• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kokemukset Yamaha FZ6S-2004

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
... voisin yrittää paikallistaa sellaiset stongan päihin laitettavat tapit, jotka pyörän kaatuessa ottavat (toivottavasti) maahan kiinni ennen kytkin- tai jarrukahvaa.
FZ6:ssa on vakiona tuommoiset.
tounge.gif

Ja ne muuten on ruosteessa, kun tarkkaan katsot sinne kuusiokoloon...
mad.gif

Vai meinasitko jotain pidempiä jatkopaloja?
withstupid.gif

Edit: täällä on jotain sälää FZ6-malliin:
LINKKI_Rizoma

Sama sivusto, täältä löytyy tangonpäitä ja kahvoja:
LINKKI_Rizoma_PDF

Jaa vakiona...? No katos mokomaa, niin kai sitten. Heh, yksi huoli vähemmän.  
thumbs-up.gif

Tuolla Dragrace.fi sivustolla meinasin hieman eksyä varsinaisesta aiheesta. Kaikenlaista härpäkettä sitä pyörään voi laittaakin. Ei sillä että itse tarvitsisin, vaan ihan yleensäkin.

Mut kohta pääsee  
062802moto_prv.gif
(ilman extreme-olosuhteita)

PS. Hiilikuitu-slipari + PCIII ois aika hieno yhdistelmä... (Kevätideoita, prkl.  
crazy.gif
kaboom.gif
Kalliksi tulee, jos en kohta palaa järkiini)

Jaa vakiona...? No katos mokomaa, niin kai sitten. Heh, yksi huoli vähemmän.
thumbs-up.gif

Tuolla Dragrace.fi sivustolla meinasin hieman eksyä varsinaisesta aiheesta. Kaikenlaista härpäkettä sitä pyörään voi laittaakin. Ei sillä että itse tarvitsisin, vaan ihan yleensäkin.

Mut kohta pääsee
062802moto_prv.gif
(ilman extreme-olosuhteita)

PS. Hiilikuitu-slipari + PCIII ois aika hieno yhdistelmä... (Kevätideoita, prkl.
crazy.gif
kaboom.gif
Kalliksi tulee, jos en kohta palaa järkiini)
Tämmöset Devilit oli kiinni omassa viime syksynä mut sit meni pyörä vaihtoon ja putket myyntiin.
Mut äänet oli ookoo... ja ulkonäkö noiden myötä muuttu vielä paremmax
tounge.gif
.
Samalla tais tulla muutama heppaki lisää nii ja oli kattiki pois,suora putki tilalla .

Sillon sain edukkaasti nuo devilit muutaman kuukauden käytettyinä .

Eli silmät+korvat tarkkana...

-pete-

Huomenna luvassa  
062802moto_prv.gif

062802moto_prv.gif

062802moto_prv.gif
jos vaan pyörä lähtee käyntiin ihan OK. Helmikuun puolessa välissä kävin viimeksi konetta käyttämässä ja silloin lähti käyntiin ihan hyvin. Tokkopa tässä nytkään mitään ongelmaa tulee. Ja sitten ei muuta, kuin yrittää pysyä hengissä + pystyssä kotiin asti.  
buttrock.gif

Mulla FZ6S:n pleksi aiheuttaa aivan tajutonta huminaa kypärään! onko muut havainnu samaa vai oonko vaan ongelmallisen pituinen? Onko jotain parannuskeinoja, muuta kuin se julman kokoinen tuuring pleksi?

Muuten kyllä tykkään kovasti
062802moto_prv.gif

sanoi:
Aivan sama ongelma meikäläisellä. Olen 18x cm pituinen ja 11x kg painoinen.

Pikkusen pistää vitut... tuo ongelma! Mä oon 16x cm pitkä!  
sad_orig.gif

sanoi:
Äääh, väärä metodi. Lyhyempi pleksi on se juttu...
biggrin.gif

Sitä juuri meinasinkin että toi iso pleksi ei ole vaihtoehto. Se on niiiiiin ruma... Jostain tarviis hankkia pleksi minkä rikkoo ku ei viitti ainoolla kokeilla!

E: Onko sulla lyhennetty pleksiä? Olisin kiinnostunut minkä näköinen se on...

Pikkusen pistää vitut... tuo ongelma!
Varmista nyt vielä tuon ongelman syy. Eli kun ajat normaalisti maantiellä normaalissa ajoasennossa (ja humisee), niin kurottaudu "kaula kurkiasentoon" ja jos humina poistuu, niin lyhyempi pleksi mitä luultavimmin fiksaisi tilanteen.
Mun ei tartte kurottautua ajoasennosta kuin noin maksimissaan 2-3 cm, niin autuas hiljaisuus alkaa.

