• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kevään varma merkki...Sakot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kessuu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä noi sakot on sitten saamarin kohtuuttomia!ittekkin joskus maksanu vuoden sisällä 1600egee pelkkiä ylinopeussakkoja!ois voinu jotain muutakin kivaa tehdä niillä hilloilla!ittee saa syyttää mut joku tolkku sentään!nyt ei ookkaan pariin vuoteen tullu voittoja muutakun yx kirjallinen huomautus liian lyhyestä ajo etäisyydestä
biggrin.gif
Noista turvaväleistä sietäiskin sakottaa. Ei tosin mitenkään henkilökohtaisesti, väliin vaan vituttaa kun joku kotilo roikkuu kilvessä kiinni. Itsekin syyllistyn liian pieniin turvaväleihin turhankin usein. Kehä 3 opettaa huonoille tavoille.

Mutta noista ajokielloista varsinkin. Olen katsellut asiaa sen verran, että jos jostain naurettavasta (100km/h motarialueella 140km/h ja kortti pois, tai mutkatiellä liian pieni rajoitus) kortti lähtee, niin ajan sitten kortitta. Nuo ajokiellot ovat jo jonkin aikaa olleet niin naurettavia, että vaikken "hyväksykään" (/jeesustelu), en myöskään moiti niitä, jotka yrittävät ajaa karkuun. Kohtuuttomia lakeja ei saa noudattaa.

Ensimmäiset sakot saatu  
062802jumpie_prv.gif
1321 Perttulantie 63@50. Olisi pitänyt suunnitella iltalenkki toisin...

Itse juuri laskeskelin että olen n.1,3milj. kilometriä kurvaillut, ja saanut 24 sakkoa, eli keskimääräinen "sakkotiheys" on omalla kohdalla rapiat 50tkm.

...Tosin muutamien sakkojen yhteteydessä on myös kortti käynyt kuivumassa.

Niin, ja tuo kilometrilukema sisälsi ajelut kaikilla kulkupeleillä, joiden kuljettaminen edellyttää ajokorttia, ja johon oma kortti "riittää", eli henkilöauto, pakettiauto, kuorma-auto, yhdistelmä, ja moottoripyörä.
Aika samat lukemat minullakin, mutta ensimmäiset vuodet meni sakkoja keräillessä ja pahimmillaan kaksi kertaa vuodessa kortittomana. Viime vuosina ehkä luokkaa sakko/ajettu 300 tkm, joten ilmeisesti valvontaa on vähennetty tai sitten mä olen tulossa vanhaksi....

Back