• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kilofasun stongan raiserit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja (poistettu tili)
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ja vielä Epsoosta tätönen mukaan!

Tästähän saadaan pk- seudulta jo Fasujen letka.

Edit: tämä siis ei ole pottuilua, vaan pelkkä tervetuloa- toivotus.

Moniko on jo ollut liikenteessä? Mulla pamahtaa pe vakuutuksiin, eli sit  
062802moto_prv.gif
Koko vkonloppu. Syömmeni toivoo putkia tulevaksi ennen sitä, järki sanoo ettei ne tietty kerkee tulla... Herra Murphy aina näppeineen sekaantumassa.  
veryangry.gif

Edit: Vähän tämä aihe meillä ny rönsyää noista stongan raisereista mutta rönsykkööt...
tounge.gif
Nii ja naiset on tähän harrastukseen aina tervetulleita. Ei pääse kotilokuskitkaan kateuksissaan väittään gay toiminnaksi tätä 2 pyörästelyä...
wink.gif

En ole vielä ajanut, 15.4. on tavoitteena. Ja nyt ei olis vilkkujakaan, kun odottelen vastuksia. Ja pari muuta pikkuhommaa pitäs saada kiinni. Juniori ajoi viikonloppuna Zetallaan, kaatui jäähän ja rikkoi moottorin sivukannen. No onneksi miehelle ei käynyt mitenkään, kansia saa rahalla, mutta uutta miestä en jaksas enää alkaa tekemään.

Edit kans: raiserit on tilattu USAsta, katsoos milloin tulee vai tuleeko koskaan, 90 taalaa maksoi.

Yks tuttu automaalari maalas. Tarroi ei oo eikä tod.näk edes tuu. Pistin katteen ja tankin jo pyörään kiinni ja sovittelin tarroi mut mielestäni ilman tarroi on jopa paremman näköinen. Jotenkin selkee ja pelkistetty. Saa ne vielä myöhemminkin jos haluaa. Yammulta pitäisi löytyä noita alkuperäis tarrasarjoja.
Ei se sun tuttus maalais munkin katetta ja etulokasuojaa?

Kävin tänään Konalassa kysymässä, josko maalaria kiinnostas, mutta ei. Ilmeisesti kolarikasa poikii paljon hommia.

Tästähän tuli varsinainen Fasuketju.

Tästähän tuli varsinainen Fasuketju.
Jossainhan tästäkin komeudesta on saatava jutella kun näitä ei vastaankaan liikaa tule. Ei taida löytyy suomenkielistä saittia/keskusteluryhmää ees koko mallille? Jossain enkunkielisellä oon vieraillu välillä kattelemassa ideoita seuraaviin moddeihin.... Tästä pyörästä ei tule ikinä valmista, on tuota sälää niin mahdottomasti markkinoilla ja tyyriillä hinnoilla. Oikeastaan hyväkin näin... Kotkassa oon joskus nähny hopeisen isolohko Fazerin omani lisäksi mut ei kyllä ole tietoa pyörineekö täällä orgissa?!?

Onkos muilla muuten ollu mitään ongelmaa pyörän kanssa? Mulla on nyt 23000km huoletonta ajoa alla ja toimii kuin kello. Säännöllistä öljyn/suodattimen vaihtoa ja paikkojen tsekkailua, ei mitään oikeita remppoja ole tarvinnu tehdä. Ketjut ja rattaatkin on vielä ihan ku bränikät kun tossa yks päivä ne putsasin ja tsekkasin. Sinällään oli yllätys koska oon 2 päällä ajellu varmaan puolet kilsoista, odotin että olisivat näyttäneet kulumisen merkkejä... Noh, ens kaudeksi sitten nekin vaihtoon vaikka väkisin...
cool.gif

Pyysin ylläpitoa tekemään tästä FZS1000 yleisketjun, vähän niinkuin Kawasaki Z750 omistajilla on. Tosin niitä on paljon enemmän, mutta väliäkö hällä.

Eipä tullut matalampia raisereita, amerikan poika pyysi 90 taalaa postikuluihin, musta se on liikaa.

Eikä tullut mustaa keulaakaan, FAW tiimi arvioi varttikatteen maalauksen hinnaksi 3-400 Euroa. Paljonkohan uusi musta kate maksais?

Mun pyörä toimii hienosti, kun vaan sais sen baanalle.

