Kilpailun tulokset löytyvät tuolta:
http://www.mp-tuki.fi/asiakir....ora.pdf
Kameroista nyt muutamaan kertaan viimeisten kierrosten ajot katsoneena totean, että pahalta näytti lippa. Ensiapu oli paikalla jo ennen kuin olin paikan ohittanut toisen kerran (eli alle 1min 15 sek. Katsomosta kuvatut videot ovat juuri latautumassa ja niistä voi laskea tarkat sekunnit. Jälkikäteen on tullut spekulointeja siitä, että kisa olisi tullut keskeyttää. Näin kilpailijan näkökulmasta en pitänyt sitä tarpeellisena. Keltaiset liput liehuivat ja kuski ei ollut erityisen vaarallisessa paikassa, joten kilpailu voitiin viedä turvallisesti loppuun. Jos tuo kaato olisi tapahtunut kilpailun alkumetreillä, niin silloin keskeyttäminen olisi ollut paikallaan, sillä ambulanssia ei siihen kohtaan oikein voi ottaa seisomaan.
Kiitän kilpailun johtoa, muita vapaaehtoisia ja Rata SM:n väkeä. Viikonloppu oli hyvä ja viihtyisä. Toivottavasti seuraavissa kisoissa oma vauhtini on jo aika-ajossa sillä tasolla, että A-lähtöön pääsee suoraan. Indeksin (01:18,365) alle pääsin (1:17,975) mutta niin pääsi moni muukin ja B-lähtöön olisi tullut niin vähän väkeä, että kilpailun johto päätti pistää puolesta poikki. Päätös oli mielestäni oikea vaikka toki olisin A-lähtöön halunnut suoraan. B-lähdön kautta kiertämällä voimat loppuvat ja ruutu on tietenkin A-lähdössä huonompi kuin mitä olisi sinne suoraan ajamalla. Toisella treenipäivällä vauhtia ei vielä ollut tarpeeksi, joten näin.
B-lähtö meinasi muodostua hieman tylsäksi kun taas perinteisesti sijalta 12 pääsin puikkelehtimaan sijalle 2 ensimmäiseen mutkaan tultaessa ja hieman myöhemmin piikkipaikalle jossa köröttelin tylsää yksinäistä ajoani muutaman kierroksen ja aloin himmailemaan jotta tulisi joku kisaamaan ja niinhän sitten Eronen tulikin ja täräytti ohi ja vauhtia oli sitten sen verta enempi kuin itselläni, joten pääsi karkuunkin.
A-lähtö oli sitten verrattoman paljon hauskempi kun sai kääntää ja vääntää useiden kisakumppanien kanssa. Ruudusta 23 lähdin kisaan ja kolmosmutkaan tultaessa olin sijalla 11-12, eli lähtö meni aika nappiin jälleen. Eteen jäi kuitenkin vielä sopivia vastustajia (Petri Harju, Marko Somero, Kari Rantamaa ja Hirsimäen Jere). Petrin ja Markon arvelin isokokoisina heppuina hyytyvän kisan loppua kohti ainakin samalle tasolle missä itse olin kisan alussa, joten päätin ainakin heidät saalistaa. Jerestä tiesin pääseväni suoralla ohi, koska Jeren pyörä on hieman omaani tehottomampi. Karista pääsin kertaalleen ohi, mutta sitten Kari kuittasi ja katosi.
Omaksi hämmästyksekseni olin maaliin tultaessa sijalla 8. Kausi alkoi paremmin siinä mielessä kuin olin odottanut ja pisteitä tuli ruhtinaalliset kahdeksan kun viime kaudella niitä tuli yhteensä 15 ja edellisellä vain seitsemän. Hyvin odotuksin Botniaringin tämän viikon lauantaita kohti. Tavoitteena pistesijoitus. Oma ennätys tuskin paranee, sillä sen verta kova se oli jo viime kaudella tasooni nähden (1:13.4), joten jos jotain 1:15 alkuiista lähtisi hakemaan. Aika-ajossa 1:17 alkuinen kiikarissa.
Kameroiden kanssa oli vielä pientä hapuilua. Takakamera hieman otti tärinää ja etukamerakuvaa sotki kameran huonohko sijoittelu, katsastuspäällikön pleksiin lätkäisemä lakanan kokoinen katsastustarra ja avaimen peränä olevan villatöppösen heiluminen välillä edessä.
Lähimmäksi arvanneet ottanevat halutessaan yhteyttä (jukka.relander(ät)pp.inet.fi ja ilmoittavat mille ratapäivälle haluavat maksutta tulla ajamaan.
Järjestäjille vielä kerran kiitos ja kolhiintuneille kuskeille toipumisia. Viivalla nähdään taas lauantaina.
Jukka