Eipä ollut sarkasmia,vaan ihan vilpitön tunnustus. Mitä tämä teki egollesi?sanoi:Kiitos. Sarkasmisi on viiltävää, mutta lämmittää kuitenkin egoani.
Minä eilen ja toissapäivänäsanoi:Minä eilen
kuis muut?![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eipä ollut sarkasmia,vaan ihan vilpitön tunnustus. Mitä tämä teki egollesi?sanoi:Kiitos. Sarkasmisi on viiltävää, mutta lämmittää kuitenkin egoani.
Minä eilen ja toissapäivänäsanoi:Minä eilen
kuis muut?![]()
![]()
Käsittääkseni siinä oli vikaa alunperinAlettiin miettimään missä vika. Pyörässä oli paikallaan aivan uusi vakio ilmansuodatin joten päätettiin kokeilla k&n:n suodatinta. Ilmanputsarikotelon avattua ja ruiskua tutkiessa huomasimme, että ylempi läppärunko ei aukea kokonaan ja jäi kiinni noin 20 astetta. Epäilimme, että vivustossa on jonkinmoinen rajoitin/kuristus asetus. Otin koko kotelon pois ja silloin läppärunko toimi aivan moitteetta. Eli toinen kurkku oikealta ja siinä oleva klemmari oli liikkunut hiukan ja klemmarin ruuvi rajoitti läpän aukeamista.
joo oli, mut 160+ hp takikselta on aika paljon. Nyt tuon putken+filsun+sädön vaikutuksesta vessasta vedettiin 20 hp lisää vakioon nähden, kun PB lupaa 8 hp samoilla muutoksilla.Käsittääkseni siinä oli vikaa alunperinAlettiin miettimään missä vika. Pyörässä oli paikallaan aivan uusi vakio ilmansuodatin joten päätettiin kokeilla k&n:n suodatinta. Ilmanputsarikotelon avattua ja ruiskua tutkiessa huomasimme, että ylempi läppärunko ei aukea kokonaan ja jäi kiinni noin 20 astetta. Epäilimme, että vivustossa on jonkinmoinen rajoitin/kuristus asetus. Otin koko kotelon pois ja silloin läppärunko toimi aivan moitteetta. Eli toinen kurkku oikealta ja siinä oleva klemmari oli liikkunut hiukan ja klemmarin ruuvi rajoitti läpän aukeamista.![]()
Niin näyttää olevan henkimaailman juttuja.Aikaisemminkin mainitussa 5/03 Bikessa oli mitattu Micronin sliparilla säädettynä, mitä sitten tarkoittaakaan, 158,3 hv takapyörältä. Filsua ei varmaan ollu vaihdettu. Vakiona oli 151,5 hv. Mutta tiedä häntä. Henkimaailman jutuilta tuntuu.
Jees tuo on totta.Kunhan nyt kaikki muistaisi, että pyörä kiihtyy nimenomaan osatehon alueella ko. kierroksilla takapyörään vaikuttavan väännön ansiosta ja sitten vaihdetaan isommalle, kun tehot on maksimissa tai vääntö alaviistossa eli ainakin pikkasen sen jälkeen..
Puhutaan mielestäni aika väärästä asiasta, kun pitäis puhua huipputehon sijaan esim. varttimailin ajasta. Se kertoo hieman enemmän käytännön suorituskyvystä, kuin pelkkä huipputeho...![]()
Onko jossain muutama heppa sinne tänne, joka vaikuttaa vain huippunopeuteen, niin hmmm...
Juu kyl se on paljon, samaa ihmettelin minäkin. Sen takia kyselinkin onko kansipahvia vaihdettu tms.. 15hp nousuja tiedän tapahtuneen, ja sliparillakin saadaan parhaimmillaan jo n. 10hp, kunhan saa säädöt kohdalleen.Jees tuo on totta.Kunhan nyt kaikki muistaisi, että pyörä kiihtyy nimenomaan osatehon alueella ko. kierroksilla takapyörään vaikuttavan väännön ansiosta ja sitten vaihdetaan isommalle, kun tehot on maksimissa tai vääntö alaviistossa eli ainakin pikkasen sen jälkeen..
Puhutaan mielestäni aika väärästä asiasta, kun pitäis puhua huipputehon sijaan esim. varttimailin ajasta. Se kertoo hieman enemmän käytännön suorituskyvystä, kuin pelkkä huipputeho...![]()
Onko jossain muutama heppa sinne tänne, joka vaikuttaa vain huippunopeuteen, niin hmmm...
