sellainen eh.. ääni kuuluu.

Lähinnä parhaiten sen huomaa kun paikoillaan käyttää kytkintä.

En mopon laatikon sielunelämää tarkemmin tunne , mutta arvelisin että kyseessä on ihan normaali ääni , kun laatikon akseli lähtee pyörimään.

Asiantuntijat tarjotkoon paremman selityksen.

Ajossa en moista ääntä ole huomannut (ajomelu) eikä laatikon toiminnassa mitään huomauttamista mulla ole.

062802moto_prv.gif

Onkos porukka vaihdellu fazuun (vm -06) etuplexejä, onko ollut vaikutusta? Itsellä pituutta 180cm ja melko leveä hartialinjakin, niin itsellä osuu ilmavirta ikävästi kypärään/kaulaan ja pitää melkoista huminaa, ja moottoritienopeuksien jälkeen ilmavirta muuttuu suorastaan repiväksi ja kypärä alkaa resonoimaan. Minkälaisia kypäriä on fazu kuskeillä käytössä?

Itsellä suunnitelmissa olisi hankkia puigin etuplexi pyörään...touring plexiä en haluaisi hommata tökerömmän ulkonäön vuoksi...

Mä oon 179 lyhyt
tounge.gif
ja mulla ottaa ilmavirta just kaulan alle.

Siis jos istun selkä suorana enkä yritä maata tankilla.

Ajomelu ei oo hirveen paha , paitti pitemmällä matkalla kun selkä väsyy ja menee mutkille niin pääntaso laskee ja sit humisee.

Kypäränä Shoein Raid II ja täys visperikitti.
Ton kuiskaussetin takia kypärä on ahdas laittaa päähän ja poisotto joskus viel pahempi , mut suhinat pysyy siedettävinä.

Pleksi on ihan vakio ja aikasemmin mietin vaihtoa korkeempaan mut aattelin et sitten ilmavirta nousee just naaman kohille.
Ei kiva..

062802moto_prv.gif

Dodiih..
Pärrä penkitetty, devilin sliparit, K&N suodatin, pc3

heppoja 97.66
vääntöä 59.55

Käyrän saan koht nettiin..
Käyttäytyminen muuttu ihan kokonaan, osakaasulla ajo yms ei oo enään nykivää.. Very nice!!

Penkityksen teki MJL-huolto, homma toimi hyvin!

Noo.. ei kyl löytyny vakiona tuota 98.. Ei mitattu normina mut ilman säätöjä slipareil oli 96 ja sano et oli varmaan 93-94 vakiona.. mut eipä sitä huippuja haettukkaan vaan lähinnä toimivuutta kaasuun ja nykimiseen..

Voihan se olla, että se 98 on liioteltu jo alunperin.
Ja penkit näyttää mitä näyttää.

joo.. jäi kyl kysymättä kumpaa tuo teho oli..
nixweiss.gif

Mut aivan sama, kaasuun vastaaminen muuttu täysin ja alakierrosten osakaasu/täyskaasu röpeltämiset hävis.. Oli kyl kuulemma tuol 8000-10000 säädöt aivan persiillään, lambda-anturin asteikkokaan riittäny...

ja jos ois ottanu nuo omatekoiset sliparit irti niin ois saanu 2-4hp lisää.. Mut naapurisopua kunnioittaen niin pidetää ne nyt viel paikallaan..

Onkos porukka vaihdellu fazuun (vm -06) etuplexejä, onko ollut vaikutusta? Itsellä pituutta 180cm ja melko leveä hartialinjakin, niin itsellä osuu ilmavirta ikävästi kypärään/kaulaan ja pitää melkoista huminaa, ja moottoritienopeuksien jälkeen ilmavirta muuttuu suorastaan repiväksi ja kypärä alkaa resonoimaan. Minkälaisia kypäriä on fazu kuskeillä käytössä?

Itsellä suunnitelmissa olisi hankkia puigin etuplexi pyörään...touring plexiä en haluaisi hommata tökerömmän ulkonäön vuoksi...
Mul on nyt pyöräs Puigin "tuplakupla" kiinni kun ostaes oli mukana 2 ylimääräst , oon kokeillu ne kaikki , eli vakio , touring ja nyt tää puig.Vakio huonoin , Touring paras jos ajaa paljon maantiellä nop. 80 > .Puigia oon pitänny yleispleksinä, kohtuullinen jokapaikassa mut ei maantiellä touringin veroinen.Ulkonäöstä en paljo sano mut näyttäähän toi keula erilaiselta riippuen pleksistä.Pituutta on 175 ja kypäränä Shoie avattava Multitec ja visperkitti.
sport05.gif

Tuli tuossa juuri vedettyä -04 Fasulla 5000 km ympäri Eurooppaa
ja huomiot ovat seuraavat: toimii kuin kello. ajettu lähtiessä noin
47.000 km ( lainapyörä, saatu pianokaupan Kallelta). Ollut daamin
käytössä ja satulaa madallettu. Meikäläisenkin pätkän, 175 cm
jalat oudossa koukussa, joten kramppeja jaloissa joka yö. Pleksi
toimi hyvin ja meteli ei kohdistunut suoraan kypärään. Kulutus
alle 5 l/100 km, joten huimat hinnat ( Hollanti 1,69 €/l jne.) eivät
olleet kohtuuttomat. Alavääntö olematon, sammui usein esim.
liikennevaloissa ( itsellä V 2 ). Vaihteiston toiminnassa paljonkin sanomista, eli ei mikään kaupunkifillari, ainakaan tämä yksilö.
Maantieajossa älyttömät kierrokset ärsyttäviä, mutta tuskinpa
edes tiedän, kuinka isoilla pitäisi oikeastaan ajaa. Kokonaisuutena
kahden viikon tuttavuuden perusteella tätä Toyota Corollaa voi
suositella jopa matkakaveriksi, vaikka oudolta se tuntuisikin.
Ikävä siitä on huomenna luopua. Käyttötarkoitus vaan oli väärä,
vai oliko? Kyllä tämmöisen voisi vaikka ostaa.

