• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kitkapoisöljyllä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Puksuttaja
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tänä kesänä ajattelin pistää Gessuun pesevät ja kitkaa vähentävät autoöljyt. Jottain Mobil RF1 tai Shell Helix täyssyynteettistä nn-W50 tapaista mutta mikähän noista pysyisi parhaiten koneessa sisällä eikä ei vaurioittaisi tiivisteitä?

Tarkentaisitko minkälaista on kitkaa vähentävä öljy? Eikös kaikilla öljyillä ole moinen vaikutus..
smile_org.gif

No noissa synteettisissä autoöljyissä on kitkaa vähentäviä aineosia ja siksihän niitä ei voi käyttä kehittymättömissä moottoripyörissä  
wink.gif

Tänä kesänä ajattelin pistää Gessuun pesevät ja kitkaa vähentävät autoöljyt. Jottain Mobil RF1 tai Shell Helix täyssyynteettistä  nn-W50 tapaista mutta mikähän noista pysyisi parhaiten koneessa sisällä eikä ei vaurioittaisi tiivisteitä?
Höh, ihan turhaa laittaa jotain peseviä öljyjä.
20W-50 mineraali toimii mainiosti, sehän on kuin vanha kuplavolkkarin moottori.
Motonetissä 20W-50 maksaa 15,50 per 5 litraa.

Ei kai noi synteettiset pysy koneessa ollenkaan, kun stefat menee ruvelle eikä BMW myöskään niitä suosittele.

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif

Mikäli ei kytkin pyöri öljyssä niin miksi ei sitten käyttäis Kendallin GT1:stä, Valvolinen VR1:stä tai Redlinen vastaavaa KUNNON öljyä
smile_org.gif

Eikös ne kitkaa vähentävät eli polttoainetta säästävät täyssynteettiset käytä lisäaineena molybdeenia tms., joka oikeasti on haitallista märkäkytkimen toiminnalle! En ehkä moisia mopoon laittaisi! Sen sijaan rohkeasti olen välillä käytellyt puolisynteettisiä 10W-40:siä autoöljyjä, joissa ei tosiaan ole mainintaa kitkaa vähentävistä lisäaineista ...

Höh, ihan turhaa laittaa jotain peseviä öljyjä.
20W-50 mineraali toimii mainiosti, sehän on kuin vanha kuplavolkkarin moottori.
Motonetissä 20W-50 maksaa 15,50 per 5 litraa.

Ei kai noi synteettiset pysy koneessa ollenkaan, kun stefat menee ruvelle eikä BMW myöskään niitä suosittele.
HP2 Sportin manuskassa on erikseen mainittu öljyksi Castrolin synteettistä 10W-60 öljyä (samaa, mitä käytetään M-sarjan autoissa). Espanjan bemarin huollossa hinnat on noin 40€/litra. Motonetistä saa 4l kannun 59,90€. Ainakaan mulla ei ole vienyt yhtään öljyä. Edelliset oli jotain 6000km, eikä pinta ollut laskenut yhtään. Nykyisillä on menty huollon jälkeen 4000km ja sama homma. On kyllä ihan ryöstöhinta huollossa.

Eikös ne kitkaa vähentävät eli polttoainetta säästävät täyssynteettiset käytä lisäaineena molybdeenia tms., joka oikeasti on haitallista märkäkytkimen toiminnalle! En ehkä moisia mopoon laittaisi! Sen sijaan rohkeasti olen välillä käytellyt puolisynteettisiä 10W-40:siä autoöljyjä, joissa ei tosiaan ole mainintaa kitkaa vähentävistä lisäaineista ...
Tässähän on taas hyvän öljyväännön ainekset kasassa - varsinkin kun näyttää menevän märät ja kuivat kytkimet sekaisin...
tounge.gif

Itse käytän Toron lumilingossa 5W-30 synteettistä ja hyvin lumi lentää.
idea3.gif

t. pozo

062802moto_prv.gif

Ite oon ruvennu käyttään tota kylmäpuristettua rypsiöljyä kun siinä on sitä omega3 lisäainetta joka ehkäisee tota - ööö - mikä se nyt olikaan ...?

Jaahas sano joo. Eipä ole kellään kokemusta noista autoöljyistä näemmä eikä mielipidettä niiden soveltuvuudesta.
nixweiss.gif

Mopoöljyjen käytön olen päättänyt lopettaa. Niistä kun en usko olevan mitään mitään hyötyä verrattuna autoöljyyn boxeri-Gessussa mutta synteettistä sen olla pitää silti.

062802moto_prv.gif

perk mä oon pitänyt mobilin ralliformulaa kaikkissa bmw:ssä
ei ainakaan haittaa oo ollut.
eikä pöläytä juuri vaikka pitäs sivu tuella vähän aikaa.
tuohon stefojen rikkoontumiseen en usko.
ja mulle on sanottu aiemminkin et ihan liian kalliita öljyjä
koneessa pidän. mut sen sentään ite päätän.
biggrin.gif

Jaa autoöljyistä kokemusta? Ei mulla, mutta tohon pyörään lurautin Mobil 1 olisko ollu 5W-50 talveksi. On vähän notkeempi pyörähtämään käyntiin. Hyvin se on pelannu.

Tässähän on taas hyvän öljyväännön ainekset kasassa - varsinkin kun näyttää menevän märät ja kuivat kytkimet sekaisin...
tounge.gif

Itse käytän Toron lumilingossa 5W-30 synteettistä ja hyvin lumi lentää.
idea3.gif

t. pozo

062802moto_prv.gif
Ehdottomasti kuivaan kytkimeen 10W-60, se kun käy niin lämpöisenä ;)

On vain yksi öljy, muita öljyjä sinun ei pidä palvoman!
smile_org.gif

Ja pesee taatusti paremmin kuin OMO tai Fairy! Synteettisillä ajon jälkeen kun tuota pistät koneeseen, niin ensimmäisen parin sadan kilometrin jälkeen öljy on jo mustaa!

Back