• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kohti Pyreneitä, 10.700km lenkki, Roadtrip Solo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tomi72
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
mchuurre sanoi:
Kutakuinkin hyvin - hyvin jutailtu, ja ihan oikeissa paikoissakin !:thumbup:

...ja se tuo Edelweissspitze jee, enkös mää sanonukki ! Hyät kuvat sait lumenkeskeltä :rakastunut:

Joo, oli aikas makee yöpaikka...iltasella istuskelin siinä mökin terassilla sikaria polttelen brändiyömyssykän kanssa maisemaa katselle, ei paha ollenkaan :D

Hienoa tekstiä. Taas voi haaveilla jostain paremmasta. Kiitos :D

Miten paljon muuten tuo reissu kokonaisuudessaan kustansi, suurinpiirtein?

designet sanoi:
Hienoa tekstiä. Taas voi haaveilla jostain paremmasta. Kiitos :D

Miten paljon muuten tuo reissu kokonaisuudessaan kustansi, suurinpiirtein?

Jos ihan rehellisesti sanon, niin en tiedä...enkä aio yhteen yrittää edes ynnäilläkään...sit ei seuraavan kerran uskalla enää lähteä reissuun ;)

Bensat tiesin siitä kun otin mielenkiinnosta kaikki reissun tankkaukset ylös.

Visa vinkui :) ja kaikki käteiset meni mitä olin mukaan säästänyt ;)

Ei johdu siitä että lompakko olisi niin iso ettei tarvi välittää, vaan päinvastoin...jos alkaa liikaa ynnäileen, joutuu toteamann et ei ole varaa...

Mut siinhän sitä saa omaan mahdolliseen reissuun käsitystä, kun arvioi suurinpiirtein bensat, yöpymiskulut per yö ja ruokailut + juomiset...siinähän ne tuollaisen reissun rahanreiät.

Ja ruokien, juomien ja majoitusten kustannuksiin pystyy itse vaikuttamaan todella paljon...

Minä tykkään syödä hyvin ja nukkua yöni sängyssä...

Jälkikaneetti vielä edelliseen:

"Live now, regret later" ;)

Tomi72 sanoi:
Jos ihan rehellisesti sanon, niin en tiedä...enkä aio yhteen yrittää edes ynnäilläkään...sit ei seuraavan kerran uskalla enää lähteä reissuun ;)

Bensat tiesin siitä kun otin mielenkiinnosta kaikki reissun tankkaukset ylös.

Visa vinkui :) ja kaikki käteiset meni mitä olin mukaan säästänyt ;)

Ei johdu siitä että lompakko olisi niin iso ettei tarvi välittää, vaan päinvastoin...jos alkaa liikaa ynnäileen, joutuu toteamann et ei ole varaa...

Mut siinhän sitä saa omaan mahdolliseen reissuun käsitystä, kun arvioi suurinpiirtein bensat, yöpymiskulut per yö ja ruokailut + juomiset...siinähän ne tuollaisen reissun rahanreiät.

Ja ruokien, juomien ja majoitusten kustannuksiin pystyy itse vaikuttamaan todella paljon...

Minä tykkään syödä hyvin ja nukkua yöni sängyssä...

heh, sama malli ajatella, yleensä riittää 100e/pvä noissa edullisemmissa maissa ja lännempänä yli 150e/pvä + erikoisuudet. Ens keväänä vois päästellä fugesta kotiin vaimon kanssa, pyörän sais kaverin muuttokontissa sinne n. talvella talvehtimaan autotalliin

W-P sanoi:
Siistii... talvella voi kiskoa makaroonia ja ketsuppia ja vaihtelun vuoks riisiä ja ketsuppia....

Ja hyvänä päivänä riisiä ja tarjoustonnikalaa :D

Hieno tarina ja kuvat :thumbup:

Itse parhaillaan vähän vastaavalla reissulla, lähdin vaan Tukholmasta ja ajoin 4 päiväs Barseloonan jotta ehtisin seuraamaan MotoGP kisoja.