Mul on nyt pyöräs Puigin "tuplakupla" kiinni kun ostaes oli mukana 2 ylimääräst , oon kokeillu ne kaikki , eli vakio , touring ja nyt tää puig.Vakio huonoin , Touring paras jos ajaa paljon maantiellä nop. 80 > .Puigia oon pitänny yleispleksinä, kohtuullinen jokapaikassa mut ei maantiellä touringin veroinen.Ulkonäöstä en paljo sano mut näyttäähän toi keula erilaiselta riippuen pleksistä.Pituutta on 175 ja kypäränä Shoie avattava Multitec ja visperkitti.
sport05.gif
Mulla on myös tuplakupla, ja tasanen puhina on kokoajan. Vakio oli mun mielestä parempi, kun pystyi selkä suorana ajellessa "nostamaan" pään pyörteilyn yläpuolelle. Touringia en ole kokeillut vielä.

Pituutta on 184 cm.

Itse olen myös n.180cm pitkä ja n. 90kg painava. En ole huomannut mitään resonointia tai hirveätä huminaa?  
nixweiss.gif

Tietenkihän sitä resonointia sun muuta voi olla, mutta omia kokemuksia moottoripyöräilystä niin vähän. Viime syksynä ostin FZ-6 S2 fazer mallin ja tähän päivään mennessä vasta 5000km ajettu  
sad_orig.gif

Kävin tänään hakemassa FZ6-N:n, ja tuli tuossa pöristeltyä reilut parisataa km duunista lähdettyä. Ensifiilis on, että ihan on mukava ja sopiva pyörä aloittelijalle.

Kesän olen ajellut pikku-monsterilla (eka pyörä sitten kevarin, 21 v sitten), mutta siinä ilmenevät pikkuviat (ja viimeksi vähä isompi jarruvika) alkoivat kyllästyttämään. No, vikoja on korjailtu ja periaatteessa Duca voisi mennä myyntiin, mutta ehkä ei sittenkään. Siinä voisi olla virikettä talvi-iltoihin, tyyliin pura-kunnosta-tuunaa-kokoa...

Jenkeissä näköjään myydään uutta versiota FZ6R. Suomessa tämä on nimetty XJ6 Diversion. Jenkeissä on täyskatettu, Suomessa puolikatettu.

On täyskatettu, ja vähän erilainen muutenkin, mm. tankki (pienempi), istuinkorkeus (alempi), takarenkaan leveys (160 mm) eri. Pakoputki stumppi prätkän alla. Loivempi keulakulma (26 vs. 25) ja enemmän "trailia" (oiskohan jättö suomeksi?), keulaputket ohuemmat (41 mm vs. 43 mm). Satulassa kuskin osiossa 20 mm korkeussäätö ylöspäin. Teräsputkirunko ja motin huipputehot jo 10.000 rundilla.

Täysin uusi prätkä siis, ei tuota voi kutsua täyskatetuksi versioksi tai face lift -malliksi.

On halvempi kuin (suomalaiselta mallinimeltään) FZ6-S.

LINKKI_Yamaha_USA_kuvagalleriaan

Tuo XJ6 ainakin on helvetin tehoton luumu, joku reilut 50hp? Onkohan tuo FZ6R sama sitten jenkeissä?

Tuo XJ6 ainakin on helvetin tehoton luumu, joku reilut 50hp? Onkohan tuo FZ6R sama sitten jenkeissä?
Suomen maahantuojan sivustot ilmoittaa tehoksi 78 hp. Ja kuten tiedämme, Yamahalla kannattaa ensin dynottaa, ja sitten vasta irvistellä.

Ainakin samalta pohjalta noi USA ja Eurooppa-versiot ovat tehdyt.

Selvin ero on katteissa, Jenkeissä kokokate ja täällä puolikate. Ilmeisesti eroa on myös satulassa, ehkä muussakin.

Tehosta ei ole Jenkeissä mulla tietoa, maksimivääntö on jonkun nettisivun mukaan Euroopassa 500 rundia alempana kuin Jenkeissä.

Odotetaan testejä, veikkaisin olevan katteita lukuunottamatta lähes saman pelin Atlantin molemmin puolin (miinus tietysti mm. varkaudenestot ja muut jenkkivalehtelijoiden rakastamat härpäkkeet...)

Olen tekemässä 520 konversiota S-malliin ja samalla kun tuon takapyörän irroitan niin seuraava kysymys.

Kuuluuko takapäässä olla yhtään klappia? Kun heilutan takapyörää, niin siellä tuntuu pientä klappia, ei puhuta milleistä vaan millinosista. Ensimmäisenä tulee mieleen pyöränlaakerit tai takahaarukka. Onko jotain muita mahdollisuuksia, jotka pitäisi tarkistaa? Pyörällä ajettu 14000km (vm. 2004), joten voiko kyseessä edes olla laakeri/takahaarukka?!

Back