• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kohtuu rankkaa Espanjan poliisilta.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Perkele
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moni yhteiskuntatieteitä lukenut voisi puhua eri tavoin sitten, kun ennaltaehkäisyä olisi tehty monta vuotta (eikö sitä olekin?), ja hörhö napsautti silti läheisen ihmisen. Tai varasti hänen moottoripyöränsä.
Mun mielestä on parempi että kylällä pyörii esim. vain kymmenen "hörhöä" sadan "hörhön" sijasta.

Moni yhteiskuntatieteitä lukenut voisi puhua eri tavoin sitten, kun ennaltaehkäisyä olisi tehty monta vuotta (eikö sitä olekin?), ja hörhö napsautti silti läheisen ihmisen. Tai varasti hänen moottoripyöränsä.
Mun mielestä on parempi että kylällä pyörii esim. vain kymmenen "hörhöä" sadan "hörhön" sijasta.
Rupeaisitko heti itse "hörhöksi", jos valvonta vähenisi? Jos et, miksi kukaan muukaan? Ei tavallinen ihminen niin kauheasti tarvitse jatkuvaa valvontaa pysyäkseen sallitun rajoissa.
Ei kai tässä valvonnasta puhutta, vaan ennaltaehkäisevästä työstä. Kommenttini tarkoitti lähinnä sitä, että ei ennaltaehkäisevälläkään työllä voida saada 100 % tulosta.

Rupeaisitko heti itse "hörhöksi", jos valvonta vähenisi? Jos et, miksi kukaan muukaan? Ei tavallinen ihminen niin kauheasti tarvitse jatkuvaa valvontaa pysyäkseen sallitun rajoissa.
Ei kai tässä valvonnasta puhutta, vaan ennaltaehkäisevästä työstä. Kommenttini tarkoitti lähinnä sitä, että ei ennaltaehkäisevälläkään työllä voida saada 100 % tulosta.
Tästä päästiinkin siihen, miten niitä X prosenttia edustavia kohdellaan, kun tekevät "kepposiaan". Kyllä ne kovat otteet joudutaan ottamaan käyttöön, usein jottei menisi kovin monelta henki. Ja silloin tulee virheitäkin. Eikö tässä sitäkin käsitelty. Ja virhehän on sekin, kun päästetään liian pahoja tapauksia avohoitoon. Syyt saa vaan se, joka joutuu toimimaan, kun tilanne on päällä.

GoSpell, mihin vertaat? Etelä-Afrikan ihmisoikeustilanteesta ja oikeudellisen järjestelmän toimivuudesta on vieläkin ristiriitaisia käsityksiä. Taklaamisella ja tapolla on täkäläisittäin vissi ero. Silloinkin, kun taklattava on algerialainen.
Paastakaa rikolliset vapaasti mellastamaan ja olette samassa tilanteessa kuin me taalla. Monelle alueelle ei ole valkoisella asiaa ja vahintaan yksi poliisi tapetaan joka paiva. Se varmasti monia teita ilahduttaa.

Sen mita olen suomessa asuvien sukulaisten kanssa aiheesta puhunut siella keskitytaan rikollisten traumojen hoitoon kun paha poliisi on heita ravistellut ja rikoksen uhrit saavat toipua yksin.

Asutko Espanjassa kun sanot etta "takalaisittain"?
on hiukan vaikea verrata Afrikkaa ja Suomea.
Noin yhtäkkiä sanoisin että siel on musta väestö niin kauan kärsinyt valkoisten sorrosta, ettei haittaa vaikka elämä valkoisille onkin hiukan hankalaa....
Mut sitä että poliisi saa ampua...en kannata.
Siis ampuakin voi monella lailla.Se entinen konsti, että polvilumio paskaks...pysäyttää kovankin äijän...miks pitää ampua tappaakseen?
Ja ne poliisitkaan ei ole kaikki aivan älykkäimmästä päästä.
Siks on hyvä että kansalaisen henki turvataan lainsäädännöllä...

teletapit oli kivoja...ne vain halivat eikä sielä teletappimaassa ollut pahiksia.
062802jumpie_prv.gif

On se hienoo kun tollai tarvii "rikolliset" taklata ehkä se on vaan maassa maan tavalla tai jotain...

