• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kilofasun stongan raiserit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja (poistettu tili)
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko teillä oma letka sit 21.5,vai aiotteko hymyillä vai lymyillä?
Moneskohan muuten olin?9.?
Mitä tapahtuu 21.5
confused_orig.gif
Wattu, oon sillon merellä, eli mun hopeanuoli ei korista mitään letkaa...
bawling.gif

Ajokausi avattu täälläkin, 100km Siuntio-Kirkkonummi-Espoo maisemissa. Tunteen hienoutta ei voi tajuta kukaan muu kuin toinen mopoilija. Aika hyvässä kunnossa useimmat tiet oli, tosin yksi hiekkainen kelirikkopätkä oli.

21.5. on joku hymyilevän motoristin letka. En muista mistä lähti, mutta päätyy Makasiineille. Kyllä mä tänään hymyilin, mutta en taida letkaan mennä.

Nro 10 kehiin. Kausi on vielä avaamatta täällä pohjoosen korkeuksilla mutta jotenkin tuntuu että viikonloppuna pärähtää. Kasuttimet oli eilen vielä auki kun neuloilla seosta haettiin. NWS huggeri on tilattu briteistä, Sigmasportin diginopeusmittaria väsään mittaritaulun jatkoksi ja digitaalinen lämpö ja jännitemittauskin löytyy kohta. Sähköjä aion vetää myös läppärille, Gepsille ja digikameran latureille ennenkuin Euroopan turnee kesällä starttaa. Ja ne sivutelineet laukuillekin pitäss vielä hakee Tampereelta
062802moto_prv.gif

Tämän kesän eka tonni jo Fazulla täynnä.
Pyörähän on niin mainio ajaa, että ihan sama missä kokoontuminen päätetään järjestää, enemmänkin tuo ajankohta kiinnostaa ettei satu muita menoja päällekkäin.
Kaikilla on ainakin sitten hyvä pyörä alla tuollaisessa tapahtumassa.

Mites onko porukat jo kiristelly fazereistaan nokkaketjua? Jos on niin missä kilometreissä? En just nyt jaksa penkoa tietoja mistään muualta niin ajattelin kysäistä täältä fellow fazer mastereilta...
cool.gif
En nyt tiedä rallattaako toi itelläkään yhtään sen enempää ku aluksikaan tai onko ko. toimenpiteelle muutenkaan mitään perusteita vielä...

Watun sliparit odotuttaa itteään... 3 viikkoa sitten tilatut penteleet.
veryangry.gif
Mun tuurilla eivät kerkee tulla ees tälle lomalle vaan heti kun hyppään takas paattiin niin samantien putket postissa, se on saletti...

Ei tartte kiristellä kun siinä on automaattinen kiristin  
wink.gif
WAUU... Joo, olis vaan pitäny lukee noita manuaaleja  
tounge.gif
Vähän liian huoleton tämä pyörä on kyllä, tuntuu että joku on vialla kun ei tartte koko ajan olla säätämässä...  
tounge.gif

Edit: Ai nii, mitä öljyä muuten käytätte? Mulla nyt sisällä vissiin vähän liian litkut nesteet (olikohan 0W-50 tai 10W-50). Tuntuu et noi vaihteet on vähän tylymmät käyttää kuin esim. 20W-40 öljyillä. Onkos joku käyttäny sitä Yamahan omaa? Ajattelin sitä seuraavaks nääs...

Olipas mukava vaikutus kun laittelin tyttöön uudet tulpat tänään. Edellisillä tulikin ajeltua 10000km... Mutta kyllä tyhjäkäynti tasottu aikalailla.
cool.gif
Mun slipareita taas ei kuulu, witt!!!! Sen siitä saa kun rupee erikoisuuksia tavotteleen, nyt saa odottaa varmaan ens lomaan noita ääniä...
bawling.gif
bawling.gif
bawling.gif

Öljystä sen verran, että parhaita synteettisiä esim. Castrolin R4 Superbike tuohon ei suositella laitettavaksi. Joku taika kai siinä on, että vaihteisto tms... ei toimi sitten kunnolla. Castrolin GPS sitten toimiikin ihan hyvin ja on jopa halvempaa.

Tulpista taasen ihmettelen, että 10 tkm välein joku niitä vaihtaa. Huolto-ohjeessakin vasta 20 tkm kohdalla niiden vaihto ajankohtainen. Itsellä kohta 18 tkm ajettuna Fazulla ja ei tuossa tulppien osalta mitään ongelmia ole vielä esiintynyt. Säälittää oikein että takuun takia nyt haluavat tietenkin myydä kalliit tulpat. Ellen kerkeä niitä jostain hankkimaan halvemmalla ja vien matkassa huoltoon.

