No otetaanpa kantaa vaikka täällä. Suurinpiirtein samat asiat tuli muistaakseni ns. virallisessa palautteessakin annettua. Tuohon ryhmäjakoon ja kurssin käyneiden taitotason hajontaan en osaa ottaa kantaa.
Positiivista:
Kokonaisuutena erinomainen kurssi. Järjestelyt toimivat, sisältö oli erinomainen ja jokaisella kouluttajalla oli asiaan oma näkökanta ja sisältö. Tuo itse asiassa jopa yllätti, että jokaiselta vetäjältä sai uutta ajattelemisen aihetta. Kurssille mieluummin enemmin kuin myöhemmin, tosin tietty taso ja pohja on syytä olla hanskassa jotta tuolta oikeasti saa irti jotain.
Kehitettävää:
Asiaa tuli pirusti ja ainakin itselle (huono muistisena) olisi ollut avuksi että kouluttajan "teoriaosuudella" olisi ollut jotain paperilla valmiiksi ja olisi voinut tehdä omia kirjauksia esim. blankoon ratapohjaan. Tuon voisi hoitaa kurssin alussa jaettavalla kansiolla tai jakaa meilillä sähköisesti ja jokainen tulostaisi jos katsoo tarpeelliseksi. Nyt tuo osuus tuli itse hoidettua siten, että päivän päätteeksi hakkasi ajatukset (mitä vielä muisti) kännykän muistioon. Ja itse kävelin radan tiistaiaamuna läpi ja kuvasin keilojen paikat jotta jäisi edes joku mielikuva siitä missä taitto-, kohdistus- ja apex-pisteet ovat.
Taisi olla meidän ryhmässä Vesan kohdalla kun ryhmä jaettiin kahden pareihin ja ajo suoritettiin s.e. kouluttaja ajoi kierroksen edessä, ensimmäinen koulutettava tämän jälkeen kaksi kierrosta kouluttajan edellä ja tämän jälkeen toinen koulutettava kaksi kierrosta kouluttajan edessä ensimmäisen koulutettavan siirtyessä jonon hännille (ja nähdessä toiseen kertaan kouluttajan ajolinjat). Tämän jälkeen ajo varikolle ja palaute siellä. Kahden koulutettavan kommentit muistaa kouluttajakin vielä tuoreelteen. Tuo oli mielestäni parempi tapa kuin alussa ollut kiihdytyssuoralla yksittäin toteutettu vastaava jossa järjestys ei ehkä ollut kaikista selvin ja joltain koulutettavalta taisi jäädä vuoro käyttämättäkin.
Vähän työläämmin toteutettava uudistus olisi se, että oma ajo kuvattaisiin ja palautetta annettaisiin sen perusteella. Oma ajateltu ajoasento ja se mitä se todellisuudessa on saattaa nimittäin poiketa jonkin verran... Itse huomaisin tuon kun ostin Alastaron kisavideon josta omalta osaltani voin tutkia asiaa loppupuoliskon kisaa Jukan takakamerasta käsin...
Kokonaisuutena kuitenkin siis todella kannatettava ja hintansa arvoinen kurssi!
Alastaro nyt käyty ja Motoparkin syksyn kurssi maksettu joten toivon mukaan ensi kesänä vuorossa on Kemora ja/tai Botniaring
Edit: typoja ja kirjoitusvirhe...