• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kevään varma merkki...Sakot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kessuu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Serkkupoika tuossa eilen oli räväyttänyt 80 alueella 129 ja kortti pois heti, onko kellään havaintoa kuinka kauaksi tuosta menee kortti nykyään? Itse serkku uumoilee että menee vain kuukaudeksi mutta en usko että riittää millään? Taitaa olla kesän ajelut ajettu?
Mulla oli 80 alueella keskinopeus 129, 2700 metrin matkalta. 3kk ajokieltoo suoraan ilman mitään mahdollisuutta pienentää tuomiota. Toisaalta oli alle 2 vuoden sisällä yks toinenkin vakava piittaamattomuus, sekin saattoi vaikuttaa tuomioon.

Jos serkullasi ei oo aikasempia rikkeitä ja ajoi tyhjällä tiellä hyvällä kelillä ym. lieventävillä seikoilla niin saattaa selvitä sillä 1kk, jos sattuu mukava konstaapeli vielä käsittelemään asiaa. Muuten ei. Ja veikkaan, että Ei.

Serkkupoika tuossa eilen oli räväyttänyt 80 alueella 129 ja kortti pois heti, onko kellään havaintoa kuinka kauaksi tuosta menee kortti nykyään? Itse serkku uumoilee että menee vain kuukaudeksi mutta en usko että riittää millään? Taitaa olla kesän ajelut ajettu?
Mulla oli 80 alueella keskinopeus 129, 2700 metrin matkalta. 3kk ajokieltoo suoraan ilman mitään mahdollisuutta pienentää tuomiota. Toisaalta oli alle 2 vuoden sisällä yks toinenkin vakava piittaamattomuus, sekin saattoi vaikuttaa tuomioon.

Jos serkullasi ei oo aikasempia rikkeitä ja ajoi tyhjällä tiellä hyvällä kelillä ym. lieventävillä seikoilla niin saattaa selvitä sillä 1kk, jos sattuu mukava konstaapeli vielä käsittelemään asiaa. Muuten ei. Ja veikkaan, että Ei.
[pilkunnussiminen]
Noista ajokielloista päättää komisariotason henkilö, ei konstaapeli.
[/pilkunnussiminen]

Kuukausi on ehdoton minimi ajokiellolle. En usko, että tuosta selviää millään ilveellä niin vähällä.

Mulla oli itsellä 142 @ 100, moottoritie, kuiva ja hyvässä kunnossa, vähäinen muu liikenne, en ohittanut toisia ajoneuvoja, eikä matkalla ollut liittymiä. Kortin pois ottanut konstaapeli kirjasi nämä lieventävät asianhaarat, mutta tuhma komisariosetä päätti määrätä 7 viikkoa ajokieltoa. Edellisen 10 vuoden ajalta mulla oli 1 ylinopeussakko, 100 @ 80 kameratolppaan.

Edellä ajoi pyörä 138 km/h ja se kuski sai pitää korttinsa. Hiukan ihmetyttää, että eikö tuo mun tapaus olisi ollut juuri sellainen, josta pitäisi antaa minimirangaistus...

[pilkunnussiminen]
Noista ajokielloista päättää komisariotason henkilö, ei konstaapeli.
[/pilkunnussiminen]

Kuukausi on ehdoton minimi ajokiellolle. En usko, että tuosta selviää millään ilveellä niin vähällä.

Mulla oli itsellä 142 @ 100, moottoritie, kuiva ja hyvässä kunnossa, vähäinen muu liikenne, en ohittanut toisia ajoneuvoja, eikä matkalla ollut liittymiä. Kortin pois ottanut konstaapeli kirjasi nämä lieventävät asianhaarat, mutta tuhma komisariosetä päätti määrätä 7 viikkoa ajokieltoa. Edellisen 10 vuoden ajalta mulla oli 1 ylinopeussakko, 100 @ 80 kameratolppaan.

Edellä ajoi pyörä 138 km/h ja se kuski sai pitää korttinsa. Hiukan ihmetyttää, että eikö tuo mun tapaus olisi ollut juuri sellainen, josta pitäisi antaa minimirangaistus...
Konstaapeli tai komisario, jokatapauksessa kylmä tuomio sieltä tulee. Yleensä noi sakon antavat kaverit antavat vähän liikaa toiveita siitä tuomion laajuudesta yms. Sit "komisaario" palauttaa maan pinnalle ja puhuu siihen sävyyn, että oot pahin rikollinen koko maailmassa.

Eka sakkoni tuli 1-vaiheen kortilla. Meni vakavaksi piittaamattomuudeksi. LP:n pojat sanoivat auton takapenkillä istuessani, että inssiä ei tarvii näin pienen rikkeen takia käydä uusiks. Menin komissaariolle niin eikös sieltä ruvennu suu käymään ja kunnon nuhtelut. Ja inssiähän sitä uusittiin sit 6kk päästä.