Minua tässä keskustelussa on ihmetyttänyt kuinka paljon tuo täysputki, k&n ja säätö on antanut tehoa lisää vakioon nähden, liki 20 hp. Eli jos kixerin tehot ovat tavallisesti esim 145 hp niin nyt lisää on tullut +20 hp. Kunnioitettava määrä, 14 %.
Vakiotiiviste on 0.7mm paksu. Yoshin tiiviste on 0.45mm. Aika vaikee on varmaan mitata jos et ota kantta irti... Luultavasti sulla on vaan todellakin hemmetin hyvä yksilö! 10hp on ollut parhaimmillaan eroa samanvuotisisssa Gixxereissä samassa penkissä ja samana päivänä..Onhan tämä mennyt aika off topic:ksi. Tuli tuossa jälleen mietittyä tätä asiaa.
Siis tässä tapauksessa ei todellakaan tiedä paljonko on tehot noussut vaikoon verrattuna, kun vakiona ei ole mitettu kuin silloin kun se kaasuläppä jumitti kiinni. Enkä usko että on noussut sitä 20hv:tä. Eli kyseessä olisi sellainen ns. parempi yksilö (toivon ainakin niin).
Pystyykö tuota tiivistettä mittaamaan mistään koneen ollessa kasassa? Ainakin imusarjan alla koneen oikealla puolla näkyy tiivisteen palanen josta voisi yrittää mitata jos sinne saisi mauserin/mikrometrin tungettua. Ja paljonko vakiotiiviste on paksu?
Pitää kokeilla mitata. Onko kukaan kokeillut/kuullut paljonko olisi tuommoisen kannentiivisteen vaikutus tehoissa/väännössä?Vakiotiiviste on 0.7mm paksu. Yoshin tiiviste on 0.45mm. Aika vaikee on varmaan mitata jos et ota kantta irti... Luultavasti sulla on vaan todellakin hemmetin hyvä yksilö! 10hp on ollut parhaimmillaan eroa samanvuotisisssa Gixxereissä samassa penkissä ja samana päivänä..
Pitää kokeilla mitata. Onko kukaan kokeillut/kuullut paljonko olisi tuommoisen kannentiivisteen vaikutus tehoissa/väännössä?Vakiotiiviste on 0.7mm paksu. Yoshin tiiviste on 0.45mm. Aika vaikee on varmaan mitata jos et ota kantta irti... Luultavasti sulla on vaan todellakin hemmetin hyvä yksilö! 10hp on ollut parhaimmillaan eroa samanvuotisisssa Gixxereissä samassa penkissä ja samana päivänä..
Toivottavasti olisi se hyvä yksilö, koska normaalisti minulle on sattunut aina jokin p***a yksilö.![]()
Kaipa siellä jotain rattaita ja akseleita on. En ole sen enempää tutkinut sen sielunmaailmaa.joo snipe, mä en millään halua , miten sen sanois, kyseenalaistaa tai mitään. kiinnostaa vaan tietää, mitä tuollanen 160 hp yksilä on syönyt ja pitää sisällään.
Ja mä olen KADE kaikille kilogixer kuskeille!
Sitä luokkaa arvelinkin. Kerrohan sitten kuinka kävi.5hp vissiin ilman mitään säätöjä.. Ehkä säädöillä sitten vielä vähän enemmän.. Vaikka eipä puristuksia nostettaessa kauheesti tartte säädellä, teho/vääntö nousee joka tapauksessa kaikilla kierroksilla, mutta ehkä säädöllä voi jotain saada lisää.. Mulle tulee sellanen pahvi, ja lisäks kantta räpelletään, käyn sitten mittaamassa mitä vaikutti..
Yleensä kun puristusta nostetaan, on sytytystä pakko säätää, jos haluaa, ettei peli ala nakuttaa kuumalla ilmalla ylämäessä... Hiukan lisää on seosta rikastettava, että jäähtyy ja sytytystä myöhäisemmälle, ettei nakuta.Vaikka eipä puristuksia nostettaessa kauheesti tartte säädellä, teho/vääntö nousee joka tapauksessa kaikilla kierroksilla, mutta ehkä säädöllä voi jotain saada lisää.. Mulle tulee sellanen pahvi, ja lisäks kantta räpelletään, käyn sitten mittaamassa mitä vaikutti..