• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kilokyykky käyttöpyöränä

Kilokyykky käyttöpyöränä -

• Kilokyykky palvelee hyvin yleispyöränä

Ääniä: 7 77,8%
  • Kilokyykky ei palvele yleispyöränä

Ääniä: 2 22,2%

• Ääniä yhteensä
    9
Kaikkeen se kilokyykky sopii, paitsi offroadiin. Tosin oon mä videon nähny offroad rykkösestä ja se näytti erittäin huvittavalta
062802moto_prv.gif

Kovasti olen tykästynyt vanha koppasen millen ergonomiaan.
Ei puuduta tai kipeydy mikään ajoi sitten taajamassa tai mutkatiellä.
Ei edes käy ranteille.

Aikaisempi Suizan SV oli rankempi ajaa taajamassa ranteiden kannalta.

Jos ei ole tarvis kuskailla isompaa määrää tavaraa mukanaan, ei aja usein hiekkateillä, eikä aja paljon matkaa 2-päällä, niin mikäs siinä, kilokyykky sopii siinä missä moni muukin.

Mutta jos mikä tahansa noista vaatimuksista pitää täyttyä, sitten löytyy monta muuta parempaa vaihtoehtoa.

Meneehän se. Tämänkin kesän se oli ainoa kulkupeli ja toimi ihan hyvin kauppakassina, mökkireissuilla, golffaamassa käydessä, työmatkoilla, radalla, kauniilla säällä, sateella, alpeilla, vuonoilla, motarilla ja hiekkateillä. Pikkupakkasilla ei oikein toimi käyttöpyöränä kuten myös muuttoautona toimii nihkeästi. Muuten ei paljoa tule mieleen tilanteita joihin se ei olisi omassa elämässäni sopinut. Lapsia sillä voisi olla nihkeätä kuskata päiväkerhoon. Ainakin jos suurpehettä paimentaa.

Edit: Sen verran piti vielä kommentoida, että mielestäni toi kyykky on itseasiassa todella hauska ajaa hiekkatiellä. Mutkaan sisään varovaisemmin, mutta sitten voikin ottaa parin sadan metrin powerslidejä ilman että tarvirtsee vaihteita vaihdella. Kyllä suomalaisella kovalla hiekkatiellä helposti vauhdin hurmaan pääsee. Katteet vaan vähän säälittää, niin siksi tuota hauskuutta joutuu rajoittamaan.

Meneehän se. Tämänkin kesän se oli ainoa kulkupeli ja toimi ihan hyvin kauppakassina, mökkireissuilla, golffaamassa käydessä, työmatkoilla, radalla, kauniilla säällä, sateella, alpeilla, vuonoilla, motarilla ja hiekkateillä. Pikkupakkasilla ei oikein toimi käyttöpyöränä kuten myös muuttoautona toimii nihkeästi. Muuten ei paljoa tule mieleen tilanteita joihin se ei olisi omassa elämässäni sopinut. Lapsia sillä voisi olla nihkeätä kuskata päiväkerhoon. Ainakin jos suurpehettä paimentaa.

Edit: Sen verran piti vielä kommentoida, että mielestäni toi kyykky on itseasiassa todella hauska ajaa hiekkatiellä. Mutkaan sisään varovaisemmin, mutta sitten voikin ottaa parin sadan metrin powerslidejä ilman että tarvirtsee vaihteita vaihdella. Kyllä suomalaisella kovalla hiekkatiellä helposti vauhdin hurmaan pääsee. Katteet vaan vähän säälittää, niin siksi tuota hauskuutta joutuu rajoittamaan.
Kyllähän soralla ajo on kivaa ja jos siitä nauttii jo kyykyllä, niin kunnon soralingolla se on jo sitten aivan taivaallista...  
biggrin.gif

Ps. Itseä lähinnä vituttaa ajaa sorateitä jos on kyykky alla. Monttukone on siihen hommaan ainoa oikea laite, kaikki muu on huijausta.

Pss. Edelleenkin kilokyykkäri on minun makuun paras yleispyörä.

Jos ei ole tarvis kuskailla isompaa määrää tavaraa mukanaan, ei aja usein hiekkateillä, eikä aja paljon matkaa 2-päällä, niin mikäs siinä, kilokyykky sopii siinä missä moni muukin.

Mutta jos mikä tahansa noista vaatimuksista pitää täyttyä, sitten löytyy monta muuta parempaa vaihtoehtoa.
Unohdit listalta vielä kaupunkiajon ja suomalaiset maantiet...

Toki noita kaikkia voi tehdä kilokyykyllä (siis eihän se mahdotonta ole, istuuhan jotkut muurahaispesässäkin jne)...

En todellakaan tajua miksei kilokyykky toimisi yleispyöränä normaalipainoisella ja muutenkin terveellä keskivertohenkilöllä.

Ainoat mieleen tulevat poikkeukset jotka rajoittaisivat käyttöä ovat luokkaa erilaisia liikuntahaittoja tms. jotka estävät pyörän selkään kömyämisen, jalkojen sovittamisen tapeille ja mahdollisesti pään riittävän kääntymisen.

Aikoinaan rissasin RD350sta tehdyllä race replicalla, jossa replicointi tarkoitti myös sitä että vilkkujen ja peilien lisäksi aparaatista oli kevennetty myös kicksi pois ja starttasin sen aina työntämällä - koska niin tehtiin myös oikeille kilpureille
smile_org.gif

Jos esim. '04 rytkösellä ei halutessaan pärjää  on se miehen heikkoutta, eikä pyörän huonoutta.

Ja ainahan kyykyn voi fighteroida jos siltä tuntuu.