Miten muuten oli, kävitkö ihan käräjillä asti tolla jutulla?

Vajaa vuosi eteenpäin tosta äsken mainitusta 142 @ 100 jutusta päätin ottaa 146 @ 70 ja siihen kylkeen kaks ohitusta sulkuviivalla. Sitä puitiin sitten käräjillä asti. Tuomari kysyi syyttäjältä mun taustoja ja hetken se pläräsi siinä papereita ja totesi, että ei mitään tähän vaikuttavaa ole. Siinä oli vielä välissä 1 pikkusakkokin. Tästä napsahti 3 kk ajokieltoa ja reipas sakko. Aika kova toi sun 3 kk siihen nähden oli.

Raaseporin käräjäoikeus.

Miten muuten oli, kävitkö ihan käräjillä asti tolla jutulla?

Vajaa vuosi eteenpäin tosta äsken mainitusta 142 @ 100 jutusta päätin ottaa 146 @ 70 ja siihen kylkeen kaks ohitusta sulkuviivalla. Sitä puitiin sitten käräjillä asti. Tuomari kysyi syyttäjältä mun taustoja ja hetken se pläräsi siinä papereita ja totesi, että ei mitään tähän vaikuttavaa ole. Siinä oli vielä välissä 1 pikkusakkokin. Tästä napsahti 3 kk ajokieltoa ja reipas sakko. Aika kova toi sun 3 kk siihen nähden oli.

Raaseporin käräjäoikeus.
En joutunu käräjille vaan tuli tuomioks Vakava piittaamattomuus liikenneturvallisuutta kohtaan. Olin ajellu ratsiaan ensin 110@80 sitten olivat lähteneet siviilipakulla perään. No sitten oli hidastelijoiden jono eessä ajovat 70@80 niin polkasin kaikista ohi se paku jäi sitten jälkeen, mutta mittasivat kierot keskinopeuden. Toisaalta oisin joutunut käräjille, jos oisivat saaneet sen nopeuden mitä tuli siinä vajaan 3km matkalla ajettua. Sitä se komissaariokin pui siinä istunnolla, että sun nopeus on ollu jotain ihan toistaluokkaan kuin tuo 129 keskinopeus.

Juu kyllä munkin mielestä tosta oli kyl 3kk ajokielto ihan naurettavan kova, mut eipä siinä auttanu ku kärsiä se. Aika jännästi vaihtelee tuo. Äijä vetäny tuplat sekä vielä keltasten viivojen yli ja sama tuomio. Toisaalta minä selvisin vain 162€ rahallisella sanktiolla kun ei opiskelijan tuloilla hirveesti päiväsakoille hintaa tullut.

Edit: Mulla oli kyl tossa sit 2 vuoden sisään myös toinen vakava piittaamattomuus liikenneturvallisuutta kohtaan. Se ainakin vaikutti tohon mun 3kk tuomioon aika paljon. Toisaalta sulla oli sit toi 142@100 ja pikkusakko välissä? Aika jännä miten tuomiot vaihtelee.

Edit2: ja näin siis joensuussa.

Mulla on ihan normaalit raksapenan tulot ja lasku tosta jälkimmäisestä oli vähän vajaa 1000. No, syyttäjä vaati tuntuvaa sakkorangaistusta ja sai sen läpi...
tounge.gif

Ni niin..tänään Kytäjältä Läyliäisiin kääntyessä, pikainen kaasun kääntö ja asuntoauton ohitus, 2MP kyttää ajeli vastaan. Mittasivat 101km/h huiput ohittaessa eli 41 ylitystä 60 km/h alueella, kortti pois ja 24 päiväsakkoa....  '
kaboom.gif
'

Edellisestä sakosta jo useita vuosia. Oisko mitään arviota voisko selvitä 1kk kortitta vai rapsahtaako enemmänkin??

Itse juuri laskeskelin että olen n.1,3milj. kilometriä kurvaillut, ja saanut 24 sakkoa, eli keskimääräinen "sakkotiheys" on omalla kohdalla rapiat 50tkm.

...Tosin muutamien sakkojen yhteteydessä on myös kortti käynyt kuivumassa.

Niin, ja tuo kilometrilukema sisälsi ajelut kaikilla kulkupeleillä, joiden kuljettaminen edellyttää ajokorttia, ja johon oma kortti "riittää", eli henkilöauto, pakettiauto, kuorma-auto, yhdistelmä, ja moottoripyörä.