Kyllä on vähän voimankäyttökoulutuksessa nukuttu!
Mikä oikeuttaa poliisin murhaan, varmasti henki pois kaverilta

No surffaan tässä mobiililla, kun verkkoyhteys poikki 1 kertaa 2 vuoteen. Päivityksiä operaattorilla . Kommentoin vain aiheeseen España Poliisi ! Suomenmaassahan kriminaalien oikeusturva ylittää rikoksen uhrin turvan monisata kertaisesti .
mad.gif
Espanjassa sen sijaan poliisilla ja Guardia sivil organisaatiolla on MUITAKIN OIKEUKSIA kuin tutkan takana istuminen motarilla .
buttrock.gif
vietän paljon aikaa tuolla Costa Blancalla "sattuneesta syystä" . Ja täytyypä sanoa, että kyllä on mukava paikka asustella, koska poliiseja ON ja ne myös näkyvät katukuvassa AINA . Esim. Guardia sivil ohittaa kansan suosiossa JOPA Kuningashuoneen . Aikanaan surullisen kuuluisa Jammu "setä" tapaus herätti huomiota "Solilla", jossa kävin tiuhaan -80 ja -90 luvuilla . Nykyään mulla "tukikohta" Alicanten provinssissa . Kuitenkin Jammu "setä" tapauksen aikoihin Espanjalaiset poliisi ystäväni ihmettelivät suuresti sitä, että Äijä joka RAISKAA JA TAPPAA 2 PIENTÄ LASTA ON HENGISSÄ ?? Siellä ko. Tyyppi olisi ajat sitten tehnyt "ISEMURHAN" Sellissään !! Kuten myös tapaus viime keväältä Alicantessa ( näin itse pidätystilanteen ) oli aika roisin näköistä, kun Guardia sivil pidätti etsintäkuulutetun "Moron" = Marokkolainen LAITON maahanmuuttaja ! Kaveri iskettiin katuun, kädet nippusiteellä selän taa mistä sitten raahattiin "Moro" 200m pääsä odottavaan Jeeppiin niin, että kundin varpaista jäi pitkät verivanat asfalttiin ! Ei säälittänyt PASKAN VERTAA, Koska "Moro" raiskannut useaan kertaan 12v Saksalaisen turistitytön .
mad.gif
Täällä paapotaan vastaavanlaisia SIKOJA VALTION VAROILLA TÄYSIHOIDOSSA . Kerran taas juteltiin erään Gurdia sivil hemmon kanssa "Morojen" sikailuista ja rötöstelyistä, luulin Manuelin laskevan leikkiä, kun hän sanoi, että "JOS ONGELMIA "Morojen" kanssa, TAPA JA HEITÄ JÄTELAVALLE" Hän tekee raportin ja homma sillä selvä. Manuel oli Erittäin tosissaan.
buttrock.gif
Nämä tummat alkuihmiset tekevät SUURTA vahinkoa lomarannikkojen turistibisnekselle rikoksillaan, koska turismi antaa leivän HYVIN ISOLLE joukolle Espanjalaisia nuilla rannikkoseuduilla . Jatkan mielelläni keskustelua aiheesta,"Poliisin oikeudet vrt. España ja Suomi, kunhan saan verkkoyhteyden vörkkiin. Mobiilikirjoittelu raskasta !
033102beer_1_prv.gif

Nonniin nääs, nyt vörkkii verkko ja pääsin tsiigaan Tube pätkän . Mikäli oikein ymmärsin, oli kaveri ottanut panttivangin/vankeja käsikranaatin kera pankissa ja vaihtanut vangin prätkään, eli ESIMERKILLISTÄ toimintaa JÄLLEEN Espanjan poliisilta . Täällä Suomessa olis käytetty toikin toiminta aika miettimiseen MITÄ poliisi voi / saa tehdä ko. tilanteessa ?? Eli kundi olis ollut melko kaukana siinä ajassa .
buttrock.gif

Sattupa oleen melko tutuilta kulmilta kuvattu, ihan täysin en kapulaenglannillani ymmärtäänny mitä toimittaja bamlas, mutta käsittääkseni kyseessä oli KUITENKIN oikea kaveri vai...........

On toi lyhyt oppimäärä enkussa, eli ei tuntiakaan, vain elämän koulun opettama oppimäärä.
biggrin.gif

Mutta kuten olen todennut, tunnen olevani erittäin paljon enämpi turvassa vaikkapa nyt Alicanten kaduilla yömyöhään, kuin Stadin kaduilla, joskin en varmaankaan ihan ensimmäinen ryöstökohde hörhöille ole, koska oon niin p...eleen ruma ja iso .
crazy.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Kyl tää Suomen politisointi ja virkavallan aseettomaksi teko on mennyt aivain yli hilseen JO.
ghostface.gif

Paras oli kun jotkut "Punikit" puuhas lakialoitetta, että poliisilla EI SAA olla ase näkyvissä ?? VAAN AUTOSSA ? Se on hyvä sitten kun on tilanne päällä, sannoo riminaaleille, et venatkaa vähä käyn hakeen ton tykin tuolta Skodasta.........................