Kannattaa muistaa että menneinä aikoina on hiekkatielläkin kurvattu aivan perusprätkillä kummasti kun isoja enduroja ei oltu vielä keksittykkään ja asvaltoinnin määräkin oli aivan eri tasoa (=vähäisempi) kuin nykyään.

Mä vaihdoin vifferin kilokyykkyyn kesän lopulla. Ja hetkeäkään en ole katunut.

Kyllä meikäläisen ylipainoinen vartalo toimii siinä ihan hyvin, jopa paremmin kuin vifferin päällä. Kaikessa ajossa, mitä eteen on tullut. Ja siitäkin se on hyvä peli, ettei minun massoilla tarvi edes harkita mitään tarakkaharakkaa, kun kantavuus ei kuitenkaan riitä
smile_org.gif
.

Soralla ajetaan sitten autolla. Jos silläkään. Tai kyykyllä, mikäli tilanne vaatii. Asenteesta se kiinni.

Metriäkään en ole kyykyllä muistaakseni ajanut mut eiköhän sillä missä tahansa asfaltilla pärjää..hiukan kyllä hymyilytti tuo kysymyksenasettelu, ne eivät saa vastata jotka eivät omaa tarpeeksi kokemusta. Aika moni varmaan on joskus kokeillut tuommosta, mutta ovat todenneet ettei ole heidän peli ja ostaneet sitte jonkun muun. Eli kaikki vastaajat joko omistavat tai ovat omistaneet tuollaisen.
biggrin.gif

Jos yksi pyörätyyppi pitää valita joka ajoon niin onhan se (kilo)kyykky vahvoilla.

Jos taas on mahdollisuus valita niin päivämatkan ylittäessä 400 kilometriä pyörä vaihtuu matka-ajoon paremmin sopivaksi. Ihan kuten se vaihtuu kun mennään varvikkoon ajeleen.

Kilokyykky lähtee viimeisenä tallista. Siitä riittää hauskanpitoon, reissuun, lentokenttävetoihin ja kaikkeen kivaan.

Ei tähän ole yleispätevää vastausta. Jollain palvelee varmasti hyvinkin, toisella sitten taas ei. En tosin oivalla miksi hommata kilokyykky matkapyöräksi, kun mukavampiakin vaihtoehtoja on tarjolla. Toisaalta, jos rataharrastus on tärkeää, niin kyllähän kyykky radalle paremmin sopii kuin matkapyörä.

Jaa, ei mulla tosin ole tarpeeksi kokemusta kilokyykyllä ajamisesta, mutta ei tarvitsekaan. Kyykky, kuin kyykky, niin ei ole minun ajokki, johtuen (minulle) sopimattomasta ajoasennosta. Kintut kramppaa nivusista saman tien, kun kyykyn päälle vääntäydyn.

Ei ole tosin customikaan minun ajokki, johtuen edelleen samasta syystä, eli minulle sopimattomasta ajoasennosta.

Ei tähän ole yleispätevää vastausta. Jollain palvelee varmasti hyvinkin, toisella sitten taas ei. En tosin oivalla miksi hommata kilokyykky matkapyöräksi, kun mukavampiakin vaihtoehtoja on tarjolla. Toisaalta, jos rataharrastus on tärkeää, niin kyllähän kyykky radalle paremmin sopii kuin matkapyörä.

Jaa, ei mulla tosin ole tarpeeksi kokemusta kilokyykyllä ajamisesta, mutta ei tarvitsekaan. Kyykky, kuin kyykky, niin ei ole minun ajokki, johtuen (minulle) sopimattomasta ajoasennosta. Kintut kramppaa nivusista saman tien, kun kyykyn päälle vääntäydyn.

Ei ole tosin customikaan minun ajokki, johtuen edelleen samasta syystä, eli minulle sopimattomasta ajoasennosta.
Ei sitä tarvitsekkaan oivaltaa erikseen... Sitten jos ja kun on kokemusta kyykkyistä ja pääsee (jos pääsee?) niiden makuun, on helpompi myös ymmärtää miksi niillä on niin hyvä ajaa reissuakin ja miksi moni sellaisen siihenkin hommaan valjastaa. Matkavessat ovat ainakin omaan makuun niin tylsiä ajettavia kyykkyjen rinnalla, ettei itsellä ole paljon miettimistä millä lähteä vaikkapa eurooppaa kiertämään.

Ps. Omalle sadan kilon ruholle ovat n.800km:n siirtymät päivässä sopineet vielä aivan mainiosti, eikä ole kroppa krakannut. Kilokyykkääriin ei tarvitse kuin geelipenkki vaihtaa ja se on mitä parhain matkavessa. Kuljetuskapasiteetti tosin aika onneton, siitä pisteet sohville...  
biggrin.gif

Kilokyykky lähtee viimeisenä tallista. Siitä riittää hauskanpitoon, reissuun, lentokenttävetoihin ja kaikkeen kivaan.
Kumpi lähtisi viimeisenä tallista olisikin vaikea päätös. Molemmat täyttää mainitut vaatimukset loistavasti.

Toivottavasti tuollaista päätöstä ei tarvi tehä  
smile_org.gif
No ei kannata moisia miettiä... Niin hyvä setti sulla jo tuossa on.  
biggrin.gif
 Ei puutu kuin GSX750R ratarassi ja olisi jo aika hyvin eri tarpeet täytetty.

Kilokyykky on niin mukava nautintoväline...
062802moto_prv.gif
biggrin.gif
Eihän Ferrarinkaan perään laiteta asuntovaunua ja olla caravaanareita...
tounge.gif

Back