Nyt oon Dolomiiteil hissukseen palaamssa kotiin päin.
Suunnitelmis on tulla via Batlicaa pitkin

bw Viel halvemalla, ku Andorras, on tankkata Livingos, n euron/litra, on joku italiaan kuuluva verovapaa vyöhyke

pupu sanoi:
...bw Viel halvemalla, ku Andorras, on tankkata Livingos, n euron/litra, on joku italiaan kuuluva verovapaa vyöhyke

Joo, ja seuraava tankkaus Samnaun. Sama tilanne, tax-free mesta....:orgmp:

pupu sanoi:
bw Viel halvemalla, ku Andorras, on tankkata Livingos, n euron/litra, on joku italiaan kuuluva verovapaa vyöhyke

Hitto ja melko vierestä menin, olis pitäny käydä tankilla vaikka ihan varta vasten :D

Hyvä kertomus matkasta ilman turhia jaaritteluja.On aistittavassa retken olleen oiken hyvä vaikkakin aika paljon kilometrejä tuohon 23päivään,monesti hyvän paikan löytyessä voi vetää lonkkaa jonku päivä,joskus mentävä rauhoittavaa keskiviivaa päivästä toiseen:jpstyle:Tuolla Edelweisspitzellä pitää olla yötä,on jäänyt toteuttamatta vaikka paikanpäällä on käyty useasti.

WOW... :jpstyle: hieno reissu sulla ja "oikealla" asenteella toteutettu! Paljon tuttuja maisemia ja paikkoja - tämä tarina sai entisen "matkamotoristin" muistot pintaan - kyllä! Ehkäpä minäkin, taas jonain päivänä... :wanna:

tie sanoi:
Hyvä kertomus matkasta ilman turhia jaaritteluja.On aistittavassa retken olleen oiken hyvä vaikkakin aika paljon kilometrejä tuohon 23päivään,monesti hyvän paikan löytyessä voi vetää lonkkaa jonku päivä,joskus mentävä rauhoittavaa keskiviivaa päivästä toiseen:jpstyle:Tuolla Edelweisspitzellä pitää olla yötä,on jäänyt toteuttamatta vaikka paikanpäällä on käyty useasti.

Juu...kilsoja tuli parisentuhatta enemmän kuin olin arvioinut...mutta ei oikein missään tullut sellaista "vedänpä täällä päivän lonkkaa" fiilistä...varmaankin aika paljon vaikutti se kun oli yksin reissussa...mietti et mitäs täs junnaamaan ja yksikseen peukaloita pyöritteleen, jatketaan matkaa ;) :orgmp:

Ja reissuhan oli ihan perkuleen mukava ;) Eikös ne moporeissut aina ;)

Edelweisspitz oli kyllä todellakin kokemisen arvoinen !

Kiitoksia, tämä oli niitä nautittavimpia kertomuksia kuvien kera, pulssi nousi kertomusten edetessä, kestääkö kone.. repeekö rengas.. löytyykö löpöä..nukkuuko mies taivasalla..selviääkö kohmelosta.
Täällä vain haaveillaan samasta toistaiseksi...

Oli Tomi72 kiva seurata reissusi etenemistä. Kiva stoori ja hyviä kuvia. Paljon ehdit 3:ssa viikossa nähdä ja kokea. Itse nyt emännän kanssa reissussa ja päivämatkat lyhyempiä kui sulla. Terveisä täältä Riminin auringosta.

pusi sanoi:
Oli Tomi72 kiva seurata reissusi etenemistä. Kiva stoori ja hyviä kuvia. Paljon ehdit 3:ssa viikossa nähdä ja kokea. Itse nyt emännän kanssa reissussa ja päivämatkat lyhyempiä kui sulla. Terveisä täältä Riminin auringosta.

Kiva jos koit mielenkiintoiseksi tarinani ;)

Olis kiva olla siellä ! Terveisiä työpäydän ääreltä ;)

Tomi72 sanoi:
Mitä !?!?! Sveitsissä alue, missä saa jotain halvalla ? :blink:

Genau ! Täällähä se lymyää, eli niin halpaa kuin vain switzerlandiassa voi olla, niin on!:;):

Ja huom: 2- tietä sinne menee, eli sopivasti toista ylös, ja vastaavasti toista taas alas, vai miten päin se nyt meni....:blink:

No voe helevatun bandwithit....riittävästi katellaan linkitettyjä kuvia niin alkaa photobucket perhana rahaa haluamaan :(

Kerran kuukaudessa näköjään nollaantuu tuo "bandwith", tai sit saa dollareilla rajattoman :pissed:

Rekisteröitymispäivän mukaan aina "nollaa" kuukauden ja taas kuvat nähtävissä kunnes "bandwith" käytetty...tietääkö kukaan mistä photobucketista näkee tuon rekisteröitymispäivänsä ?

Back