Karkeatakin karkeampi arvio on jotain 350tkm ja 20 vuotta, tuosta henkilöautolla n. 290tkm, loput pyörillä. Yksi (1) ylinopeusakko vuodelta 93 tai 94. Seuraavaa odotellessa...

Olipa eilen iltamyöhällä vähällä tulla ne ekat sakot,ajelin 8-tietä kalajoelta hiekkasärkille päin ja joku nuorimies ajo bemarilla perseessä kiinni ja eiku ohi leuhkasti joten härnäsin pikkusen,nostin 120:n en saanu kiinni yhtään nostin 140-150:iin ja aloin saamaan kiinni mutta yhtäkkiä bemarissa vilahti jarruvalot ja huomasin että joku auto tulee vastaan...
Eiköhän ollu poliisi mondeo ja peräänhän se käänty mutta ajo ohi minusta bemarin perään ja pysäytti sen tapiontuvan pihalla, luultavasti sai ihan kivat sakot
062802moto_prv.gif

3 lähikontaktia LP:n Moottoripyöräpoliiseihin, tutkineen, tällä ajokaudella, yleensä vaan ihasteltu 13 v. vanhan BMW R1100RS yleistä hienoa kuntoa, Saksan uustuonti! Ei mulla ole rahaa enempää lahjoittaa valtiolle. Katselee vaan Nopeusmittariin. Mut kokemus on, jos ajaa rajoitettua nopeutta, kaikki Kotilotkin ajaa ohi. MP:stä puhumattakaan. No Problem. Kait olen jäänyt jotakin saamatta, ajamalla "tikkarin" mukaan, GPS:llä, + 3-5 km!

Ni niin..tänään Kytäjältä Läyliäisiin kääntyessä, pikainen kaasun kääntö ja asuntoauton ohitus, 2MP kyttää ajeli vastaan. Mittasivat 101km/h huiput ohittaessa eli 41 ylitystä 60 km/h alueella, kortti pois ja 24 päiväsakkoa....  '
kaboom.gif
'

Edellisestä sakosta jo useita vuosia. Oisko mitään arviota voisko selvitä 1kk kortitta vai rapsahtaako enemmänkin??
Vastaankin itselleni kun homma selvis, eli 1 kuukaudeksi kortti hyllylle ja 1000 € pudjetoimattomia sakkoja.
crazy.gif

Noh, oma vika ja onneksi kuitenkin jää vielä paljon kesää ajeltavaksi..  
smile_org.gif

kysästään tääl muilta kriminaaleilta ku tuli otettua sakot, et mites toi menee, jos yks polliisi sivarissa..
Kyseli moneen kertaan mun nopeutta, en myöntäny mitään, sanoin et vähän reippaamman kiihdytyksen otin valoista..
Ei kertonu "todellista" oli kuulemma parhaillaan näyttäny yli 100km/h 60 alueella.. lappuun 90/60 ja kaikki alennukset kehiin.

Oliko ymmärtäväinen poliisi vai kusetettiinko mua?

Kortti säily, mut aina noi sakot vituttaa, vaikka syyllinen oonkin.

kysästään tääl muilta kriminaaleilta ku tuli otettua sakot, et mites toi menee, jos yks polliisi sivarissa..
Kyseli moneen kertaan mun nopeutta, en myöntäny mitään, sanoin et vähän reippaamman kiihdytyksen otin valoista..
Ei kertonu "todellista" oli kuulemma parhaillaan näyttäny yli 100km/h 60 alueella.. lappuun 90/60 ja kaikki alennukset kehiin.

Oliko ymmärtäväinen poliisi vai kusetettiinko mua?

Kortti säily, mut aina noi sakot vituttaa, vaikka syyllinen oonkin.
Kyllä niitten pitäs kait se pystyä jotenkin näyttämään, tutkasta tms.. ainakin mulle kyllä esittivät..tosin niitä oli siinä kaksi paikalla. Eivätkä kyllä kyselleet yhtään multa paljonko oli.

kaboom.gif
'

Vastaankin itselleni kun homma selvis, eli 1 kuukaudeksi kortti hyllylle ja 1000 € pudjetoimattomia sakkoja.
crazy.gif

Noh, oma vika ja onneksi kuitenkin jää vielä paljon kesää ajeltavaksi..  
smile_org.gif
Kyllä noi sakot on sitten saamarin kohtuuttomia!ittekkin joskus maksanu vuoden sisällä 1600egee pelkkiä ylinopeussakkoja!ois voinu jotain muutakin kivaa tehdä niillä hilloilla!ittee saa syyttää mut joku tolkku sentään!nyt ei ookkaan pariin vuoteen tullu voittoja muutakun yx kirjallinen huomautus liian lyhyestä ajo etäisyydestä
biggrin.gif

Back