• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kokemukset Yamaha FZ6S-2004

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
... minnekkä kannattas pyörä viedä huoltoon?
Jos tietäis sun paikkakunnan, niin voisi olla helpompaa vihjaista. Valtuutettu Yamaha-huolto?
smile_org.gif

Äskösellä lenkillä huomasin semmosen että kun laitto lasit penkin päälle niin ei hievahtanutkaan ja vanhassa fasussa hyvä kun kerkes potan laittaa päähän ettei tipahtanut(ryypyllä)ei turhia tärinöitä ja värinöitä
062802jumpie_prv.gif
Äänet on kyllä aika onnettomat mutta paranee mukavasti kun saa vähän jenkoja
062802jumpie_prv.gif

... Espoossa pitäs olla joku tm lehden testivoittajapaikka...
Jos se on tietämäni mesta, niin siinä on se hitsin huono puoli: ei Yamahaa. Muut japsimerkit onnaa...
sad_orig.gif
( olen jopa harkinnut seuraavan merkin vaihtoa tuon huollon perään, olisi aika rauhallinen olo...
smile_org.gif
)

Kyllä mä oon tyytyväinen Yamaha Centeriin tossa kehäkolmosella, ei ne halpoja oo, mutta asiallisen vaikutelman ne on mulle jättänyt. Luulisin huollon sujuvan siten, kuin papruun on merkitty.

Korjaamopäällikkö D. on ihan guru, oon sen kanssa käynyt meiliväittelyä, ja ok kundilta vaikuttaa.

Onkos muilla Yamaha-huoltokokemuksia täältä pääkaupunkiseudulta?

Kyseinen pyörä sopii ainakin hyvin NAISmotoristien alle
sport05.gif
sport05.gif

Minä ruuvasin nuo typerät raapimistapit irti heti ensimmäisen ajon jälkeen... Niillä on ikävä tapa ottaa kiinni lahkeesta tai kengästä.

Hei jätkät!Onks seuraavat ominaisuudet tyypillisiä fz6s:lle pieni nykiminen siinä 3000-3500 kiekan paikkeilla,samaten moottorijarrutuksessa kun kiekat laskee samoille paikkelle,vai onko uutuudenjäykkyyttä tai kokemuksen puutetta :dunno:nämä ei kyllä paljoo häiritte kun pyörä on unelma ajettava
bowdown.gif

Tässä ketjun alkupuolella olikin juttua fz6:n sirityksestä.. Mahtaako joku tietää mistä tulee ja onko pahakin homma saada loppumaan. Alkaa kyrpiä se ääni.

Tässä ketjun alkupuolella olikin juttua FZ6:n sirityksestä.. Mahtaako joku tietää mistä tulee ja onko pahakin homma saada loppumaan.
Tästäkin aiheesta on joskus keskusteltu!
smile_org.gif

En tarkoita nyt sitä normaalia "käytä hakua" -huttua, vaan ihan vaan sitä, että asiasta on keskusteltu, mutta jossain muussa threadissa.

Eli täältä saamani vinkin takia tiedän, mistä sirinä omassa prätkässäni (ööö... ... siis siinä, mikä on GE:ltä lainassa) johtuu:
jousesta, joka pitää kytkinvaijerin pikasäädön pylpyrää vasemmassa kahvassa paikallaan.

Korjauskeinoksi on esitetty kumipalan laittamista sen jousen alle, sehän on ristipääruuvilla kiinni tangossa.

Toinen mahdollinen äänilähde on enemmän nakutuksen tai napsutuksen tyyppinen. Tätä en ole itse kuullut, mutta konsensus on sen tulevan polttoaineen syöttöjärjestelmästä tjsp.

Kolmas äänilähde on mikä tahansa muu - resonoiva - prätkän osa. Mulle yksi prokuski huomautti takapäästä kuuluvasta muovisesta resonanssiäänestä, ja totta tosiaankin, rekkarikilpi tai joku sen kiinnityksessä pitää räminää. Ollut korjauslistalla vasta vuodesta...
... ne äänet, joiden alkuperän tietää, ei häiritse ollenkaan niin paljon kuin UBO:t
(Unidentified Buzzzin' Objects)...
biggrin.gif

Edit: tutkailin tuota rekkarikilpiresonanssia. Se kilpi on ruuveilla vain yläpäästään kiinni, alaosastaan se nojaa muoviseen piikkiin. Ääni kuuluu rekkarikilven hakkaamisesta siihen piikkiin. Helpoin parannuskeino olisi varmaan liimata siihen kohtaan rekisterikilpeä jotain kovahkoa kumipalaa tms.

Kunhan saan fasu kaupat tehtyä ja vielä seosmittarin hankittua, niin sitten kokeilen, että mitä vaikutusta noilla säädöillä on. Tuolla sportbikes foorumissa tuosta on ollut juttua enemmänkin, mutta eihän sitä mitään varmaksi tiedä ennenkuin ite kokeilee

idea3.gif
Onkos kukaan vielä kokeillut näitä co-arvon säätöjä? Alla pari linkkiä keskusteluihin:

sportbikes

R1-forum
Kokeilin kyllä, että niitä pääsee säätään, mutta kun ei seosmittaria oo, niin ei oo jaksanut alka pelkällä persedynolla arviomaan sen säädön vaikutusta.

Onko muut havainneet että tahtoo hiukkasen tulle bensaa(?) huohotusletkusta, kun on parkissa...siis sellanen "ruokalusikallinen". Pikkuläikkä jää alle... Eikä varmasti ole ainakaan liikaa bensaa tankissa, mutta hajun perusteella bensaa se työntää pihalle tosta huohotusletkusta.

Jee 500 kilsaa rikki sisäänajossa,vielä toiset ja loppuu tuo köröttely,kiekat ollu max 6000 rpm. :vi**ttaa:Kaasukahvassa kauhee välys!

Oikein mukavaa ajella Fasulla. Noista värinöistä eri kierroksilla: olen huomannut omassani, että kierrokset tärisyttää nopeudessa 95-104 ja sitten menee taas tasaisesti. MP lehdessä oli maininta samasta asiasta. Ei nyt suuremmalti häiritse, saa vähän takalisto extra hierontaa...

Fasu on muuten euroopan myydyin pyörä, joten toimiva peli.

Fasu 2005 onnellinen omistaja
biggrin.gif

Back