Eikä tullut mustaa keulaakaan, FAW tiimi arvioi varttikatteen maalauksen hinnaksi 3-400 Euroa. Paljonkohan uusi musta kate maksais?
Se keulan maalaaminen tulee varmasti halvemmaksi kun uuden katteen hankkiminen. Maksaa varmaankin älyttömästi kun orkkis alakatekin maksaa melke 400€.

r2-d2:
Tämä tuttu enemmänkin kaverin kaveri, en tunne sen paremmin. Kaverin kautta asioinut hänen kanssaan koskien pyöräni maalausta..

Jos "iltatöinä" jossain saa maalautettua nii jo kannattaa. Luulisi alle satasella saavan helposti.

Toisaalta oishan se kiva jos olis eri väriset katteet nii vois mielen mukaan välitä päivän värin
smile_org.gif

Pyörä toimii hienosti. Ajattelin aikaistaa suunnitelmista poiketen ajokauden alkua ja päräyttää tulille tossa parin viikon päästä. Kunhan vaan sais fillarit ja undertrayn kiinni.
Nii ja uudet rasvat koneesee.

Mulla tuo 20000 huolto alkaa olla ajankohtainen, vaihdoin jo tuossa talvenaikana tulpat ja ilman suodattimen ,jäähdytysnesteen,jarrunesteen ja tuon kaasareiden syngronoinnin käyn sitten teetättään merkki huollossa.Miten ootte huoltaneet vai otteko huollattaneet????onko nuo huollot yleensä olleet minkä hintaisia esim tuo 20000 huolto.Sitten tuon takalokasuojan modifointia oon tässä värkkäillyt  
eek.gif
, mutta värkkyyttää tuo että paluuta alkuperäisee ei sen jäkeen ole
confused_orig.gif
, tiedä sitten jos kerta maukkaampi tulee mutta.Mini vilkut laitoin , sopi kuin  pieksu paskaan , niin sellaiset nuolenkärki mallit kirkkailla laseilla, kyllä nuo alkuperäiset olikin isot.Että semmoista,hyvin on pelittänyt ja mielunen pyörä on
sport05.gif

Kattelin aikanaan huoltokirjasta että mitäs sitä tossa 20000km huollossa tehdään ja huomasin notta sehän olis ihan periaatteessa valohoitoa koko juttu... Joten huolsin ite ja tsekkasin nesteet ym. Seuraavan kerran vien liikkeeseen 40000km kohdilla kun siellä tulee noi venojen säädöt eteen ja sitä en ala vielä ainakaan ees opetteleen.

Sitten tuon takalokasuojan modifointia oon tässä värkkäillyt  
eek.gif
, mutta värkkyyttää tuo että paluuta alkuperäisee ei sen jäkeen ole
confused_orig.gif
, tiedä sitten jos kerta maukkaampi tulee mutta.Mini vilkut laitoin , sopi kuin  pieksu paskaan , niin sellaiset nuolenkärki mallit kirkkailla laseilla, kyllä nuo alkuperäiset olikin isot.
Ton lokasuojan kanssa saa olla tarkkana ettei tyri. Mä laitoin tailguardin, mutta tiiä häntä miltä näyttää.

Laitoin ledivilkut, joissa keltainen lasi ja E -merkintä, joten pitäs olla lailliset. Toisaalta slipari ei kestä tarkempaa syynäystä, kun ei ole katu malli.

Saattaapa sittenkin tulla stongan lasku eteen, jenkki pudotti kuljetushintaa. Katsotaan tuleeko suora stonga myös.

Kattelin aikanaan huoltokirjasta että mitäs sitä tossa 20000km huollossa tehdään ja huomasin notta sehän olis ihan periaatteessa valohoitoa koko juttu... Joten huolsin ite ja tsekkasin nesteet ym. Seuraavan kerran vien liikkeeseen 40000km kohdilla kun siellä tulee noi venojen säädöt eteen ja sitä en ala vielä ainakaan ees opetteleen.
Mitenkäs tuo kaasareiden synkkaus, sehän pitäis tehdä 10000:n välein ootko itse tehnyt senkin , vai oletko jättänyt tekemättä
confused_orig.gif

Tjaa. No kymppitonnin huollossa (jonka teetin ihan liikkeessä) tehty viimeksi (siis väitetty ainakin tehdyn
omg.gif
) ... Pärjään varmasti synkkaamatta tuonne 40000 huoltoon. Sen verran tasaseen menee vielä... Jeps, saahan huolloista maksaa jos jaksaa, en sitä sano.  
tounge.gif

Vai että kymppitonnin välein kaasarien synkkaus? Meinaa 2 kertaa kesässä... Ei helvetissä...

