• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kevät tulee!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vuohi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mä olen selkeästi a) tullut vanhaksi b) tissiposki c) mukavuudenhaluinen, kun en lähde huhtikuussa jo ajelemaan
biggrin.gif
Niin noo.. onko sillä nyt hirveesti eroa ajaako huhtikuussa muutamassa plusasteessa vai loka-marraskussa samoissa lämpötiloissa
smile_org.gif
Kylmän kanssa aina pärjää kunhan vaan varustautuu!

Mun säkällä näitä hirmupakkasia jatkuu pitkään ja sitten heti pamahtaa kesä. Siinä vaiheessa mulla on talli täynnä käsiä kun pitäisi saada pyörä kasattua. Lasikuituhommia olisi vielä pirusti, mutta kun on kylmä talli, oon pitänyt sellasta -10 astetta rajana ettei sitä kylmemmällä tekisi hommia. Eikä kai se hartsikaan kovetu paljon kylmemmässä... Tai jos kovettuu, niin sulaa sitten lämpimällä kelillä.

Alkuperäiseen kysymykseen, kyllä huhtikuussa pitää päästä tielle. Itse ainakin lähetin Föörille mailia ja tilasin maaliskuulle lumet sulattavat aurinkokelit.

Mä olen selkeästi a) tullut vanhaksi b) tissiposki c) mukavuudenhaluinen, kun en lähde huhtikuussa jo ajelemaan
biggrin.gif
Niin noo.. onko sillä nyt hirveesti eroa ajaako huhtikuussa muutamassa plusasteessa vai loka-marraskussa samoissa lämpötiloissa
smile_org.gif
Kylmän kanssa aina pärjää kunhan vaan varustautuu!
On sillä. Huhtikuussa on ajamattomia kuukausia takana ja loka kuussa on ajettuja. Itse lähden aikaisin keväällä liikkeelle, mutten sitten syys kylmillä enää jaksa. Keväällä sataa muutenkin vähemmän ja on aurinkoisia päiviä enemmän. Päivä pitenee keväällä kun syksyllä se lyhenee, keväällä siis odotellaan päivä lenkkejä ajellen kesää ja syksyllä ketsellaan sadetta sisältä ja toivotaan harmauteen edes vähän lunta.

eiks yleensä maaliskuun lopussa startata... viime vuonna 28.3 ja edellisenä 26.3..

hiukan viileetä tosin ja paskasta mutta sitäkin hauskempaa...

eiks yleensä maaliskuun lopussa startata... viime vuonna 28.3 ja edellisenä 26.3..

hiukan viileetä tosin ja paskasta mutta sitäkin hauskempaa...
Juuri noista samoista syistä minä palaan asiaan vasta huhtikuun lopulla tai toukokuun alkupuolella. En sen puoleen ajele syksylläkään kovin pitkään. Eikä nykyään kyllä tule juurikaan lähdettyä kesälläkään huvikseen ajelemaan pilvisellä säällä, sateesta nyt puhumattakaan. Poutaa sen olla pitää.

Kevät ei tule vielä pitkään aikaan, sikäli kun pyorätouhuja ajattelen.

Kyllä tossa Huhtikuun alussa oon ite aina päässy ekan kerran ulkoiluttamaan pyörää ja samat on suunnitelmat taas. On toki joka kevät näkyny muita pyöriä jo ennemminkin, ku ite on ajellu. Mutta silleen oon aina kattonu, että ois suht. lämmin ja ei kovin paskasta.

Tosin...nyt kun talvi alko, niinku alko, niin pitää vaan toivoa, että se ei sitten kestä tohon kesäkuun puoleenväliin.

biggrin.gif
Ihan vain kysyn, että mikä on tissiposki?  
tounge.gif
Hauska nimitys sinänsä.
Ah, eli terveisiä pohjois-Pohjanmaalta.
Kun satakunnassa asustelin (5v sitte), niin samainen sana oli sielläkin joskus käytössä.

Joo. Ei se kylmällä ajaminen välttämättä niin hehkeetä oo ku kesähelteillä, eikä michelin-mies varustuksessa voi näyttää coolilta, mutta eipä se oo prätkäilyssä IMO se oleellinen juttukaan.

Mutta jokainen tietenkin tekee omat päätöksensä
smile_org.gif

Helppohan se on siirtää ajokauden alotus kesäkuulle, jos on myös auto alla. Kaikilla ei tätä luksusta kuitenkaan ole
bawling.gif

Otan mopon ajoon sitten kun huvittaa. Olkoon se sitten mikä tahansa päivä viikosta, numeronkin valkkaan 1 ja 31 väliltä, kuukausi osuu 1-12 väliin.  

Eli selkeämmin... Ei mulla ole mitään tavoitetta ottaa mopoa käyttöön tiettynä päivänä. Kun on sellainen fiilis, että tarttis saada lehmä alle, niin sitten mennään baanalle.
Jos tuntui, että oli liian kylmä ja vitutti, niin sitten odottelen seuraavaa poltetta ja uusi yritys. Tulkoon se polte vaikka vasta syyskuussa, mitä sitä turhaan väkisin.

Viimeiset ajelut tein itsenäisyyspäivänä. Oli viileää, mutta kyllä siitä hyvän mielen sai. Samalla tyylillä kevättä kohti - Fiilisten mukaan.

Otan mopon ajoon sitten kun huvittaa. Olkoon se sitten mikä tahansa päivä viikosta, numeronkin valkkaan 1 ja 31 väliltä, kuukausi osuu 1-12 väliin.

Eli selkeämmin... Ei mulla ole mitään tavoitetta ottaa mopoa käyttöön tiettynä päivänä. Kun on sellainen fiilis, että tarttis saada lehmä alle, niin sitten mennään baanalle.
Jos tuntui, että oli liian kylmä ja vitutti, niin sitten odottelen seuraavaa poltetta ja uusi yritys. Tulkoon se polte vaikka vasta syyskuussa, mitä sitä turhaan väkisin.

Viimeiset ajelut tein itsenäisyyspäivänä. Oli viileää, mutta kyllä siitä hyvän mielen sai. Samalla tyylillä kevättä kohti - Fiilisten mukaan.
njoo just näin.. puhtaasti fiiliksien mukaan! Sellanen ero tosin, että ei ainakaan jos on alle +15
wink.gif
Silleen että pysty ajelee normaaleissa kledjuissa tai mieluiten t-paidassa.

Uusi pyörä tallissa.
Metriäkään en ole sillä ajanut.
Voiko pidempää talvea odottaa???
Huhtikuussa ajetaan, vaikka kuinka narskuis hampaissa!

Monena vuonna on ekat lenkit ajettu pääsiäisenä; sen ajankohdasta riippumatta
biggrin.gif
. Huhtikuun puoliväli lienee täällä Turun seudulla sopiva aika aloitella pyörän säännöllinen käyttö vaikka meri usein onkin vielä jäässä. Jos vaihdan ympärivuotiseen vakuutukseen niin satunnaisen pyrähdyksen voisi ajaa maaliskuun puolella. Mieluummin aloittelen aikaisin keväällä tauon jälkeen valoisassa kuin jatkan ajelua syyspimeässä... Huhtikuun loppupuolella on jo monta tapahtumaa ja ajotuntumaa olisi mukava saada ennen niitä...

Back