Ketju, keppi vai remmi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pajazo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ketju, keppi vai remmi - Mitä vetotapaa pidät parhaana?

• Ketju

Ääniä: 1 50,0%
  • Keppi

Ääniä: 1 50,0%
  • Remmi

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    2
Remmillä mennään
smile_org.gif

Ketjulla mennään, mutta vahvasti on aikomus, että kun nykyinen ketju tulee vaihtokuntoon, niin remmi saa äänet ja rahatkin.

Melkein koko ikäni olen ketjuvetosella ajellu. Nyt oon körötelly alta 50 tuhatta kepillä. Ja uusikin pyörä keppivetonen, joten: KEPPI.
Kyllä kyllästytti se rattaiden ja ketjujen vaihto, rasvaukset ja kiristykset. Ja kireyden tarkistukset. Kepille ei tarvi tehä oikeastaan yhtään mitään.
Ei edes tilata Louisilta ihmeaineita.
biggrin.gif

Remmistä ei ole kokemusta, mieli tekis kokeilla.

Ihan vaan tämmönen provon poikanen:

Miksikähän kilpa-autoissa ei ole ketjuveto. No joo moottori suoraan vetoakseliin. Ja miksi sitten vain ns matkahyssyköissä on keppeja eikä kaikissa niissäkään.

Olisko ketju halvempi ja yksinkertaisempi. Ja tietysti kevyempi.

On mullakin kaikki paikat vahan roiskeessa eikä vähiten suojapeite.

sad_orig.gif
wink.gif

En tiedä onko tuo keppi nyt sitten paras mutta huoleton se ainakin on, 2 kautta ensin ketjuilla ja nyt sitten 3 kautta jo kepillä. Käyttötarkoituksen mukaan kaikissa on hyvät puolensa, matkapyöriin nyt keppi on vaan yksinkertaisesti paras.

Oiskohan että,ketjulla ajavat hättäilee sinne kahvipaikkaan että kerkiää rasvata,ennenku keppi ja remmivetoisten kuskit ehtivät tilata kahvinsa/juoda......

tiiä sitte ......
biggrin.gif

Kaikkiahan noita pitää kokeilla, mutta jo nyt voin sanoa, etten enää ketjunrasvaamiseen palaa.

Keppiveto on nykyisessä pyörässä, aivan ehdoton. Eipä tarvitse puljata ketjurasvan kanssa ja pysyy pyöräkin paljon puhtaampana.
Kardaaniöljyjen vaihto 36tkm välein eikä muuta huoltoa kaipaa.

Hihnavetokin kyllä kelpaisi, mutta ketjuvetoista pyörää en enää huolisi mistään hinnasta.

Jos joku ajelee minua nopeammin mutkateillä, ei se ainakaan kardaanivedon tehohäviöstä ole kiinni.

Ketjun ruksin kun muista ei paljoo oo kokemusta.. No olihan mulla skode.. Mutta ei se nyt niin ylivoimaselta tunnu se rasvauskaan. Ja mitään matkapyörää/customia en usko ihan heti hankkivani, joten luulen että ketjuilla mennään vielä jatkossakin
wink.gif

Ja mitään matkapyörää/customia en usko ihan heti hankkivani, joten luulen että ketjuilla mennään vielä jatkossakin
wink.gif
Samoin minäkin ajattelin kuustoista kesäsenä kun TZR:llä ajelin että tuskin koskaan kallistun kustomiin tai matkapyörään päin mutta nyt sitten on tullut jo kokeiltua kustomi ja nyt sitten mennäänkin matkapyörällä.

Jos vain terveys sallii niin enköhän ajele matkapyörällä vielä viiskymppisenäkin, jos ei niin sitten laitetaan kustomi uudelleen.

Back