• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kevät tulee!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vuohi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Meikäläisen kausi alkaa sitten kun aamulla 0700 liikkeelle lähtiessä ei tarvitse pelätä aamupakkasia.

Sen verran kyllä pitää varautua tuohon että pyörä on lähdössä säädettäväksi ja huollettavaksi parinviikon kuluttua. On varmasti kaikki kunnossa sitten kun lähdetään mopoilemaan.

Toiveena että maaliskuun loppupuolella pääsis viimeistään selkään...
Et oo aiemmin aatellu selkään päästä
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Taitaa Keski-Suomessa mennä huhtikuuhun ennenkuin on tarvetta pyörää tulille viritellä...valitettavasti
sad_orig.gif

Pääsiäiseltä alkaa talviloma ja silloin aloitellaan prätkäkausi.
062802moto_prv.gif
Huhtikuu on sen puolesta aika erikoista aikaa, että täällä huoltoasemilla käy samoihin aikoihin niin motskarit ja kuin moottorikelkatkin.

Heti lähden kun ei enää jäätä tiellä. Gerbingeihin mukavat lämpösäädöt päälle ja eikun työreissuja ajamaan. Ilman lämpötila saa olla mitä lystää...

t. pozo

062802moto_prv.gif

Viime keväänä huhtikuun loppupuolella pääsi ajelemaan ja siihen tottavie tähdätään nytkin.

P.S. Kyllä talvi piteni kummasti, kun aloitti mopoilun uudestaan pitkän tauon jälkeen  
biggrin.gif

Eilen töistä tullessa tuli mieleen ettei tarvis kuin muutaman lämpöasteen ja motari olis ajokunnossa niin puhdas oli tienpinta.
smile_org.gif

ei enään malttannut olla ajamatta
062802moto_prv.gif
onneksi mopo talviteloilla töissä ja hallia hehtaari kaupalla
baaa.gif
betoni meinaa olla vähän liukasta mutta jaksaa ceparikin pyöräyttää kummii
buttrock.gif

JOOOVAIN...
sport05.gif

......Naaaa, no sit ku väylä torneätreskin kohal näyttää tältä ja aurausmerkit muutenki alkaa sojottaa somasti sivuil...

sport05.gif

Huurre on kyllä kova jätkä kun se tuolla jäällä jutaa raskaalla matkapyörällä.

Onko muilla samaa ongelmaa keväisin kuin minulla? Nimittäin aina on vain siirtynyt ajot kesemmäksi siitä syystä,että tiet pölisee ja mulla se tulehduttaa silmiä,en tiedä onko se nastan pölyä vai mitä se on. Kunnon vesisateen jälkeen ei mitään ongelmia.
smile_org.gif

Huurre on kyllä kova jätkä kun se tuolla jäällä jutaa raskaalla matkapyörällä.

Onko muilla samaa ongelmaa keväisin kuin minulla? Nimittäin aina on vain siirtynyt ajot kesemmäksi siitä syystä,että tiet pölisee ja mulla se tulehduttaa silmiä,en tiedä onko se nastan pölyä vai mitä se on. Kunnon vesisateen jälkeen ei mitään ongelmia.
smile_org.gif
itseä ei niin tuo pöly haittaa jostain syystä mutta se prkleen märkä kura velli mitä ekat 2viikkoa tuppaa tiellä lillumaan harmittaa kohtuuttomasti
mad.gif
varsinkin kun olen vihdoinkin ymmärtänyt nykyaikaisten ns. urheilullisten pyörien käsittämättömän kokoisten takalokari/kilpiteline hässäköiden olemassa olon syyn
omg.gif
ne meinaan toimivat varmaankin takalokarina toisin kuin pelkkä rekisterikilpi jolloin koko pyörä/kuskin selkä on avain kurassa heti kun nopeus ylittää 40km/h.

kesä sieltä tulee , uskon vakaasti että toukokuu alkaa olemaan jo sellainen et pääsee radalle uuden trumpan kaa.
033102beer_1_prv.gif

varsinkin kun olen vihdoinkin ymmärtänyt nykyaikaisten ns. urheilullisten pyörien käsittämättömän kokoisten takalokari/kilpiteline hässäköiden olemassa olon syyn
omg.gif
ne meinaan toimivat varmaankin takalokarina toisin kuin pelkkä rekisterikilpi jolloin koko pyörä/kuskin selkä on avain kurassa heti kun nopeus ylittää 40km/h.
Tuo on hyvä tietää, että ei vaihda sitä komeaa kilpitelinettä pois ennen kuin kelit paranee.

Kyllä minä tilaan mopon heti kotiin kun tiet on sen verran sulia että pääsee pihaan asti. Onhan isot tiet olleet jo hyvän aikaa ajokunnossa kun täältä pääsee liikkeelle  
sad_orig.gif
 . Pitäs varmaan kylvää suolaa tohon yleiselle tielle (n.1km) jos se helpottas liikkeelle pääsyä. Eihän se suola maksa mitään ja tuntus että olis tehny jotain senkin eteen.

Vielä ei ajokauden alkua näy, mutta eiköhän maaliskuun lopulla jo ajella. Tänä kautena on erikoisuutena omalla pyörällä kurvaileva vaimo
thumbs-up.gif
Toisin sanoen mulla on busa ilman nopeudenrajoitinta
tounge.gif

Yritän nyt vanhempana ja "viisaampana" kouluttaa kauniimmasta osapuolesta vähintään yhtä eloonjäämiskykyisen motoristin. Ensimmäinen kuukausi taitaa sitten mennä parkkipaikalla treenatessa
wink.gif
pitää olla kovat kriteerit ennen kuin liikenteeseen mennään...
biggrin.gif

Back