Niimpä, Suomessa voi poliisia päin vaikka ammuskella ja tuskin edes vastaavat tuleen. Siis haloo jumalauta!

Tosta Espanja setistä vielä että lähikadut varmaan aika tiukkaan suljettu joten mahdollisuus siihen että teilaavat jonkun viattoman motoristin on olematon.

JUURI NÄIN Kummisetä. Kyllä virkavalta Spanskeissa hyvin suojelee sivullisia . Niillä kun on aikas lailla kokemusta väkivallasta, joka ei vuosien saatossa ole vaimentunut, KUIN VAIN JA AINOASTAAN kovilla otteilla ! Guardia sivil on upea organisaatio, joskin heistä vain 10% saanut poliisikoulutusta, mutta käyneet läpi U.S.A :n merijalkaväkee vastaavan sotilaskoulutuksen, TODELLA kylmähermoisia ja Cool leja tyyppejä.
bowdown.gif

En suosittele ryppyileen niille, vaikka olis sitten KUINKA kova jätkä mielestään .
wink.gif

Kyllä mun uskoni virkavaltaan on HORJUMATON, niin täällä kuin Espanjassakin.
cool.gif
Suomessa meillä on HYVÄT maailman vähiten korruptoituneet poliisivoimat, mutta kun kenttämies tekee tasan mitä päällystö käskee, eli...........

Ja olen hyvissä väleissä myös Manuelin kanssa, joka ajelee muuten HD:lla. Nummero on kännyssä, josko joskus sattus tuleen ongelmia SIELLÄ viranomaisten kanssa, mutta eipäs ole vielä 30 vuoden aikana ollut, mitä siellä olen ravannut.
confused_orig.gif

Että siltä pohjalta..................

vanhaihminen herra 1150 on tietysti sitä mieltä, että Jammun kaltaset syrjäytyneet "Ressukat" ovat oikeutettuja raiskaamaan ja tappamaan LAPSIA ?? Mitenkähän olis jos omalle kohalle sattuisi Lapsen tai lapsen lapsen menetys moisella tavalla ?? Omalta kohdalta voin vakuuttaa, että ei ehdi oikeuskäsittelyyn asti kukaan namusetä .
crazy.gif

Minkähän takia moista olettaisin ? Ei Guardia sivilillä ole tarvetta AMPUA ketään syytöntä, mutta keskustelusi sävystä päätellen on oikeus toteutunut, kun kahden LAPSEN raiskaaja ja tappaja asuu Niuvanniemessä "Täysihoidossa" suojeltuna VERONMAKSAJIEN rahoilla.
mad.gif
Maksaa muuten yhteiskunnalle n. 500 euroa päivä ?
eek.gif

Eiköhän kaveri pitäisi passittaa VANKILAAN, minne hän kuuluu, jos ei sitten siellä pysy hengissä, niin SO WHAT, olisipa ajatellut seuraamuksia, ennen tekojaan ?! Kyllähän tuo PETO kokeili Kivensisällä oloakin, mutta ei "ressukka" ollut turvassa edes Posessa "Lisko osastolla", josta syystä joku "Kukkahattutäti" päätti, että Jammusetä on vaan täyttä ymmärrystä vailla, ja Niuvanniemeen loisimaan. Taisipa Jammusetä pari kertaa liukastua saippuaan olikoos se nyt Vanhassa Kakolassa.

Anyway, ei tollasii suojella pitäis, vaan tehdä vankein vaihtosoppari vaikka Venäjän kanssa, siellä tollanen hirviö saisi todeta miltä tuntuu kun..................... ( Sensuroitu ).

Mä olen aivan menestyksekkäästi saanut kahden lapseni nähdä kasvavan aikuiseksi ja pari Teini/Murkkua on vielä vaiheessa, mutta hyvää vauhtii itsenäistymässä hekin. TIEDÄN myös erittäin omakohtaisesti, miltä tuntuu menettää LÄHEINEN ihminen TURHAAN . Joten, jos sulla ei ole mitään järkevää mielipidettä alkuperäisestä aiheesta, älä kirjoita enää senttiäkään .

ALUNPERIN tässä aiheessa oli kyse siitä, että toimiko Espanjan viranomaiset oikein ko. tapauksessa Alicantessa vai kuinka ?

