• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ketjujen kestosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja theroof
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Miten pitkään teillä muilla on yleensä ketjut kestäny?
Millaset missä miten ajellen ja miten pitkään?

Itte ajelin joillain meleko halvoilla x-rengas ketjuilla tollaset 7000km ja en vaihtanu rattaita niitä ketjuja vaihtaissa vaikka vähän huonot olikin..ketjuja venyttämässä marauderin kasisatanen veekakkonen.
Onks 7000 paljo vai vähän?

Onks 7000 paljo vai vähän?
Jos euroja, niin sillä saa jo mun mopon... jos takarenkaalla kilometrejä, niin aika vähän mielestäni... jos ketjut loppu noilla kilometreillä, niin rasvaa ei ole nähnyt.  
wink.gif

50 000km kuulostaisi kohtuulliselta. Kannattaa joskus rasvata niitä, silloin tällöin puhdistaakin. Edes rätillä pyyhkien.

33tkm tähän mennessä, tosin nyt tänä keväänä ovat alkaneet venyä sitä vauhtia, että taitavat alkaa sanoa sopimusta irti...

edit. olipa muuten sadas viesti.

Kyllä mä niitä rasvannu oon ehkt jonkun 400-500 kilsan välein,ei noi ketjut kyllä itseasiassa huonona oo,rattaat ne roksuttaa

37 tkm on tällähetkellä DIDeillä vedetty - pitäis pistää rattaiden kanssa vaihtoon varmaan kohta...

Hitto huomasin muute tänään, että ketjut kilisi runkoon... Oli about 4cm ylä/ala-suunnassa liian löysällä. Ja sitten pikasesti kiristämään..........
confused_orig.gif
Joo, että tuskin tällä laiskuuden asteella kestävät, ku jotain 500 km ja sitten vaan uusia alle...
tounge.gif

54tkm ennätys. Ketju aina puhdas (aina ennen voitelua pesu moottorinpesuliuottimella ja painepesurilla)

No mä ajelin edellisen omistajan kanssa (edellisellä mopolla) yhteensä reilut 20 000 km ennen kuin meni vaihtoon. Musta toi 20 000 km oli aika vähän ja syyksi keksin, että edellinen omistaja ei ollut kova ketjuja rasvaamaan ja lisäksi luulen, että kettinkiä ei putsattu ennen talviseisokkia, vaan paskat muhi ketjussa talven yli.

Muuten eikös rattaat ja ketjut täydy / kannata vaihtaa uusiin aina samalla kerralla? Nehän kuluu vähän niin kun tasatahtiin. Tai siis ketju syö rattaat itselleen sopiviksi ja toisin päin. Eli vähimmällä työllä ja kustannuksilla pääsee, kun vaihtaa ketju- rataspaketin aina kerralla.

No mä ajelin edellisen omistajan kanssa (edellisellä mopolla) yhteensä reilut 20 000 km ennen kuin meni vaihtoon. Musta toi 20 000 km oli aika vähän ja syyksi keksin, että edellinen omistaja ei ollut kova ketjuja rasvaamaan ja lisäksi luulen, että kettinkiä ei putsattu ennen talviseisokkia, vaan paskat muhi ketjussa talven yli.

Muuten eikös rattaat ja ketjut täydy / kannata vaihtaa uusiin aina samalla kerralla? Nehän kuluu vähän niin kun tasatahtiin. Tai siis ketju syö rattaat itselleen sopiviksi ja toisin päin. Eli vähimmällä työllä ja kustannuksilla pääsee, kun vaihtaa ketju- rataspaketin aina kerralla.
Ei nyt varsinaisesti kestoiästä, mutta ketjujen ja rattaiden vaihdosta: Molemmat kannattaa vaihtaa/vaihdattaa samanaikasesti, ovat ns. mukautuneet/kuluneet pariksi toisillee.

47tkm meni alkuperäisillä ja nyt DID alla. Ketjut saa nopeasti pilalle jos kiristää liian kireelle, hyvä on myös kokeilla riittävä löysyys 2-päällä ettei mee liian kireelle.

Back