Sitä juuri meinasinkin että toi iso pleksi ei ole vaihtoehto. Se on niiiiiin ruma...
Samaa mieltä. Järkyttävän näköinen.
crazy.gif

Onko sulla lyhennetty pleksiä? Olisin kiinnostunut minkä näköinen se on...
Ei vielä. Korkkaamaton läpinäkyvä (ei tintattu) odottaa vaatekaapissa tarmonpuuskaa. Saattaa mennä heinäkuulle. Raportoin sitten kokemuksia.
Tässä alla on mielestäni lyhyt pleksi. Korjatkaa, jos silmäni harottavat:
2006%5C04%5C05%5Cbikepics-556927-800.jpg

Oho, tämäkin ketju on vielä hengissä
eek.gif

Itse ajattelin jossain vaiheessa laitella kyseisen tuurink-pleksin, eihän se mikään komistus ole, muttei tuo pyörä nyt muutenkaan kaikkein silmiähivelevin malli ole
smile_org.gif

Heh, mopo on ulkoisesti lähes orkkis-kunnossa. Ulkonäkö ei siinä vain oikein miellytä, ainakaan tuon varttikatteen osalta. Sitä ei enää pysty yksi korkea pleksi pilaamaan
tounge.gif

En aikakanaan ostanut pyörää ulkonäön perusteella. Tarjolla olisi ollut paljon komiampiakin malleja, mutta fasu loistaa muilla alueilla
thumbs-up.gif

Varmista nyt vielä tuon ongelman syy. Eli kun ajat normaalisti maantiellä normaalissa ajoasennossa (ja humisee), niin kurottaudu "kaula kurkiasentoon" ja jos humina poistuu, niin lyhyempi pleksi mitä luultavimmin fiksaisi tilanteen.
Mun ei tartte kurottautua ajoasennosta kuin noin maksimissaan 2-3 cm, niin autuas hiljaisuus alkaa.

Juuri kertomallasi tavalla humina häviää, joten pätkä pois pleksistä ja elämä hymyilee...Mulla on kans ihan muutamasta sentistä kiinni. Pitää siis hommata toinen pleksi!

Tietääkö kukaan mistä saa halvalla?

Vuoden 2004 FZ6-S ja 600 Hornet parivertailussa Motorcycle Consumer Newsin sivuilla
(Jenkeissä Hornet on Honda 599 ja FZ6-S on FZ6):
LINKKI_MCN_Model_evaluation

Sen verran tuosta lehdestä: on ns. kuluttajalehti, jossa käsittääkseni ei ole mainoksia ollenkaan. Näkökulma siten ehkä vähän erilainen, kun ei niin tarvitse yrittää miellyttää...

Pakko osallistua tähänkin
smile_org.gif

Juu, mulla on nyt reilut 500 km:n takana FZ6-S:llä, laite on suoraan "pakasta vedetty" eli sisäänajo on vielä menossa. Aikaisempi ajokokemus on hyvin kaukaa, ja sitten viime kesänä tuli vuokra-pyörillä päristeltyä joitakin satoja kilometrejä.

Mitään kovin ihmeellisiä juttuja en vielä näiden kilometrien aikana ole ennättänyt havaita... paitsi sen että pyörä on helppo ajaa ja ajoasento mulle sopiva. Niin ja sen että ellei olisi perhettä ja duunia niin aika noita kilometrejä tulisi varmaan kauhealla syötöllä lisää.

Ehkä tuo kytkin "ottaa" jotenkin jyrkästi... tai sitten mun ajotaito ei ole vielä "hioutunut" riittävästi sillä muutamia kertoa olen onnistunut pyörän nätisti sammuttamaan liikkeellelähdössä. Ja aina tietenkin liikennevaloissa
veryangry.gif

Kuten nuo mun kommentit kertookin, kovin ihmeellinen asiantuntija en vielä pyörän suhteen ole. Mielikuva on kuitenkin erittäin positiivinen, niinkuin varmaan olisi mistä tahansa pyörästä tässä vaiheessa kevättä
smile_org.gif

Tärkeintähän lienee se että pääsee
062802moto_prv.gif

Ehkä tuo kytkin "ottaa" jotenkin jyrkästi...
Jep, siinä on hyvin lyhyt alue, milloin se ottaa kiinni. Itse olen säätänyt kytkinkahvan vapaaliikkeen ihan vain muutamaan milliin (ohje olisi 10-15 mm), tämä mielestäni helpottaa kytkimen hallintaa kaksisormiotteellani (pikkurilli ja nimetön stongalla).

tai sitten mun ajotaito ei ole vielä "hioutunut" riittävästi sillä muutamia kertoa olen onnistunut pyörän nätisti sammuttamaan liikkeellelähdössä.
Riittävästi kierroksia (aivan minimissään 2500, saa olla reilusti enemmänkin) ja luistata reilusti kytkintä, heti kun nappaa veto kiinni niin ole valmis lisäämään kaasua.