Noinhan nuo tulla maahantuojan huollossa pätivät
tounge.gif
, kyllähän tuota itsekkin vähän epäilin. Onko muilla kokemuksia onko tuo säätö yleensä uudemmissa pyörissä tarpeen noin tiheään ,paljonko ylensä olette ajaaneet säätämättä vai onko säätöväli se kun pyörä alkaa käydä huonosti
confused_orig.gif

Niin, muakin oikeestaan kiinnostaa sama asia. Kai sen nyt huomaa jos pyörä ei käy kaikilla pytyillä niinku pitää? Vai? Kisapelit ym. pilkun viilaukset erikseen. Eli normiajossa ja normi pidolla...  
cool.gif

Niin tuo huomio kyky on niin kullakin erinlainen  esim edellinen pyöräni fj kävi tasaisemmalla jotenkin levollisemmalla tyhjäkäynti äänellä ja tämä fasu tuntuu jotenkin läpättävän tai honottavan mutta kumminkin tasaisesti käyvältä , johtuisko tuo erinlaisuus sitten exupista vai säädöistä
confused_orig.gif

Mulla on kans "honottanu" ihan alusta asti... Siis tyhjäkäynnillä silleen röpöttää. Kun olis kunnon putket niin varmaan ihan hienosti mut vakiotukkeella just just kuulee.
confused_orig.gif
Voihan tuolla exupillakin olla asian kans jotain tekemistä. Pitäis sekin pentele kait jo aukoa jossain vaiheessa ja puhdistella... Lähtiskö tuo puhtaaksi jos perjantaina annan vaan kunnolla hanaa???
tounge.gif

Tulipa tuo exuppikin purettua katsottua mitä se on syönyt :Dpuhdashan se oli sisältä , turha purkaa ainakaan 20000km ajetusta pyörästä niin jos ei sitten mielenkiinnosta
tounge.gif
.Vai kuuluu tuo läpsytys asiaan,se on vissiin kireäksi viritetyn motin laulantaa sitten ei kyllä pahin mitä olen kuullut osa noista kireistä peleistä käy kuin riisseli autot

Alkuperäiseen asiaan palatakseni, nyt on sitte matalammat raiserit tilattu Ameriikasta. Ja kun postimaksu oli kova, pantiin samaan pakettiin suora stonga ja lyhyempi vaijeri.

Nyt kun olen nostanut perää, laskenut keulaa, ostanut korkeamman satulan, laskenut stongaa ja vaihtanut sen suoraksi, taitaa mun fasusta tulla nakukyykky.

Ainoa mikä tässä vähän harmittaa, etten hommannu mustamaalausta aikaisemmin, mutta jääpähän jotain syksyynkin. Stongaan tulee myös Rizoman peilit, orggikset lähtee pois. Täytyy kuvata pyörä kun se joskus valmistuu.

Näyttäs vähän siltä että ajokausi alkaa viikonloppuna.
062802jumpie_prv.gif

Ajokausi avattu... Ei voinu minkään kun alko muita rasseja tässä keskustassa viliseen, Tapiolan konttorin kautta piti itekkin sännätä talliin ja Yammuneiti tulille. Oli muuten suhteellisen kivaa!!!
062802jumpie_prv.gif

Hiekkaa ihan sairaasti joka risteyksessä ja uudet nakit alla, eli himovarovainen alotus. Tuntuukin taas noitten kotiloitten jälkeen aika hätäselle tuo oma Fasukkainen...
inlove.gif

Pikkuhiljaa alkaa täällä j:kylässäkin ajokelit olemaan,näkyivät jo illalla pesevän katuja.Piti morjestaa jo kaukaa,tekevät sen verran hyvää ja tärkeää työtä
bowdown.gif

Näyttää että fasut on keskittynyt eteläiseen suomenniemeen?Onko teillä oma letka sit 21.5,vai aiotteko hymyillä vai lymyillä?
Moneskohan muuten olin?9.?

Back