Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joskus se voi "tuntua" siltä kun tehokäyriä tasoitellaan ilman mitään suuria tehopiikkejä,penkki,ajanottokellot radalla ja vartilla olivat tehottomuudesta eri mieltä joten äskeistä lausettasi en mene allekirjoittamaan.........ellet tietty satu ajamaan k5/k6 kiksulla joka on tietty aina tehokkain ja paras kaikessa...!'06 10R vaan tuntu niin suatanan tehottomalta kun kävin sellasta kesällä kokeilemassa... Tuntu että entisessä 750 gixussakin oli enemmän potkua ku siinä.![]()
Jep, näin se on. En tiedä tiesikö juualton, että japsien tonnisissa on huippunopeus rajoitettu, kuten Busassa ja ZZR 1400:ssakin, ja että ne menis yli 300km/h (ainakin muutama niistä) kun rajoittimet poistaa.Uusi kymppi kawa oli tonnisten tehokkain joka testissä vuonna 2006 mitä mittaus tuloksia itse lehdistä pläräsin,oikeastaan mikään ulkomaan lehti ei tuonut poikkeusta tuohon,toisissa myös mukana agusta. Huippunopeutta tosin agustalle mitattiin parissa lehdessä eniten,ei tullut rajoittaja mukaan.
Etenkään takapäässä et voi verrata jäykkyyttä jousivakiolla. Alustageometrialla eli linkustolla on yhtälainen merkitys. Helpoin tapa on verrata painumia. Vaikeampi on laskea geometrian läpi jousivoimia.Hondassa on Showan valmistama keula sekä takaiskari. Saman valmistajan joka valmistaa Suzukin 600/750 '06:ten jousituksen. Jousitus eroaa Suzukin vastaavasta niin rakenteeltaan kuin oletussäädöiltään. Molemmissa on kyllä 43mm etuputket mutta siihen yhtäläisyydet jäävätkin.
Hondassa takaiskarina on Showan 40mm, kun Suzukissa se on Kayaban 43mm. Olennaisin ero on se, että Hondan alusta on vakiona huomattavasti jäykempi. Suzukissa takajousituksen jousi on 8.1KG/MM, kun Hondassa se taas vastaavasti on 12KG/MM.
Tokihan se on fakta, että jos painat sellaiset 90kg ja lähdet hondalla ajelemaan alusta tuntuu vakaammalta, kuin Suzukissa, jonka takajousi on optimi 68kg riisinpurijalle!
Tuo renkaitten profiili sekä kuluneisuus saatikka sitten mitkä renkaat pyörässä on alla vaikuttavat huomattavasti ajotuntumaan ja pyörän käyttäytymiseen. Itse en koskaan ole luottanut noihin gixxerin esiasennusrenkaisiin enkä sellaisia tule koskaan siihen enää ostamaan.
Hyvä puoli tuossa Hondassa on, että varaosat taitavat olla halvimmat koko kiloisten sakissa![]()
Kyllähän toi rajoitin on ikävä kyllä henkilökohtaisestikkin jouduttu toteamaanJep, näin se on. En tiedä tiesikö juualton, että japsien tonnisissa on huippunopeus rajoitettu, kuten Busassa ja ZZR 1400:ssakin, ja että ne menis yli 300km/h (ainakin muutama niistä) kun rajoittimet poistaa.Uusi kymppi kawa oli tonnisten tehokkain joka testissä vuonna 2006 mitä mittaus tuloksia itse lehdistä pläräsin,oikeastaan mikään ulkomaan lehti ei tuonut poikkeusta tuohon,toisissa myös mukana agusta. Huippunopeutta tosin agustalle mitattiin parissa lehdessä eniten,ei tullut rajoittaja mukaan.
Älä huoli veliseni, ensi kesänä tähänkin mieltä vaivaavaan epäkohtaan on tulossa muutos! Pääsee gixxerikin laulamaan rajotinta vasten 6:lla kuten eräs toinenkin mopo taannoinKyllähän toi rajoitin on ikävä kyllä henkilökohtaisestikkin jouduttu toteamaan![]()
Olen samaa mieltä uudemmista rykkösistä. Ennakkojutuissa ja testeissä vaan mainostettiin, että nyt tässä -07 mallissa on selkeesti parempi motti kuin oli edellisessä (eli nyt piti löytyä taas alempaakin vääntöä). Eipä se vaan juuri parempi ollut...Jos R1 ja Gixxerin välillä pitää valita niin Gixxer. R1 on niin tehoton alhaalta ja kierroksien nousua pitää odotella. Lyhytiskuisessa koneessa on menty huonompaan suutaan normaalia katukäyttöä ajatellen minun mielestä.
Omaan makuun Ducati 1098S oli paras, mutta vaikka siinä onkin potkua eniten alhaalla ei se silti tasaisesti vedä. Alusta on aivan kuin Gixxerissä, ei suurta eroa. Jarrut on Ducatissa paljon tehokkaammat, ehkä liiankin.
Gixxer on hintaan nähden varmaan paras valinta.