Muista, että ei se märässä öljyssä lilluva kytkin niin helposti ota siipeensä luistatuksesta...
smile_org.gif

Käy vaikka jossain parkkiksella treenaamassa ärhäköitä lähtöjä (70% maksimista), se kehittää just tuota "kytkin/kaasu" -tsydeemiä.
Kytkimelle lämpö ei tee hyvää, joten jokaisen viiden lähdön jälkeen taukoa.

No niin, tänään tuli TCP:ltä vastaus kyselyyn alakatteesta. Nettisivuilta löytyneitä kaatumatappeja ei kuulemma ole saatavilla, mutta LSL:n "pitkävartiset" tapit kyllä voidaan toimittaa. Ne tosin näyttivät siltä, että ne taipuvat sillä sekunnilla, kun maankamaaraan lähikontaktia ottavat.  
sad_orig.gif
Mutta sitten, kun päästiin hintaosioon, niin meinasin tippua tuolilta. Koko paketti olisi maksanut toimituksineen yli 600 euroa!  
crazy.gif
No okei, tämä oli ensimmäinen tarjous. Ehkä siitä voisi vähän ruinata alea. Kallista muovia kaikki tyynni.

Näyttää kuitenkin siltä, että tulee halvemmaksi tilata se halvatun kate jenkeistä ja sitten erikseen kehittää sopivat kaatumatapit ja niille reiät siihen katteeseen. (Muovin matka Euroopasta Amerikkaan ja takaisin, vol. 185930000...) Pitääpä pohtia.

Edit:

Tähän vielä lisäyksenä potentiaalinen ongelma: onko Euroopan ja USA:n pyörämallissa jotain merkittävää eroa? Tai osaateko sanoa, mistä voisin lähteä selvittämään asiaa?

USA:ssa mallinimike näyttäisi katetussa versiossa saaneen lisänimen Fazer (meillä -S), mutta liekö tällä käytännön merkitystä.  
nixweiss.gif
Ajattelin vaan sitä, että jenkeistä katteen tilaaminen on ihan varteenotettava vaihtoehto. Olettaen siis, että kate sopii myös Euroopassa markkinoitavaan pyörään.

withstupid.gif

Nostetaan taas ylös tämä. Alkaa tuo kesäloma pikkuhiljaa lähestymään ja tarkoituksena olisi lähteä taas Suomea kiertämään. Viime kesä meni siinä kun ostin Navicoren reissun päältä ja kännykkä+gps oli heldin carry tankkilaukun muovin alla. Onko porukoilla jotain telineitä kännykköille/kunnon navigaattoreille fz6-s:ssa?

Ajattelin et jos tuohon nokian 6670 sais jonkun telineen ostettua ni olis paljon parempi kun olis luuri tuossa mittarin läheisyydessä.

Kertokaa kokemuksia ja vinkkejä jos löytyy.

Tähän vielä lisäyksenä potentiaalinen ongelma: onko Euroopan ja USA:n pyörämallissa jotain merkittävää eroa?
No ei pitäis olla paljoa. Varkaudenestosysteemiä ei ole Jenkkiprätkissä, ja Kaliforniamalleissa on tietty ne omat jutskansa. Heijastimet toki.

Tai osaatteko sanoa, mistä voisin lähteä selvittämään asiaa?
Ei kai muuta kuin jenkkipalstoja seuraamalla.
wink.gif

USA:ssa mallinimike näyttäisi katetussa versiossa saaneen lisänimen Fazer (meillä -S)
Ei pidä ollenkaan paikkaansa (tai ainakaan kertaakaan ei ole mun silmiin osunut).

Jenkkeihin ei ole koskaan viety nakumallia, joten siellä FZ6-S on nimeltään FZ6.

Ehkä olet katsellut jonkun eurooppalaisen osatoimittajan sivuja? Ne käyttävät tuota "Fazer"-termiä juurikin tuon "-S" sijasta?
confused_orig.gif

Onkohan normaalia, että pakoputkien juuret (moottorin päästä katsottuna) ovat muuttaneet aika rajusti väriään. Normaalistihan nuo putket ovat "kultaisen" sävyiset, nyt väri on muuttunut rajusti sinisen/violetiksi (n. 10-15 cm matkalta lohkon seinästä). Onko tämä kuumuudesta johtuva ilmiö vai tyyppi ominaisuus? Onko kukaan muu huomannut vastaavaa?

Olen yrittänyt katsoa muita nakuja/vastaavia, mutta en ole moista huomannut, onko silmissä vikaa
cool.gif

Back