Onneksi TES ei tunne muuta kuin auton ja työauton.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei vaikuta matkamittariin, perästä nopeusmittarin anturi irti niin vaikuttaaEi muuta kuin takapyörän abs-anturi irti lapin matkoille, kuten bemarimiehet tekee..![]()
No sinäpä hurja olit. Haluatko kenties jonkun mitalin?Paljonpa porukka arvailee. Mitäpä itse tein? No, soitin verottajalle ja kysyin miten homma oikein menee. Vastaus; heitä ei kiinnosta ajatko mopolla vai autolla. Mopon kilometrikorvaus alkaa kiinnostaa sitten jos työn luonne vaatii moottoripyörällä ajoa mut jos on mahdollisuus valita auton ja mopon välillä ja ajat mopolla niin heille aivan sama. Työnantajaa voi "ehkä" asia kiinnostaa mutta itse otin sen kannan että jos käy nalkuttaa niin ajetaan sitten autolla niin saadaan ne kulut riittämään.
Riippuu todella paljon verottajasta. Joitakin kiinnostaa sekin, jos ajat polkupyörällä, kävelet, ajat mopolla tai moottorikelkalla.Paljonpa porukka arvailee. Mitäpä itse tein? No, soitin verottajalle ja kysyin miten homma oikein menee. Vastaus; heitä ei kiinnosta ajatko mopolla vai autolla. Mopon kilometrikorvaus alkaa kiinnostaa sitten jos työn luonne vaatii moottoripyörällä ajoa mut jos on mahdollisuus valita auton ja mopon välillä ja ajat mopolla niin heille aivan sama. Työnantajaa voi "ehkä" asia kiinnostaa mutta itse otin sen kannan että jos käy nalkuttaa niin ajetaan sitten autolla niin saadaan ne kulut riittämään.
Tämähän riippuu niin monesta tekijästä mikä maksaa ja miten paljon ja milläkin vehkeellä. Omassa tapauksessani autoilun kilometrihinnat ovat olleet vähintään tuplaten korkeampia.Sain ensi kesäksi semmoisen projektin, jossa joudun reissaamaan ympäri Suomea. No XX:llä tietty! Mutta miksi auton km-korvaukset ovat 45 snt/km ja prätkän 33 snt/km, vaikka kulut ovat prätkällä oikeastaan suuremmat; bensaa palaa matkapyörällä enemmän kuin keskivertoautolla ja muut kulut ovat suhteessa paljon suuremmat. Tietääkö joku?
Eipä se auton omistamista vaadi. Aina niitä autoja joltain lainaankin saa.Köh. köh.. Ei kannattane liikaa huudella, vaikka maan tapa tuo taitaakin olla. Jos ei autoa omista, niin voi olla vaikeampaa selitellä verottajalle jos kyselyjä tulee.aivan. minä olen laskuttanut kilometrit autotaksan mukaan, vaikka pyörällä olenkin ajellutÖöö.. Tietääkö / tartteeko kenenkään tietää, että käytät reissaamiseen pyörää..?![]()
Mitali olis joo kiva. Eikus monta kertaa asiat saa selville ihan kysymällä. Tietty on kivempi arvailla ja spekuloida niin säilyy jännitys ja ihan parhaat tyypit voi esittää omia arvauksiaan faktoina.No sinäpä hurja olit. Haluatko kenties jonkun mitalin?
Työnantajallehan se on vain voittoa jos voi maksaa suuremman summan verovapaasti työntekijälle.. Verottajaahan nämä juuri kiinnostaa jos kierretään verotusta kilsakorvauksillaMatkalaskujen vääristely on kansanhuvia mutta huonolla tuurilla tulee kenkää ainakin mitä lehdistä saa välillä lukea. Ja kun auton ja mp:n ero on sentään 12 centtiä niin siitä syntyy äkkiä sen verran euroja, että asioista perillä oleva työnantaja voi katsoa tulleensa petetyksi työntekijän puolelta. Eikä siinä silloin auta se ettei verottajaa kinnosta.
En tarkoittanut palkan korvausta vaan ihan ajamalla ajettuja kilometrejä ja niistä saatuja korvauksia.Työnantajallehan se on vain voittoa jos voi maksaa suuremman summan verovapaasti työntekijälle.. Verottajaahan nämä juuri kiinnostaa jos kierretään verotusta kilsakorvauksillaMatkalaskujen vääristely on kansanhuvia mutta huonolla tuurilla tulee kenkää ainakin mitä lehdistä saa välillä lukea. Ja kun auton ja mp:n ero on sentään 12 centtiä niin siitä syntyy äkkiä sen verran euroja, että asioista perillä oleva työnantaja voi katsoa tulleensa petetyksi työntekijän puolelta. Eikä siinä silloin auta se ettei verottajaa kinnosta.