Mun mielestä toimi OIKEIN piste .

Sinäpäivänä kun sun himaas änkee joku pumppuhaulikolla tai vaikka sitten käsikranaatilla varustautunut "Hörhö" kamoissaan, niin muistahan pysyä periaatteissasi, ELI älä soita poliisia, vaan selvitä hörhölle "ENNALTAEHKÄISEVÄSTI" että "Ei noin saa tehdä, se on tuhmaa" . Poliisin soittohan on turhaa, koska mielestäsi POLIISI ei saa tehdä mitään ??
idea3.gif

Suomi on väkilukuun suhteutettuna yksi MAAILMAN väkivaltaisimmista maista, voiskoos sillä olla jotain tekemistä asian kanssa, että täällä ei rangaista väkivaltarikollisia käytännössä laingaan.

JA TÄLLÄ TARKOITAN NIMENOMAA tuollaista sairasta väkivaltaa, mikä kohdistuu Lapsiin , Naisiin , Vanhuksiin ja muuten Huonokuntoisiin . Eikä toi nyt kovin tervettä ole mennä kranaatin kanssa pankkiin ja......................... Siinä vaarassa myöskin täysin sivulliset Naiset, Lapset jne.
mad.gif

Älykkäästi oivallettu Spanski poliiseilta, että päästetään kundi prätkän selkään, suljetaan kadut ja teilataan hemmo sopivassa risteyksessä.
buttrock.gif

Mutta meidän todellakin AIVAN turha jatkaa tätä keskustelua, koska, itse kohtuullisen "Vanhana ihmisenä" olen tajunnut ajat sitten jo, että sinunlaisesi tyypit elävät jossain kummassa utopialandissa, missä kaikki paha on poistettavissa järkipuheella ? SE EI VAAN MENE NIIN . Voimaa on käytettävä silloin kun tarve sitä vaatii . ESPANJALAISET jos jotkut tietävät, mitä VÄKIVALTA on, sekä jatkuvassa pelossa eläminen, milloin terrori iskujen pelossa, milloin minkäkin pelossa . Maan historia on AIKAS väkivaltainen, mutta tänäpäivänä turvallinen, demokraattinen ja hyvä maa elää . ON KOKEMUSTA . Ugh
crazy.gif

Tohon nyt on vielä AIVAN pakko vastata, VAIKKA lopeettelin jo keskustelun joka rupes oleen suoraan sanoen etova. EN mä mikään puheenjohtaja ole, ja tulihan se sieltä.......... "Jammu sedällä kivaa", mietis kuinka kivaa niillä pikkutytöillä oli jammusedän käsissä, sekä heidän omaisillaan loppuelämänsä ajan ??

Ja toiseksi mä en pelekää, periaatteessa MITÄÄN tai KETÄÄN, mun ei tartte .

On kohtalaisen hyvä turvaverkosto ympärillä niin täällä suomessa kuin maailmallakin .

Tietty elämässä voi tulla tilanteita jolloin karkuun lähtö järkevin vaihtoehto, mutta se ei mun logiigan mukaan ole pelkoa, vaan tervettä KAUPUNKILAISJÄRKEE . Mitä sulla ei tunnu olevan, ihan mielenkiinnosta olis kiva tietää kuinka "vanha ihminen" olet, kun puheet on kuin kakaralla . Mutta etpä ole itestäs laittanu paljoo tietojas profiiliin, eli KUKAHAN täällä pelekää ?? Mutta mulle oikeesti riittää toi skeida mitä sun näpeistäs lähtee tälle foorumille. ELI Moron nääs .
confused_orig.gif

Siis ampuakin voi monella lailla.Se entinen konsti, että polvilumio paskaks...pysäyttää kovankin äijän...miks pitää ampua tappaakseen?
Elokuvissa poliisi ampuu rosvolta aseen kadesta. Elokuvissa poliisi ampuu pahaa miesta jalkaan kun se juoksee sadan metrin paassa. Elokuvissa hyva mies saa aina luodin vasempaan olkapaahan ja se on aina "vaaraton lihashaava" jollaista ei ole olemassa kun kyse ampumavammasta. Kokeile joskus ampumista. Lahes kolmenkymmenen vuoden ammatin tuomalla kokemuksella sanon ettei se ole niin kuin on elokuvissa.

Raikuli, en tunne kovin hyvin Suomen ja Espanjan eroja mutta Espanjassa taitaisi olla samankaltainen periaate kuin taalla. Ei niihin rotsackeihin auta toruminen. Uhri tarvitsee apua ja rikollinen sanktiota.

Back