Uutta eturengasta tänään koeajoin ja hyvin tuntuu toimivan. Selvä ero tuossa Metzelerin Z4 ensiasennusrenkaassa ja Sportec M-1 kumissa. Vaikka on vielä suhteellisen viileät säät, niin Sportecillä uskaltaa paremmin noita mutkia ottaa. Z4:llä kun välillä tuli tunne että etunen lipsuu alta vaikka jousitustakin on säädetty löysemmälle edestä ja tiukemmalle takaa. Jenkkifoorumeillahan joku taisi kehua omaa rengastustaan että Sportec eteen ja Z4/Z6 taakse. Millaisia vaariatioita muilla Fazukuskeilla on? Sateellahan tuo Z4:kin tuntui olevan äärimmäisen hyvä. Toivotaan, että uusi vielä parempi. Takanakki kun kuitenkin kesän aikaan ainakin kerran vaihtuu, niin nyt aikaa vain harkita mitä sinne heittäisi.

Niin, no mulla löivät liikkeessä ekat uudet tulpat sisään jo tuossa 10000km huollossa. ELI RAHASTIVAT PERKELEET!!!
omg.gif
Nyt sit huvikseni vaihdoin kun tuli hyllyyn ostettua satsi kynttilöitä... (Mikään pakko ei siis minua motivoinut)

Mulla on ensiasennus kumien jälkeen ollu Michelinin Pilot Roadia sekä edessä että takana. Taakse lähinnä ensin laitoin kun tuntui olevan liian hanakka syömään takanakkia tämä peli, eikä oo varaa 6000km välein uutta ostaa... Pilot Road on kestäny hyvin ja pitääkin mulle ihan tarpeeksi, radalle siitä ei varmaan ole. Sit ihan harmonian vuoksi laitatin siis eteen samanlaista mallia.

Nuo tulpat on vielä tosi mielenkiintoiset vaihtaa ja kiristää oikeaan momenttiin
biggrin.gif
biggrin.gif
.Castrolin öljyä 10w-40 oon käyttänyt ja hyvin on pelittänyt,renkaina on nyt pirellin dragon gts:t , takanakkina vielä 190 levee ja samanlaisen laitan uudenkin kun tuo nykyinen alkaa olla finaalissa , on kulutus kestävä ja näyttävä nakki :jpstyle:ja ominaisuudet muutenkin riitää mulle mainiosti.Laiton tuosa fasun tulille ja kyllä se vaan nätysti kehräs ,ajaamaan en vielä ole aikonut tuo meikän kujan pätkä on niin kuraisessa kunnossa että antaa vielä vähän kuivahtaa niin sitten....
sport05.gif
.Kantsiikohan tuon kaasareiden balanssin käydä säätämässä vai antaisko olla , onkohan sekin vaan rahastusta
confused_orig.gif

Juu, tuon kaasareitten synkronoinninkin vois ite opetella ja väsätä semmosen laitteen... Mut mut, watuttaa kun ei ole tiloja missä harrastaa tuommosta. Pimeessä parkkihallissa ei oikeen lähde tuo remppaaminen, kesällä mökillä tietty voi tehdä. Mut talvellahan tuommoset pitäis...  
veryangry.gif

Ne tulpat olen aina vääntäny ihan näppimomenttiin. On sen verran tullu elämän aikana kynttilöitä vaihdeltua ettei siihen mitään momenttiavainta tarvii... Mut mielenkiintoset on vaihtaa tosiaan, täytyy pitää vaan pää kylmänä ja rauhassa sumplia niin ei oo rystyset heti verillä.  
tounge.gif
Noitakin tulppia on tullu auottua enemmän ku olis tarvis ollu, sillä talveks oon ruikannu aina öljyt pyttyihin jne.

Näyttääkös tuommonen 190 levee nakki sit muka leveemmälle ku 180? Kun samalle vanteelle kuitenkin ahdetaan, pitäis vaan pullistuu enemmän... Pitäsköhän itekkin koittaa tommosta ens kerralla? Ajo ominaisuudethan tuosta ei ainakaan parane, muttei mulle niin välikskään. Kunhan suoraa pääsee...  
biggrin.gif

Niin tiedä sitten noista ajo ominaisuuksista fasussahan niitä on tarpeeksi ainakin
biggrin.gif
minulle että haittaako tuo takanakin leveys sitten niin paljon , mutta onhan se kuitankin 190 niinkuin moni on sen renkaasta oikein vartavasten tarkistanut ja todennut että kyllä on leveä nakki
tounge.gif
.Tuo kaasareiden sykkaus linstrumentti on näkynyt myynnissä täällä orgissakin ja nimen omaan se parempi varsio oliko se joku carburate niminen vai mikä mutta eihän se maksanut kuin 80e paikkeilla oliskohan se helppo ja selvä käyttöinen
confused_orig.gif
.Näistä fasuun liityvistä jutuista pitäis vissiin oikei tehdä Yammu osastoon oma osio jossa käsitelläisiin näitä fasun perinmäisiä kysymyksiä,mitä ootta mieltä,niinpaljon tästä kumminkin olis juteltavaa
inlove.gif

Back