Serkkupoika tuossa eilen oli räväyttänyt 80 alueella 129 ja kortti pois heti, onko kellään havaintoa kuinka kauaksi tuosta menee kortti nykyään? Itse serkku uumoilee että menee vain kuukaudeksi mutta en usko että riittää millään? Taitaa olla kesän ajelut ajettu?
Mulla oli 80 alueella keskinopeus 129, 2700 metrin matkalta. 3kk ajokieltoo suoraan ilman mitään mahdollisuutta pienentää tuomiota. Toisaalta oli alle 2 vuoden sisällä yks toinenkin vakava piittaamattomuus, sekin saattoi vaikuttaa tuomioon.
Jos serkullasi ei oo aikasempia rikkeitä ja ajoi tyhjällä tiellä hyvällä kelillä ym. lieventävillä seikoilla niin saattaa selvitä sillä 1kk, jos sattuu mukava konstaapeli vielä käsittelemään asiaa. Muuten ei. Ja veikkaan, että Ei.
[pilkunnussiminen]
Noista ajokielloista päättää komisariotason henkilö, ei konstaapeli.
[/pilkunnussiminen]
Kuukausi on ehdoton minimi ajokiellolle. En usko, että tuosta selviää millään ilveellä niin vähällä.
Mulla oli itsellä 142 @ 100, moottoritie, kuiva ja hyvässä kunnossa, vähäinen muu liikenne, en ohittanut toisia ajoneuvoja, eikä matkalla ollut liittymiä. Kortin pois ottanut konstaapeli kirjasi nämä lieventävät asianhaarat, mutta tuhma komisariosetä päätti määrätä 7 viikkoa ajokieltoa. Edellisen 10 vuoden ajalta mulla oli 1 ylinopeussakko, 100 @ 80 kameratolppaan.
Edellä ajoi pyörä 138 km/h ja se kuski sai pitää korttinsa. Hiukan ihmetyttää, että eikö tuo mun tapaus olisi ollut juuri sellainen, josta pitäisi antaa minimirangaistus...