Tänä kesänä ajattelin pistää Gessuun pesevät ja kitkaa vähentävät autoöljyt. Jottain Mobil RF1 tai Shell Helix täyssyynteettistä nn-W50 tapaista mutta mikähän noista pysyisi parhaiten koneessa sisällä eikä ei vaurioittaisi tiivisteitä?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Höh, ihan turhaa laittaa jotain peseviä öljyjä.Tänä kesänä ajattelin pistää Gessuun pesevät ja kitkaa vähentävät autoöljyt. Jottain Mobil RF1 tai Shell Helix täyssyynteettistä nn-W50 tapaista mutta mikähän noista pysyisi parhaiten koneessa sisällä eikä ei vaurioittaisi tiivisteitä?
Mitä sieltä tuolla hinnalla löytyy? Olen katsellut, mutta en ole huomannut.. Lähiprismassa kun ei ole viime aikoina ollut Shell X-100 20W-50:stä...20W-50 mineraali toimii mainiosti, sehän on kuin vanha kuplavolkkarin moottori.
Motonetissä 20W-50 maksaa 15,50 per 5 litraa.
HP2 Sportin manuskassa on erikseen mainittu öljyksi Castrolin synteettistä 10W-60 öljyä (samaa, mitä käytetään M-sarjan autoissa). Espanjan bemarin huollossa hinnat on noin 40€/litra. Motonetistä saa 4l kannun 59,90€. Ainakaan mulla ei ole vienyt yhtään öljyä. Edelliset oli jotain 6000km, eikä pinta ollut laskenut yhtään. Nykyisillä on menty huollon jälkeen 4000km ja sama homma. On kyllä ihan ryöstöhinta huollossa.Höh, ihan turhaa laittaa jotain peseviä öljyjä.
20W-50 mineraali toimii mainiosti, sehän on kuin vanha kuplavolkkarin moottori.
Motonetissä 20W-50 maksaa 15,50 per 5 litraa.
Ei kai noi synteettiset pysy koneessa ollenkaan, kun stefat menee ruvelle eikä BMW myöskään niitä suosittele.
No tuolla hakusanalla löytyyMitä sieltä tuolla hinnalla löytyy? Olen katsellut, mutta en ole huomannut.. Lähiprismassa kun ei ole viime aikoina ollut Shell X-100 20W-50:stä...
Tässähän on taas hyvän öljyväännön ainekset kasassa - varsinkin kun näyttää menevän märät ja kuivat kytkimet sekaisin...Eikös ne kitkaa vähentävät eli polttoainetta säästävät täyssynteettiset käytä lisäaineena molybdeenia tms., joka oikeasti on haitallista märkäkytkimen toiminnalle! En ehkä moisia mopoon laittaisi! Sen sijaan rohkeasti olen välillä käytellyt puolisynteettisiä 10W-40:siä autoöljyjä, joissa ei tosiaan ole mainintaa kitkaa vähentävistä lisäaineista ...
Ehdottomasti kuivaan kytkimeen 10W-60, se kun käy niin lämpöisenäTässähän on taas hyvän öljyväännön ainekset kasassa - varsinkin kun näyttää menevän märät ja kuivat kytkimet sekaisin...Eikös ne kitkaa vähentävät eli polttoainetta säästävät täyssynteettiset käytä lisäaineena molybdeenia tms., joka oikeasti on haitallista märkäkytkimen toiminnalle! En ehkä moisia mopoon laittaisi! Sen sijaan rohkeasti olen välillä käytellyt puolisynteettisiä 10W-40:siä autoöljyjä, joissa ei tosiaan ole mainintaa kitkaa vähentävistä lisäaineista ...![]()
Itse käytän Toron lumilingossa 5W-30 synteettistä ja hyvin lumi lentää.![]()
t. pozo
![]()
Itse suosin tätä merkkiä, päivittäin.On vain yksi öljy, muita öljyjä sinun ei pidä palvoman!![]()