Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mistäs noita päättymättömiä ketjuja oikein sitten saa,kun tuntuu vaan kaikki olevan noita niittilukollisia?Jatkossa jos ketjuja tilailen niin ne on päättymättömät. Ei tarvitse ainaskaan jännittää pettääkö itse tehty niittaus, eikä tarvitse työkaluja ketjun niittaamiseen / katkaisuun (nojoo, meneehän se vaikka rälläkällä ja vasaralla mutta lopputuloksen voi lukea esim tästä threadista![]()
Itse hommasin D.I.D. ketjutyökalun Lousilta, kokonaista 49,95 €, elikkä ei paha rasti ja on helppokäyttöinen katkaisu/niittaus työkalu.
![]()
Esim. www.louis.de ja sieltä katsoo vaan, että ketjun kohdalla maininta E (endlose).Mistäs noita päättymättömiä ketjuja oikein sitten saa,kun tuntuu vaan kaikki olevan noita niittilukollisia?
On se varmaan aivan mieletön hinta.Itse hommasin D.I.D. ketjutyökalun Lousilta, kokonaista 49,95 €, elikkä ei paha rasti ja on helppokäyttöinen katkaisu/niittaus työkalu.
![]()
Ai? Mun käsityksen mukaan 49,95 on ihan saatana paha rasti, varsinkin työkalusta jolla ei saavuteta mitään lisäarvoa itse työn lopputulokseen.
Ketjujen niittaus kestää minuutin ja työkaluiksi riittää tuurna, kuulapäävasara ja kunnolliset lukkopihdit.....muillakin välineillä saa homman tehtyä myös.
Voi kuule kun ne sepät siellä väsyneessä liikkeessä on ihan yhtä juutalaisia tekemään mitä vaan niittauksia kuin kuka tahansa meistä, että saman se olis sille vakyhtiölle maksanu. Kuten jioku tossa jo sanoi, on niitä liikkeen niittaamiakin menny. Varmaan on menny päättymättömiäkin.On se varmaan aivan mieletön hinta.Itse hommasin D.I.D. ketjutyökalun Lousilta, kokonaista 49,95 €, elikkä ei paha rasti ja on helppokäyttöinen katkaisu/niittaus työkalu.
![]()
Ai? Mun käsityksen mukaan 49,95 on ihan saatana paha rasti, varsinkin työkalusta jolla ei saavuteta mitään lisäarvoa itse työn lopputulokseen.
Ketjujen niittaus kestää minuutin ja työkaluiksi riittää tuurna, kuulapäävasara ja kunnolliset lukkopihdit.....muillakin välineillä saa homman tehtyä myös.
Mietippä mitä on tullut tähän mennessä maksamaan vakuutusyhtiölle (edellisen omistajan) pallopäävasara / tuurna / lukkopihdit yhdistelmä tehty niittaus.
- Kolme kpl tonnisia pyöriä vuoden 1990 kurssilla
- sairaslomia kaikkiaan varmaan 7 vuotta
- ambulanssilento Franfurt - Hki
- Sairaalamaksut oli muistaakseni useita tuhansia DEM.
- Sairaalakulut Suomessa
- Fysikaalliset jatkunut tähän mennessä 17 vuotta ja loppua ei ole näkyvissä.
Tosiaan, 49,95 oikeasta työkalusta voi tuntua tuon kaiken jälkeen aika halvalta: Mutta itse kun tekee niin tietää, jatkakaa pojat "säästämistä"![]()
Samaa logiikkaa käyttäen, eikö ajaminenkin kannata jättää niille jotka sen osaa? Siis ammattilaisille!No nyt heitän monen mielestä tyhmän ja asiantuntemattoman kommentin,mutta![]()
jotkin työt kannataa teettää asiantuntevalla henkilöllä,vaikka itse voisi helposti tehdä sen....![]()
Juu, Reginat napsahti kaveriltakin poikki, ja lukon kohdalta.samoin luulisin. matskuvikaa epäilisin asiaa tuntematta kyseisessä tapauksessa. etenkin jos ketju oli regina-merkkinen. niistä on monilla huonoja kokemuksia.
Eilen tuolla vasara menetelmällä niittasi ketjuja ja "pari" kertaa kävi mielessä, että tähänkin olisi helpompi tapa olemassa.Vaikka osa sitä tuurnaa ja pallopäävasaraa puolustelee, niin kyllä se niittauslaite vaan on pirun kätevä. Itse olen niittauksia tehnyt kummallakin tavalla, ja teen sen huomattavasti mieluummin DID:n niittaimella. Helpompaa, nopeampaa ja lopputulos on parempi.
Itse olen joutunut niittailemaan melko usein omankin vehkeen ketjuja, koska asennan aina tarvittaessa swingiin jatkopalat -> tarvitsee pidemmät ketjut. Sama juttu sitten taas kun ottaa ne jatkopalat pois.Eilen tuolla vasara menetelmällä niittasi ketjuja ja "pari" kertaa kävi mielessä, että tähänkin olisi helpompi tapa olemassa.Vaikka osa sitä tuurnaa ja pallopäävasaraa puolustelee, niin kyllä se niittauslaite vaan on pirun kätevä. Itse olen niittauksia tehnyt kummallakin tavalla, ja teen sen huomattavasti mieluummin DID:n niittaimella. Helpompaa, nopeampaa ja lopputulos on parempi.![]()
Meikäläisen ajolla vain seuraava ketjujen vaihto on edessä noin neljän vuoden päästä joten kiirettä ei ole hankkia niittainta..
+1Asianmukainen niittaus syntyy kyllä ihan kahdella lekalla, tuurnalla ja oikean mallisella pistepuikolla. Ei siihen mitään erityistä työkalua tarvitse. Jos tietää mitä tekee, saa ihan varmasti yhtä hyvän tuloksen, kuin jollain erillisellä työkalulla.Miten tää niittaus tehdään 'asianmukaisesti' ?? Jollain vit.n kalliilla työkalulla vai ?Jos se on asianmukaisesti niitattu niin ei pitäis kyllä irtoilla..
Epäilen, että esimerkkitapauksessa, lukkopalassa on ollut materiaalivirhe. Se liitososa tehdään kuitenkin eri linjalla, kuin ketju itsessään. Törmäsin joskus netissä kuvaan, jossa niitatusta liittimestä oli irronnut murtumalla pala, siitä tapin tyssätystä päästä. Kuvastakin näki jo otsallaan (koneensuunnittelijan/materiaalinvalitsijan otsalla tässä tapauksessa), että kyseinen tappi oli karkaistu liian kovaksi. Sellaisen tapin katkeaminen ketjusta olisi vain ajan kysymys.